Pilns “Instagram” ar uztura bagātinātāju reklāmu, ko pašas lietotājas sauc par rekomendācijām

Agnese Drunka

Autors: Agnese Drunka

Bez Tabu raidījuma vadītāja, kas visiem stāstiem pieķeras ar pieredzējušas žurnālistes krampi.

27 komentāri

“Bez Tabu” skatītāja pamanījusi sociālo tīklu viedokļu līderu aktivitātes, lūdz raidījumu iedziļināties Krievijā bāzētas kompānijas “NL international” produkcijas izplatīšanā Latvijā. Meitenes, kuras šo produkciju  ”sludina”  INSTAGRAM stāstos, uzsver,  ka tā nav reklāma. Viens no aktīvākajiem tēmturiem #NLroyalteam. Skatītāja jautā, kas tad tas ir, ja ne tirdzniecība un reklāma.

Tēmturis #nlroyalteam jeb jaunās dzīves karaliskā komanda ir Katrīnes Saulietes radīts, tieši tāpēc uzrunājam viņu kā vienu no “Instagram” lietotājām, kura uzsver, ka NL ir viņas jaunā dzīve.

Katrīne Sauliete

Katrīne Sauliete
#nlroyalteam radītāja

NL jeb “new life” ir dzīvesstils, dzīvesveids, jo mēs aizvietojam veikalu. Ja es aizeju uz veikalu, es saņemu tikai preci. Bet te es nopērku produktu, saņemu atpakaļ naudu, krāju bonusa punktus kvalifikācijai un vēl man prece, ko es varu parādīt citiem.

Jā, tas esot tīkla mārketings, jā, darbojoties var nopelnīt, bet tā neesot ne reklāma, ne tirdzniecība.

Katrīne Sauliete

Katrīne Sauliete
mentore

Tā ir rekomendācija, jo mēs jau netirgojam, tas nav veikals.

Katrīne, pirms iesaistīties kompānijas darbībā, domājusi, ka nekad nelietos nekādu pulverīšus, bet pamēģinājusi un iepaticies. Tas ir tīkla mārketings, tā nav piramīda.

Katrīne

Katrīne
#nlroyalteam radītāja

Mums ir ikdienas preces, ko pašas lietojam, pašas pērkam. Mēs neesam izplatītāji vai pārdevēji. Mēs esam cilvēki, kuri lieto paši un iesakām citiem.

Lai arī jaunās dzīves piedāvātāji izvairās no vārdiem reklāma un pārdošana, tomēr tiem būtu vieta viņu ikdienas sarunvalodā, uzsver reklāmas un mārketinga speciālists Artūrs Mednis.

Artūrs Mednis

Artūrs Mednis
digitālā mārketinga un reklāmas speciālists

Tā ir reklāma. Tikai jautājums ir vai par to maksā vai ne. Pat ja nemaksā, iespējams, viņu gadījumā tā peļņa ir no tā, ka piesaistu citus lietotājus, sakot, hei, nāc manā klubiņā un tu varēsi reklamēt citiem un tu pelnīsi, jo no tevis pirks šos produktus.

Sākumā, kā stāsta Katrīne, neviens nepelnot, tikai lieto paši un iesaka citiem. Pamazām pulcējot ap sevi komandu, kā Katrīne, kuras komandā ir 350 cilvēku, var “uzkalpoties” un kļūt par mentoru.

Viena no #nlroyalteam dalībniecēm savā “Instagram” profilā stāsta, cik nopelnījusi janvārī, piesaucot summu, kas ir 900 eiro.

Katrīne pati gan neatklāj, cik pelna. Iemesls tam ir nenokārtotas attiecības ar Valsts ieņēmumu dienestu, viņa uzsver, ka šobrīd tas esot procesā. Kad saimnieciskā darbība būs nokārtota, tad arī Katrīna varēs fiziski saņemt naudu. Līdz tam, tā uzkrājas.

Artūrs Mednis

Artūrs Mednis
reklāmas un digitālā mārketinga speciālists

Šāda veida tīkla mārketingam ir divi mērķi- viens pašam lietot produktus, otrs, izmantot biznesa iespēju. Ja tas ir godīgi, nesaredzu nekādu problēmu.

Lai arī karaliskās komandas vadītāja norāda, ka piedāvā un rekomendē visplašāko produktu klāstu, tomēr vispamanāmāk reklamē tieši ar uzturu saistītas preces. Un tam jāpievērš īpaši rūpīgi uzmanība, norāda uztura speciāliste, kura pati aktīvi rosās sociālajos tīklos un pētījusi kompānijas piedāvāto.

Maija Fromane

Maija Fromane
uztura speciāliste un “Instagram” blogere

Bīstamība ir tāda, ka par produktiem runā neprofesionāļi, bet cilvēki, kuri paši pārdod un kuriem nav izglītības šajā jomā. Tie nav ne uztura speciālisti, ne dietologi un, iespējams, līdz galam neizvērtē visus riskus.

Uztura speciāliste norāda, ka uztura bagātinātājos un maltīšu aizvietotājos izmantoti vislētākie un visnepilnvērtīgākie – sojas un zirņu proteīni, kas turklāt var kavēt dzelzs uzsūkšanos organismā.

Maija Fromane

Maija Fromane
uztura speciāliste un “Instagram” blogere

Neuzskatu, ka maltītes jāaizstāj ar produktiem, vēl jo vairāk ar pulveriem. Visu organismam nepieciešamo var uzņemt ar sabalansētu uzturu.

“Bez Tabu” aicina saglabāt vēsu saprātu, saskaroties ar košām un vilinošām rekomendācijām.

Tikmēr “NL international” produkcijas izplatītājiem Valsts ieņēmumu dienests norāda, ka seko līdzi sociālajos tīklos tām personām, kuras piedāvā iegādāties dažādu produkciju tostarp kosmētiku un seko līdzi, lai pārliecinātos, ka nomaksāti nodokļi un ir reģistrēta saimnieciskā darbība.

Atgādinām, informācija par to, kā reģistrēt saimniecisko darbību, pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļā ”Pirmie soļi topošajiem uzņēmējiem”. Protams, tāpat var droši nākt un konsultēties klātienē, uzdot savus jautājumus EDS vai zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000.

“Bez Tabu” jau iepriekš pētījis kompānijas “NL international” rosību Latvijā, kad gados jaunas sociālo tīklu lietotājas aktīvi dalās ar stāstiem par pulverīšiem un uztura bagātinātājiem, mudinot savus sekotājus arī pievērsties šai produkcijai.