“Trīs gadus ar rūgtumu maksāšu!” Pēkšņi slēgts medicīnas centrs “Aurora”, aiz durvīm atstāti gan darbinieki, gan pacienti!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

6 komentāri

Gada griezumā raidījums “Bez Tabu” veidojis vairākus stāstus par medicīnas centra “Aurora” darbības metodēm, sākotnēji gan iestādei bija cits nosaukums “Latvijas Imūnkorekcijas centrs”. Vairāki apmeklētāji ziņoja par veidu, kā ārstniecības iestāde piesaista klientus, zvanot un aicinot uz bezmaksas veselības pārbaudēm, tomēr vairumā gadījumu pacients paraksta kredītsaistību līgumu. Šobrīd iestādes durvis ir slēgtas un pie “Bez Tabu” vērsušies tās darbinieki.

Šobrīd pie ēkas Bruņinieku ielā, kur vēl nesen apmeklētājus uzņēma medicīnas centra “Aurora” personāls, pielikts paziņojums: “Tehnisku iemeslu dēļ ēka ir slēgta”. Iestādes darbinieces, kuras vēlas palikt anonīmas, stāsta par sapulci augusta izskaņā, kad medicīnas centra “Aurora” vadība: Krievijas pilsoņi Džuljeta Šviļeva un Andrejs Prusovs paziņoja, ka iestādes darbība tiek pārtraukta.

medicīnas centra “Aurora” darbinieces

Neoficiāli ir bankrots klīnikai, bet oficiāli tas netiek paziņots, jo viņiem tās uzturēšanās atļaujas. Ja viņi paziņos, ka ir bankrotējuši, viņiem atņem tās uzturēšanās atļaujas un viņus vienkārši izdzen no Latvijas. Lai varētu mums izmaksāt algas, viņiem jāpārdod aparatūra, to nevar izdarīt vienu vai divu dienu laikā, tāpēc bija vajadzīgs laiks līdz 15. septembrim, protams, ka neviens ar mums nesazinājās.

Nu jau bijušās darbinieces norāda, ka iestādes personāls vēl gaidot algu par jūliju un augustu. Tāpat darbinieces vaļsirdīgi atklāj, kā notikusi klientu maldināšana, veicot diagnostiku: “Mani mācīja tā: ja tu redzi, ka programmā uzrāda, ka tam cilvēkam viss ir labi, tu sameklē no iepriekšējiem cilvēkiem, kam viss ir slikti, un uzrādi to kā tā cilvēka rezultātu, iebaidi viņu tā, lai viņš piekrīt. Tu rītdienu nesagaidīsi, tev ir jānāk pie mums un jāārstējas.”

Iestādes vadība rūpīgi kontrolējusi speciālistu un pacientu komunikāciju, noklausoties vizītes un sekojot līdzi videonovērošanas kameru ierakstiem. “Mums kā speciālistiem bija jānodarbojas ar pārdošanu, jo tas viņiem bija galvenais, viņiem neinteresēja ne klients, ne darbinieks, tikai nauda, nauda, nauda,” tā darbiniece.

Bijušās darbinieces arī zina teikt, ka medicīnas centra “Aurora” pārstāvji iecerējuši atvērt jaunu klīniku: SIA “Alpha Plus”, kas, iespējams, atradīsies Raiskuma ielā 1. Uzņēmumu datubāzē “Lursoft” tik tiešām konkrētajā adresē ir reģistrēta SIA “Alpha Plus”, turklāt valdes locekle ir jau iepriekš pieminētā Džuljeta Šviļeva un dalībnieks Andrejs Prusovs, taču pie ēkas nekādu norāžu par jaunu klīniku šobrīd nav. Aizkadrā satiktie īpašuma saimnieki sola rūpīgi izvērtēt, ar kādu iestādi slēgs līgumu par telpu īri.

Saiva Luste
Veselības inspekcijas pārstāve

Veselības inspekcija ir uzrakstījusi “Aurorai” vēstuli, lai paskaidro savu statusu, jo saņēmām ziņu, ka iestāde vairs nesniedz medicīnas pakalpojumus. Ja viņi arī vēlētos darboties citā adresē, viņi nav uzrakstījuši iesniegumu, ka Bruņinieku ielā darbība tiek pārtraukta, un nav uzrakstīts iesniegums, ka citā adresē darbība tiek uzsākta. Citā adresē “Aurora” būt šobrīd nevar.

Valsts darba inspekcijā īsā laika periodā vērsušies 12 medicīnas centra “Aurora” darbinieki. “Uzaicinājām uzņēmumu pie mums ierasties, lai pierādītu, kā uzņēmums ir norēķinājies ar saviem darbiniekiem, ja uzņēmuma pārstāvji ar mums nesadarbosies, mēs attiecīgi veiksim citas sankcijas: piemērosim sodu par nesadarbošanos un, iespējams, informēsim arī citas iestādes,” norāda Rīgas reģionālas valsts darba inspekcijas vadītāja Baiba Puķukalne.

Taču ne tikai medicīnas centra “Aurora” darbinieki nonākuši neapskaužamā situācijā, aiz iestādes durvīm palikuši pacienti, kuri katru mēnesi turpina maksāt ievērojamu naudas summu par neko. Piemēram, pensionārs Andris bijis uz trīs masāžām, konsultāciju un divām ārstniecības procedūrām. Pirms kārtējā apmeklējuma saņēmis ziņu, ka vizīte tiek atcelta. Pēc pāris dienām Andris medicīnas centru “Aurora” vairs nav varējis sazvanīt, un, ierodoties klātienē, konstatējis, ka iestāde ir slēgta.

Andris
medicīnas centra pacients

Tātad es tos trīs gadus tagad ar rūgtumu maksāšu 54 eiro mēnesī. Es saprotu, ka krāpnieki ir bijuši un būs, bet ārsts, kura uzdevums ir nekaitēt, kurš perfekti zināja, ka ir bezcerīgi slēgt līgumu, ka tas nenotiks, tā ir tāda zemiska lieta no mediķa puses.

Patērērāju tiesību aizsardzības centrā iesaka klientiem vērsties rakstveidā pie uzņēmuma ar lūgumu sniegt informāciju par tiem pakalpojumiem, kas ir saņemti, lai pēc tam varētu vērsties pie kredītdevēja ar lūgumu pārskatīt finanšu saistības. Līdzīgu atbildi rakstveidā sniedz kredītdevējs SIA ”Nordic Finance”, vienlaikus aicinot patērētājus ar iesniegumu vērsties arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā un Valsts policijā par iespējamu krāpšanu.

Santa Zarāne
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Patērētājiem ir jāvēršas pie uzņēmuma rakstveidā, labākajā gadījumā sūtot ierakstītu vēstuli pa pastu, tad vai nu saņemt atbildi un vērsties pie kreditora, vai nesaņemt atbildi un tāpat vērsties pie kreditēšanas uzņēmuma, skaidrojot situāciju un mēģinot to risināt, ja tas neizdodas, tad, protams, var vērsties arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Medicīnas centra “Aurora” pārstāvis, kurš e-pasta atbildē savu identitāti neatklāj, nenoliedz, ka darbiniekiem algas samaksāt nevar, tāpat kā nodrošināt klientiem ārstniecības pakalpojumus. Atklāti sakot, arī nevieš cerību, ka situācija varētu mainīties, tikai norāda, ka pie pašreizējiem apstākļiem vainojami konkurenti un plašsaziņas līdzekļi.