Pēc helio pārklājuma procedūras zobiem sieviete cīnās ar sāpēm. Vēloties sūdzēties par zobārsta darbu, saņem draudus

4 komentāri

Kāda ”Bez Tabu” skatītāja vēlējusies piepildīt ilgi lolotu sapni par žilbinoši baltu smaidu un pieteikusies uz zobu apdarināšanas procedūru ar helio pārklājumu zobārstniecības klīnikā Rīgā. Jau uzreiz pēc procedūras sievietei radušās aizdomas, ka darbs, iespējams, veikts nekvalitatīvi un sākušās dažādas komplikācijas. Vēloties iesniegt sūdzību Veselības inspekcijā, viņa saskārusies ar iebiedēšanu un draudiem.

Uz ilgi gaidīto vizīti sieviete aicināta ierasties ārpus klīnikas ”Sana El” darba laika, svētdienā, kur viņu sagaidījusi krieviski runājoša zobārste Hačaturjana. Pēc četru stundu ilgās procedūras radušās aizdomas, ka kaut kas nogājis greizi – sieviete nav varējusi aizvērt muti un paēst, bijusi sajūta, ka lūpas ir uzpūstas un stāv uz zobiem. Zobārste klienti mierinājusi, sakot, ka nepieciešams laiks, lai pie jaunās sajūtas pierastu.

Helio pārklājumu sauc arī par kompozīta pārklājumu vai restaurāciju. Lai gan tā ir estētiska procedūra, to veic tikai ārsti zobārstniecības klīnikā. RSU Zobu terapijas un mutes veselības katedras docente Inguna Rence-Bambīte skaidro, ka ar helio pārklājumu esot iespējams iegūt skaistu smaidu – slēpt diastēmas jeb spraugas starp zobiem, mainīt zobu krāsu un formu, ja tā neestētiska.

Pēc vairākkārtējām labošanas procedūrām “Bez Tabu” skatītājas pašsajūta pasliktinājusies. Sieviete vērsusies pie citiem speciālistiem ar lūgumu novērtēt paveiktā darba kvalitāti un slēdziens bijis biedējošs. Apņēmusies iesniegt sūdzību Veselības inspekcijā, viņa devusies uz klīniku pēc savas medicīnas kartes kopijas.

“Bez Tabu” skatītāja
Vēlējās iegūt skaistu smaidu

“Es aizbraucu pie viņiem, kabinetā bija daktere, klīnikas vadītāja un pilnīgi svešs cilvēks. Uz jautājumu – kas viņš ir? Viņa vienkārši palūdza iziet ārā. Kad es gāju ārā no klīnikas, šis cilvēks man sekoja uz ielas, burtiski piecu soļu attālumā fotografēja. Otrajā rītā atskanēja zvans no pilnīgi nepazīstama cilvēka. Viņš man silti ieteica ar šiem cilvēkiem nelēkties, jo ielā visādi mēdzot gadīties – gan skābi sejā ielaist, gan ar mašīnu mēdzot kaut kas notikt. Tajā pašā dienā bija zvans no dakteres, ka mums tagad ir jāvienojas par naudu un ka es taču esmu prātīga, un tad maniem bērniem nekas nenotikšot. Pēc neoficiālas konsultācijas ar policijas pārstāvjiem es nobloķēju šo personu.”

Meklējot zobārstes vārdu Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā, atklājies, ka tā tajā nav. Tas nozīmē, – zobārste, iespējams, pieņem klientus un veic procedūras nelikumīgi. “Bez Tabu” sazinājās ar klīnikas reģistratūru, lai mēģinātu pieteikt vizīti pie ārstes. Klīnikas darbiniece telefonsarunas laikā atbildēja, ka zobārste šobrīd esot atvaļinājumā, solot sazināties par iespēju veikt procedūru turpmākajā laikā.

Lai gan satikt zobārsti Hačaturjanu “Bez Tabu”neizdevās, klīnikas vadītāja Elīna Gasilovska vairākkārt akcentēja, ka mēģināts vienoties ar neapmierināto klienti par naudas atmaksu, taču tas nav izdevies. Tāpat viņa noliedz, ka zobārste pieņemtu klientus un veiktu procedūras – viņa pildot tikai konsultantes darba pienākumus.

“Bez Tabu” skatītāja Veselības inspekcijā vērsās teju pirms gada, lūdzot izvērtēt klīnikas un zobārstes Hačaturjanas darbu, taču joprojām nav saņēmusi atbildi. Veselības inspekcijas Veselības aprūpes kvalitātes nodaļas vadītājs Andris Zīverts aizķeršanos lietas izskatīšanā pamato ar nepieciešamību skaidrot ne tikai ārstniecības, bet arī vairākus juridiskus aspektus. Pārstāvis atklāj, ka zobārste ieguvusi ārsta diplomu ārpus Latvijas, taču, lai praktizētu Latvijas Republikā un iegūtu legālu statusu dokumentam, esot jāizpilda vairāki priekšnoteikumi, kas saistīti, piemēram, ar valsts valodas apguvi un diploma verifikāciju. Tāpat viņš izsaka cerību, ka pārbaudes varētu beigties tuvāko divu mēnešu laikā, solot par to informēt arī sūdzības pieteicēju. Par naudas līdzekļu atgūšanu “Bez Tabu” skatītāja nolēmusi cīnīties tiesā.