Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

2 komentāri

Ārsti iesaka ziemā izmantot iespējas, kā stiprināt imunitāti bez maksas, viena no metodēm – basām kājām bradāt pa sniegu! Pēdās ir izvietotas visas organisma refleksogēnās zonas, tādā veidā netieši tiek dziedētas visas kaites.

Fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste Dzintra Vāvere pauž gandarījumu, uzzinot, ka aizvien vairāk cilvēku sapratuši, ka veselību var stiprināt, nepērkot zāles. Viņa atbalsta visa veida rūdīšanos.

Ārste skaidro, kas notiek fizioloģiski, kad ķermenis sastopas ar aukstumu – pirmā fāze ir, kad asinsvadi sašaurinās, un tad, kad cilvēks nonāk siltumā – paplašinās. Faktiski notiek vingrošana – asins kapilāru elasticitātes uzturēšana.

Stiprina visu organismu

Stiprinot pēdas, iespējams netieši dziedēt visa veida problēmas – pirmām kārtām uzlabojas cilvēku pašsajūta, mazinās galvassāpes. Pēdās ir izvietotas visas organisma refleksogēnās zonas – smadzeņu asinsrite, aknu, nieru veselības punkti utt.

Pirms rūdīšanās uzsākšanas, vajadzētu konsultēties ar ārstu, un darīt to pakāpeniski. Ārste iesaka sākumā kājām kontrast vannas – brīdi pēdas paturēt karstā ūdenī, brīdi aukstā. Ja organisms labi panes kontrast vannas, var no sākuma 1 – 2 minūtes paskriet basām kājām pa sniegu.

Pēc būšanas sniegā, vajadzētu ātri sasildīties. Pēdas norīvēt ar frotē dvieli, uzvilkt sausas zeķes, iedzert siltu tēju, lai kontrasts nav ilgu laiku. No sākuma bradāšanu sniegā atkārtot divas reizes nedēļa, un tad, pie labas pašsajūtas, to var darīt arī katru dienu.

Latvietim Ginesa pasaules rekords

Piecus gadus Edgars Rencis nav skrējis tradicionālos apavos – vai nu basām kājām vai speciālos – ar minimālu zoli. Viņš nodibinājis arī Latvijas baskāju skriešanas biedrību, un tautā tiek dēvēts par “baskājaino Jēzu”.

Edgars sācis skriet gluži tā pat kā jebkurš – sporta apavos, bet radušās veselības problēmas, un sācis meklēt veidus, kā skriet, netraumējot kājas. Atklājis, ka skriet basām kājām esot saudzīgāk nekā apavos.

Pamazām sācis staigāt pa sniegu basām kājām, pārsimts metrus paskriet, arī citādi rūdīties – pastāvēt uz balkona aukstumā un izvēlēties plānāku apģērbu. No sākuma rūdījās pats, tad arī pēdas. Ievērojis, ka kopš uzsācis šādu dzīvesveidu, vairs nav slimojis.

Edgaram pieder arī Ginesa pasaules rekords skriešanā ar basām pēdām pa sniegu, viņš 5 kilometru distanci mēroja ātrāk nekā iepriekšējais rekorda turētājs. Pirms tam gan “izskrējis” cauri ilgstošam sagatavošanās procesam.

Skolā organizē baskāju skrējienus

Edgaram pa pēdām nesen sākusi sekot arī sporta skolotāja Nataļja Gorškova, viņa vispirms sākusi nodarboties ar ziemas peldēšanu, un tagad arī baskāju staigāšanu. Nataļja stāsta, ka pēc pastaigas basām kājām, pārņem ļoti laba sajūta un pazūd nogurums.

Vēloties rūdīšanās procesā iesaistīt arī savus audzēkņus, Nataļja skolas sniega dienas ietvaros, organizējusi baskāju skrējienu. Tajā piedalījušies gan skolotāji, gan skolnieki, kuri saņēmuši vecāku atļauju. Pasākumā piedalījušies apmēram simts bērnu.

Foto

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl