Žurnāla “Cosmopolitan” abonenti jūtas apkrāpti – žurnāls darbību beidzis, taču izdevēji ar naudas atmaksu vilcinās 

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

7 komentāri

Iedzīvotāji, kuri iegādājušies žurnāla “Cosmopolitan” abonementu uz gadu, piedzīvojuši vilšanos – izdevēji paziņojuši, ka žurnāls visu pateicis un aiziet no Latvijas tirgus, taču abonenti vairāku mēnešu garumā cīnās ar aģentūru par naudas atmaksu.

“Esmu vairākas reizes zvanījusi aģentūrai un interesējusies par naudas atmaksu, bet joprojām nauda nav atmaksāta. Šobrīd izskatās, ka liela daļa cilvēku, kuri abonēja šo žurnālu un paši neuzstāj uz naudas atmaksu, tā arī neko nesaņems,” stāsta “Bez Tabu” skatītāja Līga.

Par to, ka žurnālu vairs neizdos, informēti arī Latvijas Pasta darbinieki, kuriem lūgts ierastā žurnāla vietā piegādāt citu, tomēr internetā atrodamā sieviešu pieredze liecina, ka daļa to nemaz nav saņēmusi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane skaidro, ka pastāv iespēja piegādāt citu žurnālu, lai atrisinātu situāciju. Tomēr gadījumos, kad patērētāju piedāvātais žurnāls neapmierina, pastāv iespēja pieprasīt naudas atmaksu.

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Patērētājam rakstveidā jāapliecina vēlme saņemt naudu atpakaļ, ja piedāvātā alternatīva viņus neapmierina. Komersantam atbilde jāsniedz 15 dienu laikā, bet atbildei jābūt rakstveidā, lai tas kalpotu par pierādījumu, ka sarakste notikusi.

“Bez Tabu” paskaidrojumus žurnāla izdevējiem aģentūrai “Lilita” lūdz nesaskaņotas intervijas laikā. Vadība no komentāriem kameras priekšā atsakās. Tā vietā uzņēmuma pārstāve skaidro, ka ikviens cilvēks, kas abonējis žurnālu, saņēmis vēstuli, kurā izskaidrota kārtība par naudas atmaksāšanu. Tomēr uz jautājumu, kad cilvēki saņems samaksāto naudu, konkrētas atbildes nav.

Aģentūras pārstāve: Rindas kārtībā visi saņems samaksāto naudu.

Žurnāliste: Kāds ir aptuvenais termiņš?

Aģentūras pārstāve: Es nezinu, es neesmu kompetenta uz to atbildēt.

Žurnāliste: Vai varētu palūgt kādu personu, kas ir kompetenta?

Aģentūras pārstāve: Vadītājs, kas atbild par finansēm, nav uz vietas.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane uzskata, ka saprātīgs naudas atmaksas termiņš būtu viens mēnesis. Pastāv iespēja, ka komersants ar patērētāju vienojas par kādu citu termiņu, tomēr tas nekādā gadījumā nevarētu būt pārmērīgs.

Aģentūras “Lilita” pārstāve min, ka atmaksas termiņš varētu ievilkties līdz pat vasaras beigām.

Foto

7 komentāri