“Visi jūtas izčakarēti ne pa jokam!” Rēzeknē krasi mainīta sabiedriskā transporta shēma un rada sašutumu vilni

5 komentāri

Rēzeknē šovasar īstenota apjomīga sabiedriskā transporta reforma – jauna shēma, jauni maršruti, jauni atiešanas laiki un līdz ar to arī jaunas problēmas pasažieriem.

Sabiedriskā transporta reforma stājas spēkā 1. jūlijā, un jau pirmajā dienā sociālajos tīklos negatīvās atsauksmes birst kā no pārpilnības raga.

“Vakar pieturā redzēju, ka nekad nekas agrāk nebija tik ļoti saliedējis mūsu pilsētas iedzīvotājus, kā jaunā autobusu kustības sistēma mūsu pilsētā. Cilvēki ir šokā, atbraukuši no dārza, pusstundu gaida autobusu un izsaka “pateicību”, neskopojoties ar izteicieniem! Visi jūtas izčakarēti ne pa jokam.”

“Tā shēma būtu OK, ja visi laiki būtu perfekti saskaņoti, lai varētu nokļūt uz visiem pilsētas stūriem un nebūtu jāgaida ilgāk par 7 minūtēm. Neesam rīdzinieki, lai stundu vizinātos pa pilsētu!”

Vieni ieviestās izmaiņas nosauc par Rēzeknes transporta apokalipsi, bet citi to uzskata par domes nevērību, bezmaksas transporta ieviešanas sekām un vēlmi ietaupīt naudu ne tur, kur vajadzētu.

Par to, ka briest sabiedriskā transporta pārmaiņas, ziņo arī bezmaksas informatīvais izdevums “Rēzeknes Vēstnesis”. Un tā trešajā lapaspusē melns uz balta rakstīts: “Jaunie maršruti izstrādāti pēc metropolitēna principa”. “Bez Tabu” dodas pie Rēzeknes pilsētas mēra, lai noskaidrotu, kas tad slēpjas aiz šā maģiskā vārda.

“Paši mēs nesaucam par metropolitēna principu. Vienkārši mēs gribam ieviest jaunu sistēmu, kas ļautu mums ieekonomēt autobusu nobraukto kilometru skaitu un tajā pašā laikā uzlabot autobusu biežumu, pieturvietas, un konkrētajos maršrutos, lai cilvēkiem nebūtu jāgaida vienu vai divas stundas pieturvietā,” norāda Rēzeknes domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs.

Pilsētas mērs uzsver, ka pirms reformas visu autobusu maršrutos iekļāva kursēšanu pa Atbrīvošanas aleju. Dažubrīd radās situācijas, ka viens aiz otra brauc pat pieci autobusi. Kamēr vienā atradās liels skaits pasažieru, pārējie bija tukši. Tieši tas kļuva par iemeslu vairāku iedzīvotāju sūdzībām un reformas ieviešanai. Tiesa gan, arī jaunais variants daudziem nav tīkams.

“Šobrīd aktīvi strādājam, apstrādājam visu informāciju – saņemto informāciju no iedzīvotājiem gan e-pastos, gan iesniegumos, gan “feisbukā” sekojam līdzi komentāros, gan ziņu portālos, kā arī nodrošinām trīs telefona zvanu līnijas, lai maksimāli atbildētu visiem, uzklausītu visus paskaidrojumus un piefiksētu vajadzīgo informāciju,” skaidro “Rēzeknes satiksmes” pārstāvis Viktors Borcovs.

Uzņēmuma pārstāvis arī norāda, ka līdz šim jau veiktas vairākas izmaiņas, piemēram, palielināts kursējošo autobusu skaits atsevišķos maršrutos. Daļa “Bez Tabu” sastapto iedzīvotāju uzskata, ka viss slēpjas cilvēku ieradumos – jāpārvar neērtību posms un jāmaina līdzšinējie paradumi, un tad viss nokārtosies.

“Mēs nostrādāsim pusotru mēnesi, sākot no 1. jūlija, pielabosim visas iespējamās lietas, nelaužot to pieeju, un izsludināsim iedzīvotāju aptauju,” piebilst Bartaševičs.

Sabiedriskā transporta kursēšana pēc metropolitēna shēmas varētu ilgt līdz vasaras beigām, un tad tiks pieņemts lēmums – palikt pie šīs shēmas vai atgriezties pie vecās sistēmas.