“Viņš mani nosauca par “šmaru” ar nodzertu seju!” Jelgavas riepu servisa un sievietes skandāls

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

61 komentārs

Jelgavas riepu servisa izsludinātā “Facebook” konkursa laimētāja ar balvu – lietotām, jau uzmontētām riepām – dodas mājup, kad pēkšņi uz ceļa riepa gūst neglābjamu defektu. Riepu servisa priekšnieks ilgstoši nepilda solījumu – neatdod par riepu uzmontēšanu samaksāto naudu un nepiešķir citas riepas. Tā vietā publiski aizskar sievieti, sakot, ka viņai ir “nodzerta seja” un esot saucis viņu par “šmaru” (tulkojumā no krievu valodas – vieglas uzvedības sieviete).

Kristina Gendvila uzvarēja Jelgavas riepu servisa “Austra riepu serviss” sociālā tīklā “Facebook” izsludinātā konkursā. Balva: četras mazlietotas riepas. Pati nav jelgavniece, bet izbrīvējusi laiku un kopā ar mazu bērnu autosalonā devās pēc laimesta. Jau sākotnēji viņu darīja bažīgu, kā tiek pasniegta balva.

“Viņš [servisa priekšnieks Austris Jansons] teica, ka ir jāuzgaida. Viņi bija paguvuši atrast divas riepas no angāra, vēl divas meklēja. Es brīnījos, kāpēc nav vienādas. Kad visas bija atrastas, nobrīnījos, ka tās ir nodilušas, cik nu varēju saprast ar savu sievietes aci. Teicu, lai nomaina tikai divas, jo manas divas bija pat labākā stāvoklī. Samaksāju 10 eiro par riepu uzmontēšanu,” stāsta Kristina.

Uzreiz pēc riepu uzmontēšanas negadījums uz ceļa! Vai “mazlietotās” riepas vispār bija lietojamas?

Liels bija Kristinas izbīlis, kad mājupceļā izdzirdēja ļoti skaļu troksni, pēc kā stūri bija grūti kontrolēt. Riepa guva defektu, ceļu turpināt nebija iespējams. Par laimi, sieviete un mazais bērns necieta. Uzreiz pēc nelāgā atgadījuma sieviete ziņoja par notikušo “Austra riepu centra” priekšniekam Austrim Jansonam. Tobrīd viņš nevarēja palīdzēt, tomēr esot solījis, ka tās pašas dienas vakarā piegādās divas citas riepas un atdos par riepu montāžu iztērētos 10 eiro.

Piesaistot palīgus, Kristinas auto salaboja. Vēlāk viņa esot apmeklējusi servisu Dobelē, kur laimētās it kā mazlietotās riepas esot nodēvētas par nelietojamām.

“Citā servisā man pateica, ka neko citu nevarēja sagaidīt. Riepas ir pilnīgi plikas. Meistars teica, ka, ja tās ir mazlietotas riepas, lai es aizvedu priekšniekam [Austrim] Jansonam, uzlieku viņam tās kreļļu vietā,” sarunu ar citu meistaru atstāsta Kristina.

Ķengas internetā

Teju trīs nedēļas uzklausījusi solījumu atdot naudu par riepu montāžu un citu riepu piešķiršanu, Kristinas pacietības mērs bija pilns. Viņa negatīvo pieredzi aprakstīja sociālajā tīklā, kurā uzvirmoja spraigas diskusijas. Daudzi nostājās Kristinas pusē, citi – aizstāvēja riepu servisa priekšnieku Austri Jansonu. Publiskajā diskusijā iesaistījās arī uzņēmējs Austris, nozākājot sievieti. Vienā no komentāriem viņš raksta: “Seja bik nodzerta izskatījās. Moš sociālajiem uzrakstīt? Tiešām savu daudzbērnu ģimeni spēj aprūpēt?”

“Viņš arī teica, ka esmu “šmara”, rakstīja, ko esot iedomājusies, redz par velti dabūju riepas un tagad gribu atpakaļ savus 10 eiro. Teica, ka man ir nodzerta seja un vainoja mani, ka nespēju parūpēties par bērnu. Tāpat sauca mani par nelīdzsvarotu. Manuprāt, tā nedrīkst uzvesties uzņēmējs,” sašutusi un aizskarta pēc riepu biznesa pārstāvja izteikumiem ir Kristina.

Aci pret aci!

Sarunā ar Bez Tabu komandu servisa priekšnieks Austris Jansons teic, ka “pēc tādiem apvainojumiem pret mani, ka nevis risina problēmu, bet gan izliek sociālā vidē, visādas muļķības var sarunāt.”

Riepu servisa priekšnieks Austris teic, ka arī Kristina rupji aprunājusi tos, kuri, komentējot ierakstu, aizstāvējuši viņu.

To dzirdot, Kristina kļūst dusmīga un piebilst, ka, pirmkārt, līdz negatīvās atsauksmes izvietošanas viņa vairākas nedēļas pieprasīja, lai uzņēmējs pilda solījumus, tikai pēc ignorēšanas ir ziņojusi par pieredzi publiski. Otrkārt, uzsver, ka neveltīja rupjus vārdus Austrim.

“Ar kādām tiesībām tu mani publiski nolamāji ar rupjiem vārdiem? Kāpēc saki, ka es esmu alkoholiķe un nespēju parūpēties par bērniem? Pajautā sociālajiem dienestiem, kāda māte es esmu!” Austrim atcērt Kristina.

Komentējot sievietes pārmetumus par riepu stāvokli, kas, iespējams, bija iemesls atgadījumam uz ceļa, Austris noliedz, ka riepas bijušas sliktā stāvoklī. Viņš uzskata, ka sieviete kaut kam uzbraukusi un pārdūrusi riepu. Viņš arī uzrāda attēlus, kuros attēlots, kā izskatās pārsprāgusi riepa un kā izskatās pārdurta, mīksta riepa, ar ko pēcāk mērots neliels attālums, kas, pēc Austra domām, ir arī Kristinas gadījumā.

Tiesa, Kristina atkal atsaucas uz cita meistara pausto par riepu stāvokli, kā arī uzsver, ka uzreiz pēc atgadījuma uz ceļa Austris neesot uzstājis uzrādīt riepu, bet gan solījis atlīdzināt. Pēc publiskās ķengāšanās vairāku nedēļu garumā Austris Kristinai tomēr pārskaita iztērētos 10 eiro, tomēr aizvainojumu pēc izteikumiem tas neremdē.

Digitālā mārketinga eksperts Artūrs Mednis skaidro, ka uzņēmējiem jārūpējas par savu reputāciju, nevis publiski jāaizskar klientu vai, kā šajā gadījumā, konkursa dalībnieku. Tas, galu galā, nodara pāri paša biznesam.

Foto

61 komentārs