“Viņa taisa manikīru, nevis apsaimnieko māju!” Pēc stāvvada avārijas rīdzinieki “uzsprāgst” par pārvaldnieces bezdarbību

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

3 komentāri

Rīgas daudzdzīvokļu namā plīst koplietošanas ūdens stāvvads, kā rezultātā applūst vairāki dzīvokļi. Mājas iedzīvotāji ir neizpratnē par apsaimniekotāja – mājas dzīvokļu īpašnieku biedrības – bezdarbību.

Janvārī nedēļas nogalē Rīgā, Riekstu ielas 13. namā, vienā no kāpņu telpām plīsa ūdens stāvvads, kā rezultātā vairāki mitekļi tika applūdināti.

Ija
mājas iedzīvotāja

Māja no paneļiem, plūda caur spraugām. Applūduši vannasistabas griesti. Tapetes atlīmējās. Šeit redzamas šuves. Griestos plaisa. Lamināts istabā pacēlies. Saucu meistarus, kuri teica, ka jāmaina visa grīda. Redziet, kā uzpūties. Ūdens lija caur spraugu pie lampas.

Larisa
mājas iedzīvotāja

Kad atvēru šīs durvis, man virsū šļācās strūkla! Ūdens triecās šajās durvīs. Nobijos! Centos te kaut ko grozīt, bet nevarēju noslēgt ūdeni. Man te visu nolēja.

Biedrība nebiedrojas

Iedzīvotāja Ija stāsta, ka dzīvokļu īpašnieku biedrība, kas apsaimnieko namu ar biedrības priekšnieci Tatjanu priekšgalā, neesot bijusi diez ko ieinteresēta mesties avārijas situācijas atrisināšanā.

Ija
mājas iedzīvotāja

Piezvanījām, viņa sāka uz mums kliegt, pārmetot, kāpēc zvanām viņai. Teica, lai zvanām avārijas dienestam. Zvanījām avārijas dienestam, bet neviens neatbildēja. It kā paši varētu iekļūt pagrabā, lai noslēgtu ūdens padevi, bet mums nav atslēgu. Tā ir tikai biedrības valdes loceklei Tatjanai.

Pēc ilgāka laika ūdens padevi pārtraucis cits biedrības pārstāvis, nākamajā dienā ieradušies meistari, kuri, izveidojot pagaidu remonta risinājumu, atjaunojuši ūdens padevi. Iedzīvotājas Ijas dzīvoklis ir apdrošināts. Lai saņemtu no apdrošinātāja kompensāciju, no apsaimniekotāja jāsaņem akts, kurā fiksēta avārijas situācija. Ijai šo aktu apsaimniekotājs ilgstoši neizsniedz.

Ija
mājas iedzīvotāja

Biedrības valdes locekle prasīja: ”Kādu aktu jūs gribat? Tā ir jūsu vaina! Par stāvvadu maksās dzīvokļu īpašnieks, kura dzīvoklī notika noplūde!” Prasīs naudu no veca cilvēka?

Tā kā biedrības priekšniece ilgstoši neizsniedz aktu par avārijas situāciju, Ija nevar saņemt kompensāciju no apdrošinātāja. Vēl jo vairāk – pārvaldniece draud, ka no iedzīvotājiem iekasēs papildu summu par stāvvada remontu, kaut tieši apsaimniekotājs ir atbildīgs par stāvvada uzturēšanu kārtībā.

Ija
mājas iedzīvotāja

Mēs maksājam par tehnisko apsekošanu. Tas ir apsaimniekotāja pienākums reizi trijos mēnešos apsekot, noskaidrot, kādi remontdarbi nepieciešami. Tomēr biedrība neko nedara!

Pazīmes par apsaimniekotāja nekompetenci

Apsaimniekotāja bezdarbība un paustais liecina, ka biedrības vadība nav kompetenta, uzskata Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas (LNĪPA) vadītājs Vitolds Peipiņš.

Vitolds Peipiņš
LNĪPA vadītājs

Apsaimniekotāja pienākums ir pēc cietušās personas lūguma noformēt aktu, ko pieprasa arī apdrošinātājs. Ja dzīvoklis nav apdrošināts, šis dokuments [akts] tiek izsniegts dzīvokļa īpašniekam, kurš tad ar vainīgo personu risina jautājumu par zaudējumu segšanu.

Pārliecinoties, ka koplietošanas stāvvads plīsis apsaimniekotāja bezdarbības dēļ, kompensāciju par neapdrošināto mitekļu savešanu kārtībā var pieprasīt no biedrības vadības. Ja ne mierīgā, tad tiesas ceļā, informē LNĪPA vadītājs Peipiņš.

Ija
mājas iedzīvotāja

Tā nevar dzīvot! Man jāmaksā par pakalpojumiem, bet – kāpēc man jāmaksā apsaimniekotājam, kura nav?! Nav! Viņa taču taisa manikīru! Viņa nav speciālists!

Prot apsaimniekot namu vai veidot manikīru?

Iedzīvotāja Ija uzskata, ka dzīvokļu biedrības vadītāja Tatjana nav ieinteresēta strādāt iedzīvotāju labā, viņa esot pārāk aizņemta ar skaistumprocedūru sniegšanu savā dzīvoklī tā paša nama citā kāpņu telpā.

Ija
mājas iedzīvotāja

Viņai taču mums nemaz nav laika. Viņa savā dzīvoklī nelegāli taisa manikīru, pedikīru. Cilvēki iet pie viņas straumēm vien. Padomājiet, cik valsts zaudējusi nodokļos!

Sazvanīta, pārvaldniece Tatjana gan noliedz, ka miteklī sniedz skaistumkopšanas pakalpojumus. Dzīvokļa durvis “Bez Tabu” komandai viņa neatver.

Vitolds Peipiņš
LNĪPA vadītājs

Ja dzīvojamo māju pārvalda pašu izveidota biedrība, ļoti bieži gadās, ka biedrības vadībā nonāk cilvēki, kuriem pēc idejas nevajadzētu būt tajā. Tur nonāk tādi, kuriem ir kaut kādas savtīgas intereses.

Biedrības vadība savulaik pat ignorējusi likumu, slēpjot no iedzīvotājiem mājas pārvaldības lietu. Iedzīvotāji nezināja, kā tiek tērēta uzkrātā nauda. Tikai ar tiesas lēmumu iedzīvotājiem izdevās izkarot informāciju, bet par līdzekļu izlietojumu aizvien ir daudz jautājumu.

Vitolds Peipiņš
LNĪPA vadītājs

Ja konstatējam, ka biedrība, tās valde neaizstāv dzīvokļu īpašnieku intereses, dzīvokļu īpašnieki var sanākt sapulcē un ar balsu vairākumu nolemt, ka dzīvojamo māju vairs nepārvaldīs šī konkrētā biedrība. Tādējādi var lemt par citas valdes sastāva izveidi.

Ija stāsta, ka savulaik jau centusies gāzt biedrību, bet dzīvokļu īpašnieki esot pārāk kūtri uz pārmaiņām. LNĪPA priekšnieks Peipiņš iesaka šādā situācijā parakstus savākt aptaujas veidā, klauvējot pie katra dzīvokļa durvīm.