Vilciena sastāvs maršrutu kavē teju stundu. Pasažieri panikā, apkalpojošais personāls vienaldzīgs

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

8 komentāri

Vilciens ir viens no ātrākajiem pārvietošanās veidiem, kuru izmanto daudzi Latvijas iedzīvotāji. Bet arī uz dzelzceļa var gadīties problēmas, kuras sastāvam liedz turpināt ceļu. Labā prakse ir, ka šādos gadījumos ”Pasažieru vilciena” darbinieki pasažierus informē par notikušo un par aptuveno aizkavēšanās laiku. Bet ne visi darbinieki par šo praksi atceras.

Pievakare, plkst. 18.40, pilni vilciena vagoni, cilvēki pēc darba dodas mājup pie ģimenēm. Maršruts Rīga–Skulte. Nedz Centrālajā stacijā, nedz brauciena laikā nekas neliecina par to, kā beigsies brauciens. Līdz pat Sarkandaugavas stacijai viss ir kā ierasti līdz brīdim, kad pirms Mangaļu stacijas sastāvs apstājas.

Paiet minūtes desmit, konduktora vagonā nav. Starp pasažieriem sākas knosīšanās. Kāds nedaudz iereibis pasažieris, pieklusināti lamājoties, atver logu, jo vagonā ir karsti. Beidzot kā ilgi gaidītā mesija vagonā parādās konduktors, kuram kāds pajautā – kas par lietu? Viņš atrauc, ka priekšā salūzusi pārmija. Viss skaidrs, tā mēdz notikt, un šī problēma ir ātri atrisināma. Bet!

Tad seko nākamais teikums iz konduktora mutes – mums priekšā jau stundu stāv iepriekšējais vilciens. Tas pasažieros izraisa skaļu kurnēšana – kāpēc par to nepaziņoja Sarkandaugavas stacijā, kad cilvēki, kuri dzīvo Mangaļos, varēja izkāpt!?

 
Edgars
pasažieris

Uz mūsu jautājumiem – kad turpināsies kustība, atbildes nebija. Pēc piecpadsmit minūtēm, kad garām atkal gāja konduktors, iereibušais pasažieris viņam pajautāja, vai var atvērt durvis, lai cilvēki, kuri dzīvo netālu, varētu izkāpt? Konduktors atteica, jo tas ir pret drošības noteikumiem.

Vēl pēc kāda laika iereibušais pasažieris neiztur, aiziet, norauj avārijas sviru un durvis atveras. Daudzi pasažieri, veci, jauni sāk kāpt ārā. Konduktora, kas iejauktos situācijā, nav. No vilciena apkalpes reakcijas nekādas. Kad teju puse pasažieru izkāpuši ārā, vilciena durvis aizveras, un tas pabrauc gabaliņu uz priekšu, apstājas Mangaļu stacijā un atkal stāv.

Kopumā vilciens stāvēja aptuveni stundu, un šīs stundas laikā no apkalpojošā personāla nebija nekādas intereses vai koordinētas darbības, izskaidrojot situāciju un dodot norādījumus, kā rīkoties. Tā vietā bija panika pasažieru vidū par to, ka neviens neko nezina, cik ilgi stāvēsim.

Neizdarīja to, ko nosaka instrukcijas

AS ”Pasažieru vilciens” pārstāvis Egons Ālers Bez Tabu atzīst, ka dažs labs no uzņēmuma darbiniekiem nav līdz galam izpildījis savus pienākumus. Dažādās instrukcijās ir sīki un smalki aprakstīts, kā vilcienu apkalpojošajam personālam šādās situācijās rīkoties. Kad saņemta informācija par aptuveno kavēšanās laiku, par to obligāti ir jāinformē pasažieri.

 
Egons Ālers
AS ”Pasažieru vilciens” pārstāvis

Šajā gadījumā sākotnējā informācija bija, ka ir salūzušas pārmijas. Šī problēma ir ātri novēršama. Sarkandaugavā vilciena mašīnists saņēma atļauju braukt, bet, kā izrādījās, problēmu ātri novērst nebija iespējams.

Cēlonis?

Uz sliežu ceļa stāvēt un gaidīt satiksmes atjaunošanu nākas trim vilcieniem, kopumā tas ietekmējis deviņus maršrutus. Cēlonis? Atklājās, ka kādas personas mežā ir mēģinājušas nelikumīgi noslēpt būvgružus. Tās ieraktas zemē, rakšanas laikā pārrauti pārmijas darbinošie kabeļi.

Pasažieru pārvadātāju pārstāvis atvainojas pasažieriem par personāla neprofesionālo rīcību un sola, ka kas tamlīdzīgs neatkārtosies, jo šis gadījums ir labs iemesls darbiniekiem atkal atgādināt par saviem pienākumiem.

Foto