“Vienus bērnus nelaižu, ļoti bail!” Berģos gājēji soļo gar ielu bez ietves. Brien dubļus vai riskē, ejot pa brauktuvi

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

Pievienot komentāru

Rīdzinieki no Berģu apkaimes pieprasa pašvaldībai parūpēties par gājēju drošību. Maģistrālās Berģu ielas apkaimē dzīvojošie spiesti lielākus un mazākus attālumus mērot gar ceļa braucamo daļu, kur nav ietves. Pēc lietavām pa ceļu jāsoļo dubļos, jālaipo peļķes vai jāiet pa brauktuvi, kur ir intensīva satiksme.

Berģu ielas apkaimē ir daudz privātmāju. Iedzīvotāji ikdienas gaitās uz sabiedriskā transporta pieturu, pastaigās un uz veikalu soļo gar Berģu ielu ar intensīvu transportlīdzekļu satiksmi. Garā posmā nav ietves, līdz ar to nākas brist dubļos, laipot peļķes vai soļot pa braucamo daļu, kas ir diezgan riskanti.

Nella
satraukta Berģu iedzīvotāja

Ļoti slikta tā nomale, nav trotuāra. Lietus laikā peļķes, nevar normāli paiet. Man mazi bērni, mācās otrajā klasē. Vienus viņus nevaru palaist, jo ir ļoti bail. Turpat iet arī māmiņas ar ratiņiem. Tur ir viens veikals, uz kuru aiziet droši nevar, kad līst. Galvenais, lai ir ietve. Ziemā, ja netīrīs ceļmalu, vispār būs grūti. Nezinu, kā mēs tur staigāsim.

Brien dubļus vai riskē, soļojot pa brauktuvi

Berģu ielā uzstādīta ceļazīme, kas vien rekomendē transportlīdzekļu vadītājiem pārvietoties ar ātrumu, kas nepārsniedz 40 km/h, tomēr, kā novēro ”Bez Tabu”, šoferi šo ieteikumu ievēro nelabprāt. Līdz ar to Berģu iedzīvotāji pieprasa pašvaldībai noteikt reālu ātruma ierobežojumu.

Nella
satraukta Berģu iedzīvotāja

Vietējie iedzīvotāji laikam brauc ar 40 km/h lielu ātrumu, bet pārējie brauc ātrāk. Bērnus uz skolu ved vīrs, jo baidāmies laist vienus uz pieturu gar to ielu. Tagad ir tumšs, mašīnas ”skrien”.

Atis
Berģu iedzīvotājs

Ietvju trūkums – tas ir bīstami! Skaidra lieta, ka bīstami. Gar ielu staigā bērni, nāk no skolas, pulciņiem. Trotuārs nepieciešams elementārai drošībai, īpaši posmā līdz lielajai šosejai, kur ir liela automašīnu plūsma. Cilvēkiem ir diezgan vāji ar atstarotājiem.

Berģu ielā aizmirsts arī par sabiedriskā transporta pieturu labiekārtošanu: rīdzinieki gaida autobusu, stāvot dubļos.

Zinaīda
Berģu iedzīvotāja

Šeit daudzi gaida sabiedrisko transportu. Paskatieties, kādi dubļi! Mēs apģērbjamies, dodamies uz pilsētu. Cenšamies izskatīties pieklājīgāk, bet izkāpjam no autobusa netīri.

Satiksmes departaments nesola risinājumu

Ceļmala daudzviet ir privātīpašums, kas apgrūtina ietvju izbūvi, stāsta Ilze Dimante, Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve.

Ilze Dimante
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve

Problēma ir šāda: lai pārbūvētu ielu un nodrošinātu pilnvērtīgu infrastruktūru gājējiem un velobraucējiem, pilnībā jāpārbūvē iela. Vispirms primāri jāsakārto lietus ūdens kanalizācija, jāatpērk zemes. Vairākās vietās Berģu iela atrodas uz privātas zemes, tas nozīmē, ka jāatpērk īpašumi, jāizstrādā pārbūves projekts, kas ir finansiāli ļoti ietilpīgs projekts, kas tuvāko 5-10 gadu laikā nav Satiksmes departamenta prioritāte. Jāņem arī vērā, ka Berģu iela ir viena no garākajām ielām Rīgā – 3,5 kilometru gara.

Satiksmes departamentā gan atklāj, ka atsevišķi ielas posmi pieder pašvaldībai.

”Kādus 300-400 metrus varētu uzlabot, bet jāizvērtē visas pilsētas attīstības plāns kopumā, jāizvērtē prioritātes.”

Taujāta, vai paredzēts labiekārtot sabiedriskā transporta pieturas, lai iedzīvotājiem nebūtu jāgaida autobuss, stāvot dubļos, Satiksmes departamenta pārstāve atbild: ”Ja mēs to varam darīt [labiekārtot pieturas], mēs projektējam un izbūvējam. Iedzīvotāji aicināti vērsties departamentā, rakstot vēstuli, norādot uz būtiskākajām vietām. Iespējams, piesaistot investorus, varam to izdarīt pēc iespējas ātrāk.”

Pēc ”Bez Tabu” iesaistīšanas problēmas atspoguļošanā Satiksmes departamentā apņemas izvērtēt, vai drošības nolūkā Berģu ielā noteikt braukšanas ātruma ierobežojumu.