Velosipēdisti spiesti sevi pakļaut briesmām un mīt gar šosejas malu!

Diāna Urbāne

Autors: Diāna Urbāne

17 komentāri

Atsākoties velo sezonai, Ingrīda sēdās uz velosipēda sēdekļa un minās Ādažu virzienā. Sieviete pamatīgi noskaitusies, jo uzreiz izbraucot no Rīgas robežas uz Vidzemes šosejas, par velosipēdistiem nudien nav padomāts.

Ingrīda
grib droši braukt ar velosipēdu

Berģi ir tas vājais posms, kur galīgi nesakarīgi sanāk. Nekādi droši ar riteni tur nevar pārvietoties. Lai nokļūtu līdz veikalam “Depo” nākas meklēt apkārtceļus vai braukt pa šosejas malu!

Arī raidījums “Bez Tabu” izlemj pārbaudīt, cik droši ir šķērsot konkrēto ceļa posmu.

Sekojot līdzi izliktajām zīmēm, ceļš ved cauri Berģu ciemam, gar daudzdzīvokļu mājām. Brauciena laikā gan nevienu velosipēdistu nemanām, kurš izmantotu šo maršrutu. Tomēr nevarētu teikt, ka izvēlētais ceļš ir salīdzinoši drošs, jo jābrauc gar ceļa malu, kur līdztekus ir arī automašīnas.

Lai nokļūtu atpakaļ uz veloceliņa ir divi varianti – braukt gar ciematu un šķērsot veikala “Depo” stāvlaukumu vai mīt tālāk gar meža malu. Ekstrēmākie min gar šosejas malu, kur garām brauc smagās mašīnas.

Velo eksperts Toms Zirdziņš jau vairāk nekā desmit gadus nopietni aizrāvies ar riteņbraukšanu. Šķērsotas neskaitāmas valstis un nomīti jau tūkstošiem kilometru. Līdz Ādažiem, viņaprāt, vēl var izbraukt, taču tālākais posms uz Siguldas pusi pat Tomam nedaudz sagādā neērtības.

Toms Zirdziņš
velo eksperts, “Cycling adventures” vadītājs

Tad, kad ir plāns veidot veloinfrastruktūru jau ārpus pilsētas, tad ir jābūt nodalītam atsevišķam velo celiņam, lai ģimenes ar bērniem pilnīgi droši varētu braukt. Ja ir jābrauc pa ceļa nomali, kaut arī nodalītu ar nepārtrauktu līniju, tas ir ļoti bīstami. Uz Vidzemes šosejas mašīnas nebrauc virsū, taču uz Tallinas, kur ir nodalīta mala, šoferi uzskata, ka tā ir vēl viena josla.

Esam izbraukuši no Rīgas robežas un pēc zīmēm spriežot, atrodamies Garkalnes novadā, taču nebūt nē – pašvaldība par šo ceļa posmu gan neatbild, visa atbildība esot galvaspilsētas rokās!

Austris Keišs
Rīgas satiksmes departamenta pārstāvis

Ir iesniegti vairāki projekti, lai savienotu Rīgas centru ar apkaimēm un Pierīgu. Šajos pieteikumos arī ir iekļauti maģistrālās veloinfrastruktūras izveide no pilsētas centra gar “Depo” veikalu un tālāk uz Siguldu. Ja projektam piešķirs finansējumu, tad vēlākais to ir paredzēts izbūvēt līdz 2026. gadam, ja nepiešķirs, tad meklēsim citus variantus.

Pēc “Bez Tabu” komandas iesaistīšanās, abas iesaistītās pašvaldības sanāca kopā un divu nedēļu laikā meklēs pagaidu risinājumus, kā uzlabot velosipēdistu pārvietošanos.