Varenais “Tele2” iznīcina “mazo cilvēku”! Sievietes cīņa par atbrīvošanos no līguma un aizdomīgiem telefoniem

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

46 komentāri

Mobilo sakaru operators “Tele2” nomaksā pārdod dārgu telefonu, kas drīz pēc lietošanas uzsākšanas sabojājas. Ignorē klientes lūgumus pārtraukt līgumattiecības, tā vietā izsniedz aizvien jaunas ierīces pret pašas gribu, kuras arī īsā laikā sabojājas. Sieviete ir izmisusi, jo uzskata, ka ar varu tiek turēta līguma važās un maksā par neko.

Liepājniece Vija gandrīz pirms gada nomaksas līgumā ar “Tele2” vienojās par tālruņa iPhone 6s iegādi. Pirmajos divos lietošanas mēnešos ierīce vairākkārt uzvedas kā brāķis, stāsta Vija.

“Trīs reizes bija čarkstoņa un šņākoņa. Neviens mani nedzirdēja, es arī nedzirdēju, un fonā šausmīgi skaļš troksnis,” par ierīces dīvaino uzvedību stāsta “Tele2” kliente Vija.

Dažu mēnešu laikā sabojājas trīs (!) telefoni; līgumattiecības neļauj pārtraukt

Sieviete atdeva ierīci garantijas servisā. Pēc divām nedēļām tika izsniegts jauns tālrunis, jo pirmajai ierīcei tika konstatēts defekts. Taču prieki nebija ilgi – pēc diviem mēnešiem nākamajai ierīcei arī līdzīgs defekts, kas sievieti teju padarījis kurlu. “Bija tāds troksnis ausī, ka vairākas stundas pēc tam sāpēja auss!” dusmīga ir Vija.

Vija stāsta, ka klientu apkalpošanas centrā pārdevējiem demonstrējusi defektu, par to darbiniece esot pārliecinājusies. Otrajā vizītē sieviete informējusi darbiniekus, ka vairs nevēlas saņemt jaunas ierīces, vēlas lauzt līgumu, ko norādījusi ierīces nodošanas aktā. Tomēr liels bijis pārsteigums un neizpratne, kad pēc kāda laika saņēmusi zvanu.

Vija

“Man atkal piezvanīja un pateica, ka atkal gaida jauns iPhone tālrunis. Es sāku rāties! Es negribēju vairs to! Es taču norādīju nodošanas aktā, ka vēlos pārtraukt līgumattiecības.

Viņi man nepateica, ka man jāraksta iesniegums par atteikšanos no ierīces un vēlmi pārtraukt līgumu!”

Kliente tomēr piekrita lietot arī jau trešo ierīci, taču pacietības vadzis plīsa, kad arī tā pēc divām nedēļām sabojājās. Dusmīga jau atkal ieradās klientu apkalpošanas centrā kopā ar dēlu, pieaicinot viņu kā liecinieku.

Nodemonstrēja defektu un atkal uzstāja, ka nevēlas vairs saņemt pretī citu ierīci, atkal uzstāja uz līgumattiecību pārtraukšanu.

“Viņi man atkal teica, ka varēs lauzt līgumu, bet atkal nepateica, ka jāraksta iesniegums. Pēc kāda laika atnāca īsziņa ar tekstu, ka garantijas remonts ir pabeigts. Es atvainojos, kāds remonts?! Pateica, ka defekti netika konstatēti. Es atbildēju, ka telefonu neņemšu!” par rūgto pieredzi ar “Tele2” stāsta kliente pret pašas gribu.

“Tele2” skaidrojums

No 11 līguma važās pavadītiem mēnešiem Vija ierīci lietojusi četrus mēnešus, mēnesī maksājot par nomaksu 30 eiro.

Neviens “Tele2” pārstāvis nevēlas stāties Bez Tabu kameras priekšā. Telefoniski par telefona kaitēm atbild Gints Peičs, “Tele2” Tehniskā servisa vadītājs: “Kliente vērsās pie mums ar pretenziju par traucējumiem ierīcē. Tā tika nosūtīta uz ražotāja autorizētu servisa centru [“BCCS TM”], kur pirmajā reizē konstatēja, ka ierīcei bojāta pamatplate.

Tāpēc tika veikta ierīces nomaiņa. Drīz vien kliente vērsās pie mums atkārtoti. Ierīce atkal tika nosūtīta uz autorizētu servisa centru, kas šoreiz konstatēja, ka nekādu bojājumu nav. Pie vainas faili, kurus kliente lejupielādējusi. Līdz ar to ierīcei netika veikts remonts. Tikai veikta programmas atjaunošana, un ierīci atdeva.

Vēlāk kliente atkal bija lejupielādējusi šo [kaitniecisko] informāciju un vērsās atkal pie mums. Tā vairākas reizes.”

Tā kā kliente pati bijusi vainīga un atdota tā pati ierīce, izņemot pirmajā reizē, kad kliente vēl nelūdza pārtraukt līgumattiecības, tāpēc arī nav iespējams lauzt līgumu. Tomēr Bez Tabu rīcībā nonāk servisa dokumentācija, kurā uzrādās, ka vairākkārt sievietei izsniegta jauna ierīce (norādīts, ka mainās IMEI kods).

Kā apstiprina “Apple” ierīču servisā “”BCCS TM”, ja ierīce mainīta, tātad tai ir defekts. “Ja divas reizes dod jaunu telefonu, defekts ir bijis. Tāpat vien mēs telefonus nedodam, ja defekta nav,” skaidro servisa darbiniece.

Līdz ar to, iespējams, prettiesiki ignorēti kundzes lūgumi pārtraukt līgumattiecības. Vija ir sašutusi: “Tas ir kaut kāds sviests! Tā, manuprāt, ir negodīga biznesa prakse. Es esmu mācījusies ekonomiku augstākajā izglītības iestādē. Nekur nemāca tā apieties ar klientiem!”

Pēc 11 mēnešu nervu bojāšanas uzņēmums atsvabina sievieti pēc Bez Tabu iesaistes

Mēnešiem ilgi sieviete nesekmīgi cīnījās par savu taisnību un zaudēja nevienu vien nervu šūnu, taču līgumattiecības tika pārtrauktas un iemaksātā nauda atdota vien tad, kad problēmas risināšanā iesaistījās Bez Tabu. Dienu pēc Bez Tabu vēršanās “Tele2” Vija saņēma priecīgu vēsti.

Vija

Es esmu patīkami pārsteigta! Laikam mediji tiešām ir lielākais spēks. Tādi uzņēmumi kā “Tele2” izmanto savu varenumu, viņi jūtas tik visvareni! Tā ir visatļautība!

Uzskata, ka var visu, ka cilvēciņš neko nedarīs. Pārbauda cilvēku uz izturību, cik ilgi es spirināšos, pretošos, cīnīšos!.

Taujāts, kāpēc “Tele2” mainījis domas uzreiz pēc Bez Tabu iesaistes, Tehniskā servisa vadītājs Gatis Peičs smejoties teic: “Es esmu atvaļinājumā, tāpēc arī nācām pretī. Nē, nē, nu… Ir reizēm gadījumi, kad jānāk pretī. Dienu pēc Bez Tabu iesaistes, lai jums būtu sižets.”

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā gan šādu rīcību saista ar centieniem izvairīties no negatīvas publicitātes.

46 komentāri