“Vairākus gadus neesmu viņu klients.” 50 eiro liels “pārsteiguma” rēķins no “Latvenergo”

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

2 komentāri

Raidījumu “Bez Tabu” uzrunāja rīdzinieks Jānis, kurš saņēmis “pārsteiguma” rēķinu no elektroenerģijas tirgotāja “Latvenergo”. Par “pārsteiguma” rēķinu tas nodēvēts, jo Jānis jau vairākus gadus nav uzņēmuma klients, un nesaprot, par ko viņam jāmaksā 50 eiro? Turklāt Jānis jau kādu laiku dzīvo citā mājoklī un ir noslēdzis līgumu ar citu elektrības piegādātāju. 

“Bez Tabu” Jāni satika pie kādas mājas Ziepniekkalnā, kur viņš apmēram septiņus gadus īrējis dzīvokli. Līdz 2015. gadam bijis “Latvenergo” klients, taču tad izvēlējies citu elektroenerģijas piegādātāju – “Baltcom”. Novembra beigās Jānis no Stērstu ielas izvācies, par to paziņojis, un noslēdzis līgumu ar citu uzņēmumu par elektroenerģijas piegādāšanu jaunajā dzīvesvietā.

Pārsteigums 50 eiro vērtībā Jāni sagaidījis pastkastītē, kad viņš atbraucis to pārbaudīt. Deklarēto dzīvesvietu jau bija mainījis, taču vēlējies pārliecināties, vai kāda vēstule nav sasniegusi iepriekšējo mājokli. “Latvenergo”, kura klients Jānis nav jau vairākus gadus, atsūtījis “pēdējās garantētās piegādes” rēķinu par decembri.

Jānis
saņēmis “pārsteiguma” rēķinu

Saņēmu mistisku rēķinu par decembri, kad neesmu šeit dzīvojis un tērējis elektrību, pārbaudīju e-pastu, tur skaidri minēts, ka mans elektroenerģijas piegādātājs šobrīd ir “Lattelecom”, un 10. novembrī “Lattelecom” man sāka piegādāt elektrību jaunajā adresē. “Latvenergo” teica, ka viņi neesot redzējuši, ka man ir kāds cits piegādātājs, tad man rodas jautājums, vai man “Latvenergo” ir jāpaziņo par dzīvesvietas maiņu?

Jānis raidījumam “Bez Tabu” arī norādīja, ka bijis vien dzīvokļa īrnieks, un tas, kā viņam zināms, piederot kādai firmai. Kopš novembra beigām mājokļa logi ir tumši, durvis slēgtas, un telpas netiek apdzīvotas, to aizkadrā apstiprināja arī satiktie kaimiņi. “Prasīju “Latvenergo”, ko man tagad darīt? Man atbildēja, ka tā ir pēdējā garantētā elektroenerģijas piegāde, bet man tā nav vajadzīga, un es to negrasos apmaksāt,” norādīja Jānis.

“Latvenergo” komentārs raidījumam “Bez Tabu” bija tāds pats: akciju sabiedrība likumā noteiktajā kārtībā ir tikai pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma nodrošinātājs. “Gadījumos, ja klientam nav noslēgts līgums vai klients ir lauzis līgumu ar iepriekšējo tirgotāju, bet elektroenerģijas piegāde tāpat ir jānodrošina, tad spēkā ir pēdējās garantētās piegādes (PGP) pakalpojums,” norādīja “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bidere.

Ivita Bidere
“Latvenergo” preses sekretāre

Šo pakalpojumu nodrošina “Sadales tīkls”, un konkursa kārtībā “Latvenergo” ir izvēlēti par tirgotājiem, kuri piegādā elektrību. Pirmais posms ir tirgotājs un “Sadales tīkls”, mēs esam pēdējais posms, jo mēs saņemam informāciju no “Sadales tīkla” par to, ka šajā vietā ir jāturpina elektrības nodrošināšana.

AS “Sadales tīkls” klientu līgumu direktors Vents Kleikalīdis norādīja, ka šajā situācija tiek tiešām notikusi kļūme. Ja lietotājam konkrētā objektā elektrība vairs vispār nav vajadzīga, tad elektroenerģijas tirgotājs par to paziņo “Sadales tīklam”, kas attiecīgi iegūst skaitītāja rādījumu, un tirgotājs var izbeigt līgumu.

“Ir otrs variants, ja klients vēlas vienkārši mainīt tirgotāju, tad viņš izbeidz ar tirgotāju noslēgto līgumu par elektrību, diemžēl tirgotājs šajā gadījumā bija kļūdaini izpratis klienta vēlmi. Ja nav izvēlēts jauns tirgotājs, tad elektroenerģija klientam tiek nodrošināta pēdējās garantētās piegādes ietvaros,” turpināja “Sadales tīklu” klientu līgumu direktors.

To “Bez Tabu” apstiprināja arī “Baltcom” produktu un pakalpojumu direktors Konstantīns Borovikovs, kurš norādīja ka, šajā konkrētajā gadījumā klienta iesniegumā norādītais atteikuma veids bija “elektroenerģija īpašumā vairs nebūs nepieciešama”. Diemžēl datorprogrammas kļūmes dēļ klienta pieteikums tika nodots “Sadales tīklam” ar nepareizo statusu – “cits tirgotājs”.

Konstantīns Borovikovs
“Baltcom” produktu un pakalpojumu direktors

Šī iemesla dēļ klientam tika rādītas neērtības. Atvainojamies klientam par sagādātajām neērtībām! Lai novērstu radušos situāciju, sazinājāmies ar elektrosadales tīkla operatoru “Sadales tīkls” un vienojāmies par PGP (pēdējās garantētās piegādes)  tirgotāja nekorekti izrakstīta rēķina anulēšanu.

Normatīvais regulējums nenosaka, ka līgumu par elektroenerģijas saņemšanu objektā drīkst slēgt tikai telpu īpašnieks, to var darīt arī īrnieks, būtiski, lai klients paziņo par līguma izbeigšanu un neskaidrību gadījumā vēršas pie sava elektroenerģijas tirgotāja.