Vai tiešām jāmaksā? Grūtniece veikalā Salacgrīvā nejauši saplēš degvīna pudeli; pārdevēja nikna

44 komentāri

“Bez Tabu” skatītāja Elita, iepērkoties vienā no ”Mego” veikaliem, piedzīvo ļoti nepatīkamu situāciju. Pēc tās rodas viens svarīgs jautājums, vai tiešām nav cita risinājuma.

Elita
vēlas viest skaidrību

Sanāca tā, ka es tieši pirms autobusa iegāju [veikalā] ar mazo bērniņu nopirkt kaut ko, kamēr gaidām autobusu. Un es piegāju pie stenda, kur stāv dzērieni. ”Sprite” paņēmu. Un mazā gribēja gar to eju, kas ir atstāta, kur pārvietoties, iet gar tām stikla pudelēm. Es viņai neļāvu, nostājos viņai nedaudz priekšā, bērns mani pastūma. Un tā rezultātā sanāca apgāzt šņabja pudeli, un man pieprasīja samaksāt.

Sestajā grūtniecības mēnesī esošā māmiņa kopā ar divus gadus veco bērnu ”Mego” veikalā Salacgrīvā “paliek uz pauzes”, jo uzreiz pēc grādīgās dziras saplīšanas momentāni esot atskrējusi nikna pārdevēja.

Elita
vēlas viest skaidrību

Viņa teica, lai es ar bērnu nenākot veikalā, ja es nemākot audzināt vai pieskatīt, kaut ko vēl tādu piebilda. Tur ir tās divas pārdevējas.

Viena pārdevēja teica: ”Nu, es saucu ārā vadītāju”.

[Otras pārdevējas sacītais]: ”Lai viņa sauc pati, ja viņai vajag. Man nevajag. Es te nesasitu. Man nav jāmaksā. Viņa sasita, lai maksā.”

Gadījās, gadījās. Ne jau es kā žūpotāja gar plauktiem biju. Es vienkārši atrados pēc ”Sprite” pudeles. Tur ir tik šaurs. Tur ir tiešām tik šaurs.

Elita gan piekrīt samaksāt 7,60 eiro, lai pagūtu uz autobusu. Tiesa gan, māmiņu vēl joprojām neliek mierā doma – vai tiešām šādās neveiklās situācijās ir jāmaksā par sabojāto preci.

Kā rīkotos citi?

Nejaušu garāmgājēju viedokļi

Vija: Es mēģinātu noskaidrot kaut kā iespējas nemaksāt. Jā, protams.

Toms: Nu, es domāju, ja tu pats apgāz, tad droši vien, ka ir.

Natālija: Es domāju, ja reiz nejauši, tad, nē, nav jāmaksā.

Ulrika: Oi, tas īstenībā. Šis jautājums. Es esmu par to iepriekš domājusi. Es tā kā justos ļoti vainīga par to, bet tas notiek veikala telpās, tas vēl ir veikala īpašums.

Vai jūs maksātu par veikalā nejauši saplēstu alkohola pudeli? Saistītais raksts

Rezultāti:
12%

Jā, jo esmu vainīgs/a

22%

Situāciju pārrunātu ar veikala vadītāju

66%

Nē! Tā ir veikala problēma

Veikalu tīkla ”Rimi” pārstāve apliecina, ka šādi gadījumi notiek, taču veikala darbinieki zinot, kā rīkoties tamlīdzīgās situācijās.

Elīna Šakirova
”Rimi” pārstāve

Jā, ”Rimi” veikalu tīklā, ja tā nav bijusi klienta ļaunprātīga vai tīša preces bojāšana, tad mēs neprasām atlīdzināt radušos zaudējumus.

Arī veikalu tīklā ”Maxima” šādos gadījumos prece gluži vienkārši tiekot norakstīta.

Liene Dupate-Ugule
”Maxima” pārstāve

Misēklis, kad kāds cilvēks bojā preci, to aizķerot vai nogāžot, var, protams, sanākt nejauši ikvienam. Un mēs ar to arī rēķināmies. Un līdz ar to par produktu nav jāmaksā šajā gadījumā.

“Bez Tabu” nolemj apmeklēt vienu no ”Mego” veikaliem galvaspilsētā, lai noskaidrotu, kā pircējam rīkoties, ja nejauši sabojāta kāda prece.

“Mego” veikala darbiniece

Nu, parasti jau nē, nav jāmaksā.

Bez Tabu: Bet ir bijis, ka šajā veikalā kaut ko saplēš?

Jā, saplēš. Bieži. Ja cilvēks pats nav vainīgs, tad – nē. Ja kāds piesakās un samaksā, tad varbūt arī samaksā. Bet mēs neprasām. Nav noteikti jāmaksā.

Veikala vadītāja atvainojas un atdod naudu

Rudīte Povica
”Mego” veikala Salacgrīvā vadītāja

Nepatīkams gadījums ir, jo īstenībā šis ir pirmais gadījums, kad mums, kā lai saka, šitāds moments, ka cilvēks sasit vispār, ja. Un no meitenēm ir jau paņemts paskaidrojums. Un brīdināti. Un valdes sēdē vēl priekšsēdētāja šo izskatīs. Jo pārdevējas rīcība bija nepareiza, jo viņa vispār man neziņoja. Pārdevējs nedrīkst viennozīmīgi vispār, ja ir konflikta situācija, viņš nedrīkst vienpersoniski izlemt.

Lai arī pārdevēja noliegusi savu agresīvo rīcību, veikala vadītāja jau esot sazinājusies ar “Bez Tabu” skatītāju, atvainojusies un arī atdevusi samaksāto naudu par saplēsto alkohola pudeli.