“Vai tas ir likumīgi?” Taksometru pasažiere novēro, ka katru reizi no viņas konta ieturēta papildu naudas summa

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

5 komentāri

Raidījumu “Bez Tabu” uzrunā skatītāja Līga, kura ir arī taksometru izsaukšanas platformas “Yandex.Taxi” lietotāja. Viņa novērojusi, ka pēc braucieniem no viņas konta tiek ieturēta vēl papildu naudas summa. “Piemēram, šorīt aizbraucu līdz darbam par 3,10 eiro. Ieeju sava konta pārskatā, un tur pēc pāris minūtēm atvilkti vēl 0,47 eiro. Aplūkoju senāku konta vēsturi un pamanīju, ka katru reizi papildus vēl novilkti centi. Vai tas vispār ir likumīgi? Nekur nav atrunāts, ka papildus taksometra samaksai man tiks novilkta papildu nauda,” neizpratnē “Bez Tabu” skatītāja.

“Bez Tabu” pārliecinās, ka, reģistrējoties kopbraukšanas pakalpojuma “Yandex.Taxi” mobilajā lietotnē, tiek piedāvāta opcija “dzeramnauda pēc noklusējuma”, kas nozīmē, ka pēc katra brauciena automātiski tiks ieturēta noteikta naudas summa kopā ar bankas kartes maksājumiem. Piecu, desmit, piecpadsmit procentu apmērā vai arī klients var pats noteikt tās lielumu.

Ja sākumā izvēlēts variants “dzeramnaudas nav”, pēc katra brauciena pasažierim tiek dota iespēja tomēr atstāt dzeramnaudu, taču jau piedāvātas konkrētas naudas summas. Ja klients dzeramnaudu neatstāj, tad no konta papildu naudas summa netiek ieturēta. Tāpat “Bez Tabu” pārliecinās, ka, ja arī sākumā iestatīts automātisks dzeramnaudas maksājums, to var vēlāk mainīt, mobilajā lietotnē atrodot sadaļu “norēķinu veids”.

“Yandex.Taksi” sabiedrisko attiecību pārstāve, kura neatrodas Latvijā, “Bez Tabu” skaidro, ka klienti var pēc izvēles mainīt vai atcelt dzeramnaudu. Un jebkuru neskaidrību gadījumā aicina sazināties ar klientu atbalsta servisu. Ja atklāsies, ka no lietotāja kredītkartes ir ieturēta nepamatota naudas summa, tā tikšot atskaitīta atpakaļ.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka kopumā aizliegta prakse tā nav, patērētājam ir tiesības maksāt dzeramnaudu, un šādu opciju pakalpojumu sniedzēji var piedāvāt. Tomēr, izvērtējot situāciju, patērētāju aizstāvji secina, ka taksometra pasažierim jābūt iespējai pirms vai pēc katra brauciena izvēlēties, maksāt dzeramnaudu vai nē.

“Tā prakse, kad uzreiz tiek iekasēta dzeramnauda, ieķeksējot mobilajā lietotnē kaut kādu ķeksi, šajā gadījumā nebūtu pareiza, mūsuprāt, jābūt iespējai pirms vai pēc katra brauciena to izvēlēties, jo tas ir atsevišķs līgums,” norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ieva Baldiņa-Brūklīte. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā sola sazināties ar “Yandex.Taxi” pārstāvjiem, lai situāciju atrisinātu.