Vai esi aizdomājies, kas rada to kaitinošo dunoņu elektriskajos vilcienos? Lūk, atbilde!

2 komentāri

Elektriskā vilciena pasažieri noteikti būs piefiksējuši tajā ik pa laikam dzirdamo troksni, kas nomāc citādi ērto un kluso tā pārvietošanos. Bet ar ko tas skaidrojams?

Kamēr Igaunija un Lietuva var lepoties ar jauniem vilcieniem, kas atbilst Rietumeiropas standartiem, Latvijā šis jautājums joprojām “stāv uz vietas” – pasažieri tiek pārvadāti ar vecajiem vai, labākajā gadījumā, modernizētajiem ”RVR” vilcieniem.

Foto: Latvijas elektrovilcieni

Visticamāk, ne viens vien pasažieris būs piefiksējis pamatīgo dunoņu elektriskajos vilcienos, kas ir traucēklis citādi klusajai un ērtajai braukšanai. Šādu troksni iemūžinājis kāds lasītājs, kurš ar Skaties.lv un Bez Tabu starpniecību vēlējās noskaidrot: kas ir šis kaitinošais troksnis, un vai tas neliecina par bojājumiem vilcienam?

Kā skaidro valsts uzņēmuma ”Pasažieru vilciens” runasvīrs Egons Ālers, troksnis nav saistīts ar vilcienu bojājumiem – to rada pretvārsts, kas atrodas elektrovilciena pneimatiskajā sistēmā.

“Mūsu rīcībā esošais ritošais sastāvs ir projektēts un ražots pirms 30 un vairāk gadiem, kad izpratne par pasažieriem piedāvājamā komforta standartiem būtiski atšķīrās no mūsdienās pieņemtajām normām. Modernizējot elektrovilcienus, 68 vagoniem tika pārstrādāta to pneimatiskā sistēma un šāda tipa pretvārstu vietā tika uzstādīti jauni. Pārējiem vagoniem jeb aptuveni 20% kopējā vagonu skaita ir saglabājušies šādi, graboši, pretvārsti, kuru nomaiņa šobrīd netiek plānota, jo tas būs saistīts ar pneimatiskās sistēmas pilnīgu nomaiņu,” norāda “Pasažieru vilciena” pārstāvis.

2 komentāri