Uzmanies, ja ”Omniva” nozaudē tavu sūtījumu, saņemsi nevis pilnu summu, bet likumā noteikto!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

8 komentāri

Pakomātu tīkls “Omniva” nozaudē sievietes paciņu, kuras vērtība bijusi 115 eiro. Tomēr uzņēmums, pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumiem, piedāvā apmaksāt vien 42,69 eiro. Kliente uzskata, ka šie noteikumi uz uzņēmumu nemaz neattiecas, jo tas nav pasta pakalpojumu sniedzējs.

Iveta meitai pirms Ziemassvētkiem iegādājusies latviešu dizaineres radītu kleitu, kuras vērtība 115 eiro. Saņemt dāvanu izvēlējusies ar pakomātu tīkla “Omniva” starpniecību. Līdz Ziemassvētkiem tā arī nesaņēma īsziņu, ka paciņa piegādāta, tāpēc sazinājusies ar uzņēmumu.

Foto: ekrānuzņēmums

Uzņēmuma pārstāvji pārbaudījuši videokameru ierakstus, secinājuši, ka kurjers paciņu izņēmis un tad tā kaut kur pazudusi. “Omniva” klientei piedāvā kompensāciju 42,69 eiro, pamatojoties uz Ministra kabineta noteikumiem Nr. 227.

Noteikumos atrunāta kārtība, kādā pasta komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu. Par nozaudētu neapdrošinātu pasta paku pasta komersants izmaksā atlīdzību. Atlīdzību veido:

  • 11.1. pamatsumma – 42,69 eiro;
  • 11.2. papildsumma, kuras apmēru nosaka atkarībā no pasta pakas svara – 4,27 eiro par kilogramu;
  • 11.3. iekasētā pasta pakalpojuma tarifa summa.

Rodas jautājums, vai šie noteikumi attiecināmi uz pakomātu tīklu “Omniva”? Vai “Omniva” ir pasta pakalpojums? Un cik droši ir ar “Omniva” starpniecību sūtīt preci, kuras vērtība ir lielāka par 43 eiro?

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija apstiprina – “Omniva” ir pasta pakalpojumu sniedzējs, Igaunijas pasta koncerna meitas uzņēmums Latvijā. Turklāt Latvijas Republikā ir 90 reģistrēti pasta komersanti.

Pat ja bojātās vai nozaudētās paciņas saturs maksājis mazāk par 43 eiro, pasta komersantam jāapmaksā likumā noteiktā summa. Parasti gan cilvēki esot godprātīgi, un, ja nozaudētais sūtījums maksājis, piemēram, 15 eiro, tad tādu summu klients arī pieprasa.

Vērtīgus pirkumus noteikti vajadzētu apdrošināt. Latvijas pastam apdrošināšanas tarifu nosaka regulators, pārējie pasta komersanti var par tarifiem lemt paši. Diemžēl “Omniva” sūtījumu apdrošināšanu piedāvā tikai līgumklientiem, tātad juridiskām personām.

Ja cilvēks preci iegādājies interneta veikalā, tad interneta veikals gādā par to, lai prece nonāktu līdz gala saņēmējam. Ja prece tiek nozaudēta, interneta veikals apmaksā naudu, un, ja tā ir “Omnivas” vaina, tad “Omniva” kārto finanšu darījumus ar interneta veikalu.

Par konkrēto gadījumu runājot, cilvēciskas kļūdas dēļ paciņas sajauktas vietām. Kleita aizceļojusi pie citas sievietes, kuras paciņa palikusi “Omnivas” noliktavā. Taču abas puses ir apzinātas, un situācija nokārtota.

Foto

8 komentāri