“Uzbāžas gadu pēc nāves! Lieciet mierā pensionārus!” Jēkabpilietes mirušajai mammai neliek mieru tirgoņi

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

8 komentāri

“Grand Prix” loterijas rīkotāji pirms daudziem gadiem savam klientu lokam piesaistījuši sirmgalvi. Cerot uz dalību izlozē un vērtīgiem laimestiem, viņa no rīkotājiem gadiem ilgi iegādājusies dažnedažādas preces. Nu sieviete, nelaimējusi ne centa, jau gadu kā mirusi, bet uzbāzīgie tirgoņi aizvien viņai sūta piedāvājumus. Nelaiķes meita no Jēkabpils izmisīgi cenšas atkauties no reklāmām un lūdz ļaut mātei dusēt mierīgi.

Jēkabpilietes Aelitas mamma aizsaulē devās pagājušā gada 14. februārī. Cenšoties samierināties ar tuvākā cilvēka zaudējumu, viņai un nelaiķei neliek mieru loterijas “Grand Prix” rīkotāji. Aelitas mamma Mirdza, kad vēl bija nacionālā valūta, piekrita iegādāties dažādas preces, pretī saņemot solījumu nodrošināt viņai dalību izlozē. Jo vairāk iegādājas, jo lielāka iespēja laimēt milzu naudas balvas – ar šādu uzsaucienu rīkotāji vilināja sirmgalvi. Tiklīdz sirmgalve piekrita vienam piedāvājumam, pārējie plūda kā no pārpilnības raga, stāsta meita Aelita. Gadu gaitā pamatīgi patērējusies par grāmatām, galdautiem un citām lietā, Aelitas mamma līdz nāves brīdim tā arī neko nelaimēja.

Aelita
nelaiķes meita

Varēja piedalīties, piemēram, automašīnas izlozē vai piedāvāja laimēt 40 tūkstošus eiro. Vēl papildus varēja vinnēt 5 tūkstošus eiro. Mamma tam ticēja, viņi [rīkotāji] sūtīja atgādinājumus, ka viņa jau ir kandidāts uz laimestu, bet vēl jānopērk tas un tas. Iztērēja vairākus simtus eiro. Piemēram, viena grāmata ar sūtīšanu izmaksāja vairāk nekā 30 eiro. Beigās viņa jau atmeta ar roku tam, izlēma, ka vairs nepasūtīs, bet tirgotājs nelikās ne zinis.

Aelita stāsta, ka, esot uz nāves gultas, mamma centusies darīt zināmu, ka nevēlas vairs saņemt piedāvājumus, bet lūgums netika uzklausīts.

Aelita
nelaiķes meita

Nebija viņiem tur norādīts nekāds telefona numurs. Mamma pat vienreiz viņiem rakstīja, pievienojot iekšā atpakaļvēstulē zīmīti, lūdzot: “Lūdzu, neuzbāzieties ar savām muļķībām, nemāniet pensionārus!” Bet rīkotāji to nelasa. Tā kā šī zīmīte bija ielikta vēstulē, kurā it kā piekrīt piedāvājumam, automātiski atsūtīja grāmatu. Pēc viņas aiziešanas arī sūta piedāvājumus. Un arī tagad atkal sūta.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) informē, ka saņēmuši vairākas sūdzības un lūgumus konsultēt par “Grand Prix” komercpraksi, tostarp par atteikuma tiesībām no precēm un nespēju atteikties no reklāmas sūtījumiem.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Komunicējot ar patērētājiem, uzņēmumam būtu jāsniedz visa informācija. Arī par to, kā patērētājam atteikties no turpmākiem sūtījumiem. Patērētājam jābūt informācijai, kā atteikties, kā aizsūtīt atpakaļ. Jebkuram uzņēmumam, komunicējot ar patērētājiem, būtu jāsniedz par sevi patiesa informācija, lai zinātu, kā vērsties pie tā.

“Bez Tabu” pirms gada jau stāstīja par “Grand Prix” izlozes rīkotājiem un preču pārdevējiem no SIA “RD Baltic”. Tolaik raidījuma redakcijā vērsās sirmgalvju pāris, kas, ievilināts tirgoņu nagos, iztērēja tūkstošiem eiro par apšaubāmas kvalitātes precēm. 

Šā gada sākumā “Bez Tabu” atkārtoti viesojās “RD Baltic” birojā, kur izvaicāja darbinieci. Tāpat, norādot klienta adresi un citu kontaktinformāciju, lūdza nelaiķei vairs nesūtīt piedāvājumus.

“RD Baltic” pārstāve: Viņiem jāraksta iesniegums, ja kāds ir miris. Jūs pasakāt, ka jūsu vecmāmiņa ir mirusi, es nezinu, vai tā ir jūsu vecmāmiņa. Jums nepieciešams apliecinošs dokuments, piemēram, miršanas apliecības kopija, ko var iesniegt. Mēs nevaram atcelt preces.

Žurnālists: Bet jūs neesat tāda iestāde, kurai man būtu jārāda personas apliecinošus dokumentus.

“RD Baltic” pārstāve: Līgumā viss ir atrunāts.

Žurnālists: Tur ir kaut kāda kontaktinformācija, uz aploksnes?

“RD Baltic” pārstāve: Uz aploksnes nē, bet dokumentos, ko saņem, ir kontaktinformācija.

Žurnālists: Viņa vienkārši grib, lai jūs liekaties mierā. Vara pierakstīt viņas tālruņa numuru?

“RD Baltic” pārstāve: Jā, varam sazināties, droši.

Vizītes laikā “RD Baltic” pārstāve sola, ka sazināsies ar mirušās klientes meitu. Turpmāko neskaidrību gadījumā uzņēmuma kontaktinformāciju iespējams uzzināt šeit.