Topošā māmiņa cīnās ar populāru sporta klubu par līguma “iesaldēšanu”

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

2 komentāri
Topošā māmiņa cīnās ar populāru sporta klubu par līguma “iesaldēšanu”

Viktorija ir juriste un likumus pārzina labi, taču cīņā ar sporta klubu par līguma “iesaldēšanu” (jo ir mazuļa gaidībās) jūtas bezspēcīga.

Viktorija  sporta klubā “Lemon Gym Akropole” oktobrī iegādājās gada abonementu. Pēc dažiem mēnešiem iestājās grūtniecība. Vasarā lūdza “iesaldēt” gada abonementu saistībā ar grūtniecību, taču saņēma norādes, ka vispirms jāiesniedz ārsta zīme. Viktorija palūgusi ārstei to uzrakstīt un uzrādījusi sporta klubā, taču tik un tā saņēmusi atteikumu līgumu “iesaldēt”, jo ārsta izdotajā zīmē/izziņā nebija norādīts sākuma un beigu datums, kad sieviete nedrīkst apmeklēt sporta nodarbības.
Precīzu beigu datumu Viktorija nezina un uzskata, ka sporta klubam nebūtu ētiski tik privātus datus par veselības stāvokli, kas saistās ar grūtniecības vai pēcdzemdību beigu datumu, pieprasīt.

Pēc ilgstošas sarakstes ar kluba darbiniekiem un četrām viesošanās reizēm klubā klātienē Viktorija padevās un bija gatava maksāt soda naudu, lauzt līgumu, kā arī  samaksāt par sporta nodarbībām par tiem mēnešiem, kad sporta klubu vairs neapmeklēja un par to jau bija ziņojusi kluba administrācijai, risināja jautājumu, kā “iesaldēt” līgumu? Turklāt sievietei netika izsniegts ne rēķins, ne čeks par veikto maksājumu.

Luīze Larionova
SIA “Gym L.V” kluba vadītāja

Mēs esam lojāli pret visiem mūsu klientiem un piedāvājam problēmu risinājumus katram klientam individuāli.

Mēs uzskatām, ka grūtniecība nav slimība. Faktiski daudzi ārsti rekomendē nodarboties ar sportu līdz noteiktam periodam, lai stiprinātu kāju un roku muskuļus un muguru. Mēs nekopējam, neņemam un neskenējam ārsta zīmes ar klienta datiem. Mēs nākam pretī klientam, vēloties uzzināt tikai “iesaldēšanas” periodu, tas var ilgt, cik ir norādīts ārsta zīmē (un nenoteikto laiku, kuru nosaka ārsts).

Kārtība ir šāda: klients atnāk uz klubu un parāda ārsta zīmi, mēs skatāmies tikai uz “iesaldēšanas” periodu, ko nosaka ārsts. Mums ir vajadzīga tikai informācija par periodu, par kuru varēsim “iesaldēt” līgumu.

Ja klients nepiekrīt šiem nosacījumiem, tam ir tiesības lauzt abpusēji parakstīto līgumu, pamatojoties uz mūsu iekšējās kārtības noteikumiem. Viktorija Varigina ir noslēgusi gada līgumu, kuru mēs laužam pēc šādiem līguma nosacījumiem:

6. LĪGUMA DARBĪBA, GROZĪJUMI UN IZBEIGŠANA

6.2.1. Izvēloties līgumu ar 12 mēnešus minimālo darbības laiku, Klients Līgumu ar Pakalpojumu sniedzēju var izbeigt, brīdinot Pakalpojumu sniedzēju ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienas pirms Klienta vēstulē norādītā Līguma izbeigšanas datuma.

6.7. Ja Līgums tiek izbeigts pēc klienta iniciatīvas, pirms ir beidzies minimālais termiņš, ja nav Pakalpojumu sniedzēja vainas vai pēc Pakalpojumu sniedzēja iniciatīvas Klienta vainas gadījumā, Klientam ir jāsamaksā piešķirtās Pakalpojumu atlaides summas, kas norādīta Īpašajos noteikumos, par laika periodu no Pakalpojumu sniegšanas sākuma līdz Līguma izbeigšanas dienai, kā arī visas citas maksas (Biedra iestāšanās maksa), kas saistītas ar faktiski piešķirtajiem Pakalpojumiem un segt citus Pakalpojumu sniedzējam šādas Līguma izbeigšanas rezultātā radušos tiešos zaudējumus.

Viktorija sākotnēji aizvedusi ārsta zīmi uz klubu pati personīgi. Viņai tomēr teikts, lai ieskenē un nosūta elektroniski. Viktorija uzskata, ka sporta kluba administrācija ar savu rīcību vilcinājusi laiku un viņu piespiedusi atkāpties no līguma. Būdama juriste, saskata pretrunas arī līgumā. Esot bēdīgi, ka bija vajadzīga tik ilgstoša un sarežģīta komunikācija ar klubu.

Viktorija pēc mazuļa piedzimšanas atsākšot sporta nodarbības, taču konkrētais klubs viņu kā klienti esot zaudējis.