“Tik neiejūtīgi, mēs vēl sērojam.” Mēnesi pēc tuvinieka nāves sakaru operators atsūta paziņojumu par parādu

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

23 komentāri

Pirms aptuveni mēneša mūžībā devies Ilzes bijušais vīrs un meitiņas tēvs, divas dienas pēc viņa nāves sieviete devusies uz sakaru operatora “Tet” klientu apkalpošanas centru, lai uzņēmumu informētu un iesniegtu miršanas apliecību. “Es zināju, ka viņam “Tet” ir paņemts pieslēgums mums mājas televīzijai, tāpēc devos pārreģistrēt šo te televīzijas un interneta pieslēgumu. Pēc mēneša uz savu adresi, kur dzīvojam ar meitu, saņemu brīdinājuma vēstuli no “Tet” par parādu,” stāsta Ilze.

Ilze saņēmusi nelaiķim adresētu vēstuli: paziņojumu par parāda piedziņu, lai gan viņai nav ne jausmas, kādi pakalpojumi vai iekārtas vēl uz bijušā vīra vārda reģistrētas. Sievieti, maigi sakot, nepatīkami pārsteidz tas, ka vēstule piegādāta viņai, jo aizgājējs adresē nav dzīvojis, turklāt pirms mēneša “Tet” par klienta nāvi tika paziņots.

Ilze

Atkal devos uz “Tet”, un atkal bija frāze, ka kādam jau būs jāmaksā, bet, lūdzu, piedzeniet to parādu, man nav jāsaņem savā adresē vēstules, kas ir adresētas mirušam cilvēkam. Tas ir tik neētiski, tik neiejūtīgi, mēs sērojam, mēģinām tikt tam pāri, man ir jāizskaidro bērnam, kā tas ir, ka tētis ir miris, tētis ir pie zvaigznītēm, un es vēl saņemu tādas vēstules pastkastītē.

“Tet” sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Lāsma Trofimova izsaka līdzjūtību tuviniekiem un atvainojas klientei par sagādātajām neērtībām un pārdzīvojumiem, jo vēstuli Ilzei nevajadzēja saņemt. Situācija izrunāta ar darbiniekiem un šobrīd tiek īstenoti procesu uzlabojumi, lai pēc iespējas izvairītos no šādu kļūdu varbūtības nākotnē.

Lāsma Trofimova
“Tet” sabiedrisko attiecību projektu vadītāja

Ja klients ir vērsies pie mums un iesniedzis miršanas apliecības kopiju, kas būtu jādara šādā situācijā, tad klientam rēķins vai atgādinājums netiek piestādīts. Rēķins tiek sagatavots uzņēmuma finanšu vai grāmatvedības vajadzībām, diemžēl šajā gadījumā rēķins ir izsūtīts cilvēciskas kļūdas dēļ.

Miršanas gadījumi ir jāreģistrē jebkurā no dzimtsarakstu nodaļām, kur attiecīgi tiek veikts ieraksts miršanas reģistrā un sagatavota miršanas apliecība. “Ziņas tiek iekļautas Latvijas Republikas Iedzīvotāju reģistrā. “Citur paziņojumi netiek sūtīti, mums nav arī zināms, kādām iestādēm ir piekļuve Iedzīvotāju reģistram, bet tās kompetentās iestādes, kurām ir piekļuve, to var redzēt,” skaidro Rīgas pilsētas Pārdaugavas dzimtsarakstu nodaļas vadītāja Aija Skuča.