Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

7 komentāri

Zagļi visos laikos ir kārojuši tikt pie svešas mantas. Arī mobilajiem tālruņiem. Savukārt to īpašnieki visos laikos ir cerējuši, ka, ja tā notiks un zaglis paspēs uz cilvēka vārda sataisīt ”baiso” rēķinu, tas viņiem nebūs jāapmaksā. Ar vienu noteikumu – ja klients būs sīki un smalki izlasījis ar komersantu noslēgto līgumu.

Mobilā tālruņa zūdība konstatēta tad, kad mājās ierodas Bez Tabu skatītāja atvase. Telefons pačibējis kaut kur vilcienā. Vecāks zvana uz attiecīgo numuru, signāls ir, bet neviens neatsaucas. Tā tas notiek līdz nākamās dienas vakaram, kad cerība atgūt tālruni izplēn.

Policijā uzrakstīts iesniegums. Nākamā rēķina izdrukā redzams, ka kāds pamatīgi padarbojies, sūtot paaugstinātas maksas īsziņas.

”Es TELE2 aizsūtīju visu informāciju, arī izziņu no policijas, ka ir uzsākts kriminālprocess. Man atbildēja, ka informācija nodota tālāk apstrādei. Nākamā mēneša rēķinā atkal rakstīts, ka man ir parāds. Zvanu operatoram, tie atkal liek sūtīt izziņas.”

Lūgums veikt pārrēķinu beidzas ar piesolītu 20 eiro atlaidi. Visu naudas summu, 90 eiro, nevarot atlaist, jo klients neesot pildījis līguma nosacījumus, jo tajā sīkiem burtiem rakstīts, ka klientam operators par SIM kartes pazušanu jāinformē 24 stundu laikā kopš fakta konstatēšanas.

”Šāds nosacījums ir pašu klientu drošībai. Kad saņemam bankas karti, mēs zinām, ka par tās pazaudēšanu uzreiz jāziņo finanšu iestādei. Tādai pat atbildībai jābūt arī pret SIM kartēm, jo ļaunprātīga rīcība var novest pie pamatīgiem zaudējumiem.”

Tā kārtību skaidro mobilo sakaru operatora drošības dienesta vadītājs Jānis Miķelsons. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane noteikumos nesaskata neko pretlikumīgu.

Sanita Gertmane

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

”Faktiski pēc likuma šādi termiņi nav noteikti, bet, objektīvi raugoties, šis termiņš ir pašu patērētāju interesēs, jo tieši viņu interesēs ir pēc iespējas ātrāk ziņot operatoram, lai novērstu iespējamos zaudējumus.”

Šobrīd jautājums vēl paliek atklāts, mobilo sakaru operatora klients vēlas pievērst sabiedrības uzmanību tam, ka vienmēr rūpīgi jāizlasa visi, pat sīkākie līguma punkti, panti.

TOP komentāri

  • cinitajs
    +5 +5 0

    cinitajs

    Nezinu cik stulbam jabut cilvekam lai pec 24 stundam naktu pie prata,telefons tomer ir nozagts.Ja telefonu nozaga uzreiz ir jazino operatoram,par to,ne viss gaidit 24 stundas.
  • nerss
    +4 +4 0

    nerss

    arī man jamaksā tele2 par sarunām it kā ar norvēģiju,ar kuru neesmu pat runājusi un nav pat numura kam varētu zvanīt, skaidroties ar viniem- bezjēdzīgi, paliksi tikai par muļķi.
  • Arturs  Berzins
    +4 +2 -2

    Arturs Berzins

    Kur ir problēma? Uzliec limitu drusku lielāku pa abonentu,un viss.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl