“Tas ir bezkaunīgi!” Populārs apavu veikals atsakās atdot naudu par saplīsušiem apaviem

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

10 komentāri

Rīdziniece Aigeja devusies uz apavu veikalu, lai iegādātos meitai kurpes. Acīs iekrituši divi modeļi – brīvā laika krosenes un gaišas iešļūcenes. Izlēmušas noskatītos pārus iegādāties, tomēr prieki bijuši īsi. Pēc divu mēnešu neregulāras to valkāšanas zolēs parādījušies caurumi.

Aigeja bez liekas kavēšanās devusies uz “Somijas apaviem” ar cerību, ka varēs atgūt iztērētos 107 eiro. Tomēr pircējas cerības nepiepildījās – tā vietā, lai mierīgi atrisinātu situāciju, veikala pārstāve esot bijusi rupja, nepiekrītot Aigejas sūdzībām par apavu kvalitāti.

Aigeja uzrakstījusi iesniegumu par saplīsušajiem apaviem. Tomēr saņēmusi atbildi, ka veikals neatzīstot ražošanas brāķi, atsakoties atdot iztērēto naudu. Jāpiebilst, ka pirms veikala apmeklējuma Aigeja apavus parādījusi arī neatkarīgam ekspertam, kurš bijis pārliecināts, – pircējai pagadījies rūpnīcas brāķis!

Aigeja turpinājusi pierādīt savu taisnību. Vēlreiz vērsusies pie neatkarīga eksperta, kas sagatavojis oficiālu slēdzienu par apaviem, to kopā ar atkārtotu iesniegumu nogādājusi veikalā, bet arī tas nelīdzējis. “Somijas apavi” palikuši pie sava – nekādu problēmu ar apaviem neesot. Pircēja vērsusies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Notikusi strīdu risināšanas komisijas sēde, kurā atzīts, ka taisnība ir pircējas pusē – komersantam jāapmierina patērētājas prasība.

Kā izrādījies jau vēlāk, strīdu risināšanas komisijas slēdzienam ir tikai informatīvs raksturs, kas nozīmē, ka komersantam ir tiesības prasību neizpildīt. Ja mēneša laikā veikals to neizdara, to iekļauj Patērētāju tiesību aizsardzības centra melnajā sarakstā. Tas izdarīts arī šajā gadījumā.

Pieredze gan liecinot, ka uzņēmumi neraujas šajā sarakstā iekļūt un biežāk strīdu risināšanas komisijas pieņemtās rekomendācijas izpilda, taču “Somijas apavi” izvēlējušies to nedarīt!

Tatjana Zavjalova
“Somijas apavu” pārstāve

Mēs savu rīcību vērtējam ļoti pozitīvi, jo nepiekrītam pircējas pieprasījumam. Mēs pircējai piedāvājām apavus atnest pie mums un aizsūtīt uz neatkarīgo ekspertīzi Vācijā vai Somijā. Viņa to neizdarīja. Es viņai piedāvāju arī tikties tiesā.

Aigeja nolēmusi vērsties ar prasību tiesā par radušos situāciju.