“Tādus procentiņus ņem, kaut kas traks!” Seniori Rēzeknē pikti: maksājot par ūdeni klātienē, pārmaksā par komisiju

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

3 komentāri

Ievērojot epidemiologu ieteikumus, lai izvairītos no cilvēku drūzmēšanās, ārkārtējās situācijas laikā Rēzeknē slēdz “Rēzeknes Ūdens” klientu apkalpošanas telpas. Senioriem, kuri ar maksājumiem internetā ir uz “jūs”, nu nākas par patērēto ūdeni norēķināties “Latvijas Pasta” nodaļā vai veikalā, kur par pakalpojumu tiek iekasēta komisijas maksa – teju eiro. Rēzeknieši par to pauž lielu neizpratni.

Ar “Bez Tabu” redakciju sazinājās rēzekniete, kura arī bija pieradusi norēķināties par patērēto ūdeni “Rīgas Ūdens” klientu apkalpošanas vietā, Pils ielā 16. Sakarā ar izsludinātajiem epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, kopš šī gada 27. oktobra klientus ofisā neuzņem. Nu “Bez Tabu” skatītājai un citiem, kuri ir uz “jūs” ar maksājumiem internetā, nākas maciņus pavērt plašāk.

seniore, Rēzeknes iedzīvotāja

”Rēzeknes Ūdens” pie sevis vairs nepieņem savus rēķinus. Jāiet uz veikalu vai pastu. Tur baigā rinda būs. Kā būs ar Covid? Otrkārt, tādus procentiņus ņem, ka vecam cilvēkam, kādi ir puse rēzekniešu, jāmaksā 90 centus. Tas ir kaut kas traks!

Rēzeknes ielās uzrunātie (gan tie, kuriem nākas atvadīties no 90 centiem katru mēnesi mēnesi, maksājot komisijas maksu, gan tie, kuri veic maksājumus internetā) saprot un atbalsta ūdensapgādes uzņēmma darbinieku piesardzību pandēmijas laikā, bet neatbalsta papildu maksas iekasēšanu, uzskatot, ka šāda kārtība nav taisnīga. Vismaz ārkārtējās situācijas laikā no komisijas maksas rēķinu maksātājus varētu atbrīvot, ņemot vērā, ka daudzi nav apguvuši interneta sniegtās iespējas, uzskata uzklausītie rēzeknieši.

SIA “Rēzeknes Ūdens” tehniskais direktors Rolands Duncāns uzsver, ka nevēlas komentēt, vai “Latvijas Pasta” un konkrētā veikalu tīkla pakalpojumu cenrādis ir taisnīgs pret iedzīvotājiem, bet uzsver, ka klientu apkalpošanas telpas nācās slēgt uzņēmuma darbinieku un sabiedrības veselības vārdā.

Rolands Duncāns
SIA “Rēzeknes Ūdens” tehniskais direktors

Ja ļausim drūzmēties telpās un nesargāsim darbiniekus, uztversim to pavirši, saslimšanas gadījumā jādodas karantīnā un jāaizver uzņēmums. Grūti pateikt, kādas sekas tas atstās uz ūdensapgādi un notekūdeņu savākšanu. Nepieciešamības gadījumā klienti var konsultēties pa tālruni, var izmantot arī mūsdienīgākus saziņas līdzekļus.

Ja nevēlas pārmaksāt par komisiju, norēķinoties par ūdens patēriņu kādā no klātienes maksāšanas vietām, “Rēzeknes Ūdens” pārstāvis Dunāns seniorus aicina lūgt palīdzību tuviniekiem vai draugiem, kuri varētu izlīdzēt ar norēķināšanos par pakalpojumiem internetā.

Rēzeknes novada pašvaldībā, kas ir “Rēzeknes Ūdens” kapitāldaļu turētāja, atbalsta uzņēmuma piesardzību.

Kārlis Pozņakovs
Rēzeknes pilsētas pašvaldības pārstāvis

Tomēr ir rekomendācijas pēc iespējas organizēt darbu attālināti. Tas attiecas arī uz klientu pieņemšanu. Gan pašvaldībā, gan pašvaldības iestādēs un kapitālsabiedrībās cenšas mudināt iedzīvotājus nenākt klātienē, bet gan visas attiecības risināt attālināti.

Pilsētas ielās uzrunātie gan norāda, ka, klientiem aizslēdzot “Rēzeknes Ūdens” durvis, turpinot maksāt klātienē, bet nu jau citā vietā, drūzmēšanās tāpat esot neizbēgama.

Kārlis Pozņakovs
Rēzeknes pilsētas pašvaldības pārstāvis

Drūzmēšanās ir cilvēka izvēle. Ne obligāti visiem jādodas maksāt vienā laikā. Par šiem pakalpojumiem var norēķināties, piemēram, veikalā. Jebkurā gadījumā uz veikalu cilvēki dodas, tad pie viena var nomaksāt rēķinu bez liekas drūzmēšanās.

VAS “Latvijas Pasts” Komercvadības departamenta direktors Mārtiņš Liepiņš uzsver, ka uzņēmums nenodarbojas ar labdarību – par šādu pakalpojumu ir un bšu jāmaksā. Tiesa, kā norāda Liepiņš, ir iespējams atbrīvot rēķina maksātājus no komisijas maksas sloga. Pēc “Bez Tabu” iesaistīšanās risinājums, iespējams, tikšot rasts.

Mārtiņš Liepiņš
VAS “Latvijas Pasts” Komercvadības departamenta direktors

Mūsu maksājumu pieņemšanu, jebkuru citu pasta pakalpjumu neviens nedotē. Mums naudu tāpat vien neviens nedod. Jebkuram pakalpojumam, ko sniedzam, mums jāaprēķina atbbilstoša pakalpjuma maksa, lai mēs varētu pastāvēt, samaksāt darbiniekiem algas un tā tālāk. Tas, ko var darīt un ko piedāvājam saviem partneriem, slēdzot ar viņiem līgumu par PNS maksājumu kontu, šo komisijas maksu mēs varam piestādīt no pakalpojuma sniedzēja, nevis no rēķinu maksātāja, izsūtot rēķinu reizi mēnesī. Par šo vēl nesen runājām ar “Rēzeknes Ūdeni”. Ņemot vērā šo situāciju, noteikti sazināsimies ar viņiem atkārtoti un, iespējams, operatīvi varēsim vienoties.