“Tā ir grabaža, ar kuru cilvēkus nevar pārvadāt!” Jelgavnieki norāda uz traģisko SIA “Migar” autobusu kvalitāti

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

Pievienot komentāru

Raidījums “Bez Tabu” atkārtoti saņēmis sūdzības par SIA “Migar” autobusu kvalitāti. Šoreiz trauksmi ceļ Jelgavas pusē dzīvojošie, kuri uzskata, ka brauciens putekļu mākonī un transportā, kuram salauzti krēsli un logi, nav pieņemams.

“Bez Tabu” rīcībā nonācis video materiāls, kurā novērojams, ka pasažierus pārvadā autobusā, kura grīda un krēsli ir vienos putekļos. Satiktie iedzīvotāji nenoliedz, ka līdzīgas situācijas piemeklējušas vairākkārt. Tāpat ar augstu regularitāti autobusi ceļa vidū saplīstot, tāpēc iedzīvotājiem stundām jāgaida cits transportlīdzeklis, kas atbrauc pakaļ un nogādā galamērķī.

Arī Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš video redzamo situāciju sauc par absolūti nepieņemamu. Autotransporta direkcija jau iepriekš saņēmusi sūdzības ne tikai par SIA “Migar” autobusu kvalitāti, bet arī biļešu tirdzniecību. Par pārkāpumiem uzņēmums “B Bus” saņēmis naudas sodu.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Mēs līgumu ar pārvadātāju pārņēmām mantojumā no Zemgales plānošanas reģiona, kurš līgumu ir mantojis no rajona padomes. Rajona padome, slēdzot līgumu ar pārvadātāju, vairāk ir domājusi par pārvadātāja, nevis iedzīvotāju interesēm. Līgumā nav norādītas kvalitātes prasības – nedz attiecībā uz autobusa vecumu, nedz citām lietām, kas būtu nepieciešamas.

Līdz ar to rodas situācija, ka teorētiski uzņēmumā strādājošie var turpināt strādāt līguma ietvaros, kas, pēc Autotransporta direkcijas domām, ir nepilnīgs. Kristiāns Godiņš norāda, ka autobusa tīrībai jābūt atbilstošā līmenī, lai cilvēki neciestu no tā, ka apkārt ir netīrība.

Uzņēmuma “B Bus” pārstāve Maija Lazdiņa norāda, ka video redzamais autobuss esot rezervists, kuru izmanto gadījumos, kad citi transportlīdzekļi ir saplīsuši vai tiem jāveic tehniskās pārbaudes.

Maija Lazdiņa
“B BUS” pārstāve

Tobrīd bija sauss laiks, visi lauku grants ceļi bija noputējuši, un vadītājs tikai pēc tam pamanīja, ka pasažieri bija atvēruši lūku. Braukājot visu dienu, ir tikai loģiski, ka vakarā šī autobusa grīda, sēdekļi ir putekļos.

Autotransporta direkcijas pārstāvis uzsver, ka uzņēmuma skaidrojums neiztur nekādu kritiku. Tāpat valdes priekšsēdētājs norāda, ka “B Bus” līgums ir spēkā līdz 2020. gada beigām. Autotransporta direkcija sola, ka situācija uzlabosies 2021. gadā, kad plānots izstrādāt vienādus autobusa kvalitātes kritērijus visiem pārvadātājiem.

Lasi vēl