Superdārgie galvaspilsētas lifti lielākoties stāvot dīkā! Kurš maksā par remontu, un cik?

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

4 komentāri

Nu jau krietnu laiku Latvijas galvaspilsētā, patreiz gan ne visur, kur tie būtu nepieciešami, ir ierīkoti speciāli pacēlāji, kurus var izmantot cilvēki ar kustību traucējumiem vai māmiņas ar ratiem, lai nav jāmokās pārvietojoties izmantojot padomijas laikos ierīkotās parodijas par uzbrauktuvi/nobrauktuvi gājēju tuneļos, pie tiltiem. Bet! Ne vienmēr jaunievedums attaisno uz sevi liktās cerības.

Labdien.
Man ļoti bieži ir nepieciešamība izmantot Rīgā izbūvētos pacēlājus, kuri paredzēti invalīdiem un māmiņām ar ratiem. Bet kāda no tiem jēga, ja tie regulāri nestrādā vai vispār ir aizslēgti? Vai kārtējā naudas ”izšeptēšana”?

Bez Tabu nolemj doties improvizētā ekskursijā, kuras laikā apskates objekti būs Rīgā izbūvētie pacēlāji. Kā pirmos sākam vētīt tos, kuri atrodas pie Dienvidu pārvada. Runājot ar vietējo sētnieku noskaidrojam, ka lifti ne vienmēr strādā. Kā būs ar mūsu pārbaudi?

Tehniskā ierīce klausīs vai paliksim ar garu degunu? Šajā vietā pacēlāji atsaucas cilvēku vēlmei pārvietoties augšup, lejup un darbojas. Nākamais apskates punkts ir pie Centrālās stacijas. Te, lai darba ļaudīm nav jāizmanto padomijas laikos izbūvētās uz un nobrauktuvju parodijas, gājēju tuneļos lepni slejas veselas trīs paceltuves.

Lai arī tie strādā, tuvāko kiosku pārdevēji, kuri tos redz katru dienu apstiprina, ka nemaz tik gludi ikdienā nav. Vismaz par vienu tiek teikts, ka vismaz trīs reizes nedēļā remontstrādniekiem nākas to apciemot.

Rīgas domes satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola skaidro, ka katra ierīce katru dienu no rīta tiekot pārbaudīta un ja nedarbojas, tad to remontē. Lielākie ļaundari ir demolējošu darbību piekopēji kā arī tie, kuriem ar lasītprasmi esot švaki. Lai sāktu kustību uz augšu – leju poga ir nevis vienkārši jānospiež, bet gan jānospiež un jātur.

Kā pēdējais pieturas punkts Bez Tabu ekskursijai pa sniegoto galvaspilsētu ir vanšu tilta gals pilsētas pusē. Tur šogad uzstādīti veseli divi, jauni pacēlāji. Acīm redzot rātes kungiem vairs negribas krist kaunā atbraukušo tūristu acīs, jo turpat ir prāmju piestātne un klausīties, kā iebraucēji gāna Rīgu par to, ka tā nav draudzīga cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Bet šie divi lifti, atšķirībā no iepriekš apsekotajiem nestrādā. Un tiem arī nav jādarbojas, jo nav vēl nodoti ekspluatācijā. Tas notiks šī gada vasarā. Lai arī šo faktu, pievelkot aiz ausīm, varētu saukt par darvas karoti medus mucā, mūsu ekskursija beidzas uz pozitīvas nots, jo tās uzpariktes, kurām bija jāstrādā, strādāja.

Atliek novēlēt Rīgas domes satiksmes departamentam arī turpmāk turēt rūpi tikpat rūpīgi lai Bez Tabu nav atkal jādodas pastaigā uz apskates objektiem.

Foto

4 komentāri