Soda autovadītāju, kuras spēkratā ietriecas kravas automašīna

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

15 komentāri

Ceļu satiksmes negadījums notika 18. aprīļa pēcpusdienā. Linda trijos pēcpusdienā, kā ierasts, kopā ar dēlu devās uz mājām. Brīdī, kad bija nepieciešams no Rīgas apvedceļa nogriezties pa kreisi, viņa atpakaļskata spogulī pamanīja strauji tuvojošos kravas automašīnu.

Avārijas brīdis piefiksēts ar kravas automašīnā uzstādīto videoreģistratoru. Autovadītājs pēdējā brīdī pamanīja, ka Lindas vadītā automašīna bremzē, lai nogrieztos, tādēļ centies izvairīties no avārijas, iebraucot zaļajā zonā.

Saskaņotajā protokolā norādīts, ka Lindas mašīna tika aizķerta ar kravas automašīnas piekabi. Kaut šoferis savu vainu atzinis, Linda saņēmusi paziņojumu no apdrošinātājiem, ka viņa ir līdzvainīga avārijā. Līdz ar to viņas automašīnas remontdarba izmaksas tiks segtas tikai divu trešdaļu apmērā.

Linda
Iekļuvusi ceļu satiksmes negadījumā

Apdrošinātāji uzskata, ka šajā krustojumā nedrīkstēju griezties pa kreisi. Esmu policijas priekšā šeit griezusies pa kreisi, neesmu par to sodīta. Mašīnas remonts izmaksā nedaudz virs trīs tūkstošiem. Gandrīz 1000 eiro man būtu jāsedz, bet man ir KASKO, būs tikai pašrisks, taču KASKO cena nākamgad palielināsies.

 

Ceļu satiksmes un drošības direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa norāda, ka pirms krustojuma uzstādītā 513. ceļazīme liecina, ka kreisais pagrieziens šajā vietā ir aizliegts. Tajā pašā laikā Bērziņa norāda, ka krustojumā būtu nepieciešams veikt satiksmes organizācijas uzlabojumus, lai autovadītājiem nepārprotami būtu skaidrs, ka kreisais manevrs ir liegts.

Foto: ARTŪRS ŠPAKS, BEZ TABU

Bērziņas pieminētā 513. ceļa zīme atrodas atrodas aptuveni 150 metru attālumā pirms krustojumam. Aptuveni 100 metru attālumā pirms krustojuma ir redzama arī pēdējā uz ielas seguma uzkrāsotā bulta, kas norāda braukšanas virzienu.

Foto: ARTŪRS ŠPAKS, BEZ TABU

“Bez Tabu” aprēķini liecina, ka šajā krustojumā kreiso manevru katru dienu veic vairāki simti autovadītāji. Vai tas tiek darīts apzināti, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, vai arī nezināšanas dēļ – atliek minēt. Tomēr manevrs ir gana bīstams, tādēļ savādi šķiet, ka ceļa uzturētājs neveic visu nepieciešamo, lai uzlabotu satiksmes dalībnieku drošību.

Anna Kononova
”Latvijas Valsts ceļi” pārstāve

Mūsu kolēģi no satiksmes organizācijas pārvaldes noteikti apsekos vēlreiz šo vietu, apskatīsies, vai iespējams veikt kādus uzlabojumus ar nelieliem ieguldījumiem. Šis krustojums nav melnais punkts, šobrīd citi krustojumi ir prioritāte.

 

”Latvijas Valsts ceļu” pārstāve norāda, ka jau pirms 11 gadiem bija plānots šo krustojumu rekonstruēt, taču līdzekļu trūkuma dēļ projekts netika īstenots.