Slēgta autobusa reisa dēļ baušķeniekiem rīta stundās problemātiski nokļūt uz darbu Rīgā

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

8 komentāri

Vēl septembrī no Bauskas un Rīgu un atpakaļ darbadienās kursējuši 66 autobusa reisi. Ar 1. oktobri seši no tiem likvidēti – tostarp autobuss, kas baušķeniekus uz galvaspilsētu vedis pulksten 06.30. Iedzīvotāji ar to nav apmierināti, jo šobrīd rīta stundās autobusi stāvgrūdām pilni.

Maija dzīvo Bauskā, taču strādā Rīgā. Bija iecienījusi uz darbu braukt pulksten 06.30. Šobrīd maršruts likvidēts, līdz ar to uz Rīgu brauc vēlāk, taču autobusā, kurš ir pilns. Cilvēki nereti visu ceļu stāvot kājās.

Darba dienas rītos autobuss no Bauskas uz galvaspilsētu kursē 06.00, 06.15 un 06.40 – lai arī varētu šķist daudz, Maija ir pārliecināta, ka papildu reisi būtu nepieciešami – liela daļa baušķenieku strādā Rīgā un darbā vēlas nokļūt laikus, taču milzu sastrēgumi un pēkšņi likvidētais autobuss to apgrūtinot.

“Norādīts, ka autobuss uz Rīgu brauks pusotru stundu. Taču tā vietā galamērķī nokļūstam vien pēc 2,5 stundām,” stāsta Maija, kura uz Rīgu braucot ar autobusu 06.15, lai gan darbā jābūt 09.00.

Piekrīt arī citi Bauskas autoostā satiktie iedzīvotāji – drūzmēšanās rīta maršrutos esot liela. Tāpat uz savas ādas piedzīvojuši kavēšanos, jo sastrēgumu dēļ autobuss laikus nenonāk galamērķī.

Par reālo situāciju rīta stundās vaicājam arī satiktajiem autobusa šoferiem. Viens no autobusa vadītājiem, kurš kursē maršrutā Bauska-Rīga rīta stundās atzīst, ka cilvēki stāvot kājās, jo vietas esot tik, cik ir.

Savukārt kāds cits autobusa šoferis atklāj, ka ne vienmēr visas vietas ir aizņemtas. Ir dienas, kad braukt gribētāju esot mazāk.

Bauskas pašvaldības pārstāve apstiprina, – vietēji starppilsētu transportu izmantojot regulāri. Taču iedzīvotāju nepatiku par likvidētu reisu uzzinot vien no raidījuma “Bez Tabu”.

Ieva Šomina
Bauskas pašvaldības pārstāve

“Faktiski iedzīvotājiem jau laikam neviens īsti nejautā – tā ir autotransporta direkcijas kompetence, kā viņi regulē reisus, acīmredzot pārskatot šos reisu sarakstus, pieņēma lēmumu, kur kaut kas būtu lieks.”

Autotransporta direkcijas pārstāvis informē, ka maršruti tiek plānoti atbilstoši piešķirtajam finansējumam. Tāpēc nereti tiek meklētas iespējas maršrutus optimizēt, kas nozīmē, kādu no reisiem slēgt.

Pēc konkrētā maršruta slēgšanas pulksten 06.30 pārskatījuši tā rentabilitāti un secinājuši, ka reiss tomēr ir gana pieprasīts. Līdz ar to meklēti risinājumi reisa atjaunošanai.

“Šobrīd gatavojam jautājumu izskatīšanā sabiedriskā transporta padomes sēdē par reisa skaitu palielināšanu šajā virzienā,”sola Jānis Lagzdons.

Galalēmums par papildu reisu ieviešanu būšot zināms decembrī.

Foto

8 komentāri