Aplūkojot savu internetveikala lietotāja profilu, Santa bijusi vairāk nekā pārsteigta. Kāds ar viņas vārdu ir iegādājies konstruktoru. Santa ir neizpratnē, kā tas iespējams, jo brīdī, kad prece nopirkta, veikalam pat tuvumā neesot bijusi.
Zvanījusi uz veikalu un saņēmusi atbildi, ka, visticamāk, kāds no mājiniekiem veicis pirkumu, nosaucot viņas vārdu. Santa šādu varbūtību noliedz.
“220.lv” pārstāve raidījumam Bez Tabu skaidro, ja kāds pērk preci klātienē, parasti lūdz nosaukt tālruņa numuru, vārdu un uzvārdu, lai klientu identificētu datubāzē.
Kā vēlāk noskaidrojuši, šoreiz tiešām pircēja nosaukusi Bez Tabu skatītājas datus. Veikala video redzams, ka tā bijusi sieviete ar gaišiem matiem un bērnu. Ja Bez Tabu skatītāja Santa vēlēsies, ir gatavi viņai parādīt video redzamo sievieti.
Santa ir sašutusi, kā iespējams, ka cita persona izmanto viņas datus. Datu valsts inspekcijas pārstāvis skaidro:
Ja cita persona nosauc citas trešās personas datus, lai pasūtītu preci, personu datu apstrādi nelikumīgi veic pati persona, kura personas datus nodod, konkrētajā gadījumā 220.lv.
Viņa ir tā persona, kas pārkāpusi fizisko personu datu aizsardzības prasības.
Inspekcijas pārstāvis piebilst, tā kā par pirkumu maksāts veikalā skaidrā naudā, veikalam neesot bijis pienākums pircējai lūgt uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, kad viņa nosaukusi lietotāja tālruņa numuru un vārdu:
220.lv varētu prasīt uzrādīt personu apliecinošu dokumentu gadījumā, ja būtu noslēgts pirkuma līgums.
Viennozīmīgi personu apliecinošu dokumentu kopēt nedrīkst, arī noformējot konkrētu pirkumu. Veikala 220.lv pārstāve sola dzēst ierakstu par pirkumu no Santas lietotāja profila, ja vien kliente to vēlēsies, un atvainojas par sagādātajām neērtībām.
TOP komentāri
ana
MT
M