Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

22 komentāri

Lielais iepirkšanās trakums pirms mācību uzsākšanas ir noslēdzies – skolēni un studenti mācību gaitas ir uzsākuši un aizvada jau otro nedēļu mācību procesā. Tomēr kāda Bez Tabu skatītāja, kura vēlas palikt anonīma, dalās pieredzē, kad pavisam nenozīmīgs pirkums var sagādāt galvassāpes.

“Mēs veikalā pirkām drēbes, taču bērns ieraudzīja somu, un viņam tā ļoti iepatikās,” savu stāstu sāk tukumniece, kura, vēloties bērnu iepriecināt, somu arī nopērk.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Klāt bija pirmā skolas diena, kurā neizpalika jauno mācību grāmatu sadale skolēniem. Atnākot mājās, meitene sāka gatavoties mācībām un nepieciešamās grāmatas salika somā. Taču tai mirklī somas lences vienkārši noplīsa!

Lielākā sāpe par saplīsušu somu ir tukumnieces meitai, taču mamma sapratusi, ka skāde neesot liela – aizies ar pirkuma čeku uz veikalu un preci samainīs.

Sieviete veikala pārdevējai izstāstīja radušos situāciju. Ilgi nevilcinoties, pārdevēja zvanīja veikala vadītājai, lai vienotos par situācijas atrisināšanu. Tomēr sarunas mirklī bija redzams, ka pārdevējas sejas izteiksme strauji mainās.

Vēlas palikt anonīma
Nopirka somu

Pārdevēja man pateica, ka soma netiks labota un nauda arī netiks atmaksāta. Vienīgais, ko viņa var man piedāvāt, ir 2 eiro, lai es pati varu iet uz darbnīcu un somu salabot.

Patērētāju tiesību aizsardzības likumā melns uz balta ir teikts, ka pircēja tiesībās ietilpst atdot preci atpakaļ veikalā, ja tai ir konstatēts defekts. Šajā gadījumā defekts ir acīmredzams.

Bez Tabu komanda dodas sievietei palīgā un cenšas preci samainīt vai atgūt par pirkumu iztērēto naudu. Tomēr veikala vadītāja nav uz vietas un uz žurnālistes jautājumiem atbild veikala pārdevēja.

  • Žurnāliste: Kāpēc soma netiek samainīta?
  • Pārdevēja: Es neko nevaru pateikt.
  • Žurnāliste: Vai ir iespēja runāt ar veikala vadītāju?
  • Pārdevēja: Viņa varētu būt veikalā tikai nedēļas beigās.
  • Žurnāliste: Vai es varu palūgt vadītājas telefona numuru?
  • Pārdevēja: Es tā nevaru dot.
  • Žurnāliste: Varbūt tad Jūs varat viņai piezvanīt, lai mēs varam atrisināt šo situāciju?
  • Pārdevēja: Viņa nav Tukumā. Viņa ir izbraukusi.

Pēc pamatīgiem pūliņiem pārdevēja tomēr piezvana veikala vadītājai un lūdz padomu situācijas atrisināšanai – vadītāja labprāt runā ar Bez Tabu komandu. Tiesa, telefoniski, jo atbraukt uz veikalu neesot iespējams.

  • Žurnāliste: Tad kā mēs varam šobrīd šo situāciju atrisināt?
  • Veikala vadītāja: Ir vajadzīgs, lai viņa cilvēcīgi atnāk un, lai var šo situāciju mierīgi izrunāt. Nav tāda likuma, ka man momentāni viņai ir jāatdod nauda.

Šajā mirklī vērts atcerēties patērētāju tiesību aizsardzības likumā minēto – patērētājam ir tiesības 2 gadu laikā vērsties ar savu preci, kurai radies bojājums, pie tirgotāja un lūgt preci samainīt vai atmaksāt par to iztērēto naudas summu.

Pēc sarunas vadītāja tomēr izpilda likumā noteikto un par pirkumu iztērēto naudu, 17 eiro apmērā, tukumniecei atdod.

Tomēr šis gadījums tā vien liek patērētāju tiesību aizstāvjiem sarosīties un izskaust likuma neievērošanu.

TOP komentāri

  • Andris Vīgants
    +9 +9 0

    Andris Vīgants

    Kur konkrēts veikals vai sia nosaukums un atrasanās vieta? Lai cilvēki zin ka tur iepirkties īsti lāga nav
  • gunta
    +6 +6 0

    gunta

    šàdus veikalus ir jàsauc vàrdos, lai varam netèrèt laiku ar iepirkšanos tajos!
  • Christin Kiki
    +3 +3 0

    Christin Kiki

    Ko var gaidit,mums tacu te ieved visus letos,3 skiras pasaules brinumus!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl