“Sāp sirds par tādu, atvainojos, cūcību.” Babītes novadā izcērt liepu aleju, lai blakus būvētu degvielas uzpildes staciju

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

3 komentāri

“Bez Tabu” saņem vēstules no Babītes novada iedzīvotājiem un arī vienkārši caurbraucējiem. Ziņotāji vērš uzmanību, ka Spilves ciema teritorijā tiek izcirsta liepu aleja, lai uzbūvētu degvielas uzpildes staciju. “Slokas ielā bija viena no skaistākajām koku alejām Latvijā. Šodien vīra tēvs atsūtījis ziņu, ka pilnīgi veseli koki tiek izcirsti. Sāp sirds par tādu, atvainojos, cūcību, jo koki bija lieli, tiešām skaisti, bija prieks tur braukt. Un tuvumā ir daudz citu degvielas uzpildes staciju. Pienācīga iedzīvotāju informēšana un apspriešana par koku izciršanu arī nav notikusi,” rakstīts vienā no vēstulēm.

Zane ir viena no Spilves iedzīvotājām, kura uz ciemā notiekošajām pārmaiņām raugās skeptiski. Zināms, ka darbi tiek veikti, lai uzbūvētu degvielas uzpildes staciju, bet vietējie norāda, ka bez tās mierīgi varētu arī iztikt. Apkārtnē runā, ka vietvaras arguments tik daudz koku izciršanai esot drošība, jo liepas apdraudējušas satiksmi.

Zane
Babītes iedzīvotāja

Pamanījām nesen, jo bijām izbraukuši ārpus Latvijas, bet, kad atbraucām, bija ļoti liels izbrīns. Tik daudz koku izcirsti, tomēr tāds pieaudzis koks aug vairākus gadus, ļoti drūms skats, ir ļoti žēl, ka tas ir benzīntanks, kura dēļ tiek izcirsti tik daudzi koki.

Savukārt Ints stāsta, ka agrāk pa Slokas ielu autovadītāji pārvietojās vienā virzienā un ciemā dzīvot bijis daudz patīkamāk, tagad jāpiecieš nemitīgs troksnis, kas līdz ar koku izciršanu būs vēl jūtamāks. Vietējiem nav īsti skaidrs, kāpēc izcirsti koki abās ielas pusēs.

Dabas pētnieks Guntis Eniņš arī saņēmis kāda vides aktīvista satrauktu zvanu par koku “ravēšanu” Babītes novadā. Attaisnojums, ka koki ir bīstami, Eniņa kunga uzskatā neiztur nekādu kritiku. “Viss ir bīstams, arī mans balkons ir bīstams un daudz bīstamāks par tiem kokiem,” norāda dabas pētnieks.

Babītes novada Plānošanas un būvniecības nodaļas vadītāja Veldze Liepa norāda, ka iesniegtās būvniecības ieceres plānos paredzēta papildu josla satiksmes drošības uzlabošanai. Lai šo joslu izveidotu, nācās paplašināt esošo autoceļu. “Lai virzienā no Rīgas uz Babīti varētu nogriezties uz benzīna uzpildes staciju, ir izveidota paralēla josla, kas ļauj nogriezties pa kreisi, bet, lai netraucētu satiksmi, ir papildu josla, lai varētu turpināt braukt taisni,” skaidro Veldze Liepa.

Koku ciršanas atļauja izsniegta par 36 kokiem, un kā galvenais arguments pašvaldībā tiek minēts papildu joslas izbūve. Būvniecības iesniegums tika nodots publiskajā apspriešanā, kas norisinājās no 18. jūnija līdz 17. jūlijam, mēneša laikā iedzīvotāji varēja iesniegt ierosinājumus, kas arī tika saņemti un nodoti būvprojekta izstrādātājam.

Veldze Liepa
Plānošanas un būvniecības nodaļas vadītāja

Mums bija konkrēta sanāksme pašvaldībā, uz kuru bija ieradušies būvnieki un nekustamā īpašuma īpašnieki, diemžēl nebija ieradies neviens iedzīvotājs. Atbilstoši normatīvajiem aktiem publiskās apspriešanas dokumentācija bija ievietota pašvaldības mājaslapā un bija arī būvniecības informācija izvietota pašā teritorijā.

Jāpiemin, ka ziņa par publisko apspriešanu netika publicēta pašvaldības laikrakstā “Babītes Ziņas”, jo likums to nepieprasa. Runājot par troksni, Veldze Liepa norāda, ka nodalījuma joslas īpašnieki ir “Latvijas Valsts ceļi”, un uzņēmuma kompetencē tad arī būtu vērtēt, vai nepieciešams izbūvēt prettrokšņu sienu vai stādīt jaunus kokus. Savukārt “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvji “Bez Tabu” apstiprina, ka autoceļa Imanta-Babīte malās augošie koki traucē pārredzamību un rada satiksmei bīstamas situācijas.