Rumbulas lidlaukā izmestas vairāk nekā 1 000 nolietotas riepas. Vainīgos neatrod

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

Pievienot komentāru

Lidlauka teritorija pieder gan privātpersonām, gan Rīgas domei, kas turpat uzstādījusi videokameras piesārņotāju iemūžināšanai, taču teritorijai var piekļūt pa daudz un dažādiem ceļiem, tādēļ atrast vainīgo ir gluži vai neiespējamā misija.

Skrejceļš atrodas pilsētas nomalē, vietā, kur visapkārt ir dažādas auto tirgotavas, tā saucamie šroti un servisi. Rumbulas lidlauks ir viena no redzamākajām vietām galvaspilsētā, kas slīkst nolietoto riepu apskāvienos. Turpat sastaptais Māris uz lidlauku dodas, lai ar motociklu ”izlādētos” salīdzinoši nomaļā vietā, nevis uz koplietošanas ceļiem. Arī viņš pamanījis, ka riepu skaits lidlaukā kļūst aizvien lielāks un lielāks. ”Visi riepas ved uz šejieni, lai nebūtu jāmaksā par nodošanu. Redzējis neesmu, kā krāmē ārā, droši vien to dara pa naktīm,” stāsta motociklists.

Foto: EKRĀNUZŅĒMUMS

Rīgas Austrumu izpilddirekcijas pārstāve Aija Briede stāsta, ka lidlauks pagājušā gada sākumā attīrīts no savestajām riepām. Nepilna gada laikā skrejceļš jau atkal piekrauts ar nolietotām automašīnu riepām. Redzams, ka tās tiek izmantotas gan, lai skrejceļu sadalītu divās daļās, gan lai izveidotu atbilstošus mācību apstākļus topošajiem autovadītājiem un motociklistiem. Tāpat ar riepām tiek veidoti dažādi uzraksti, kurus var izlasīt no putnu lidojuma skatpunkta.

Aija Briede
Rīgas Austrumu izpilddirekcijas pārstāve

Mēs aiz rokas nevienu neesam pieķēruši. Riepas ved gan ar vieglajām automašīnām, gan ar busiņiem. To dara gan privātpersonas, gan dažādu servisu pārstāvji.

Valsts vides dienesta pārstāvis Atis Treijs atzīst, ka dienests nespēj vismaz reizi gadā apsekot katru servisu, lai pārliecinātos par riepu likteni. Ja tiekot saņemti signāli par kāda uzņēmēja pārkāpumiem, dienests reaģē.

Tikmēr Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāja Tīna Lūse stāsta, ka Latvijā nolietotās riepas lielā skaitā tiek ievestas no ārzemēm. Par tām neesot samaksāts ne dabas resursu nodoklis, ne noslēgts apsaimniekošanas līgums. Problēma esot tajā, ka vides sargi nespēj kontrolēt servisus nepieciešamajā apjomā.

Pēc “Bez Tabu” sižeta Rīgas Austrumu izpilddirekcija un Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācija nolēmusi Rumbulas lidlauku sakopt un atbrīvot no atvestajām riepām.