Rīgā ir sava ”nāves šoseja”; iedzīvotāji pieprasa nekavējoties rīkoties

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

2 komentāri

Aktīvākie Daugavgrīvas un Bolderājas iedzīvotāji jau piecus gadus regulāri vēršas Rīgas domē, lai saprastu, kad pašvaldība sāks rīkoties un uzlabos ceļu satiksmes drošību, nevis tikai bārstīs tukšus solījumus.

Līdz šim viņi gan tā arī nav uzklausīti, un pašvaldība joprojām ignorē bīstamos apstākļus uz Daugavgrīvas šosejas, kur vēl februārī frontāli sadūrās ”Volkswagen” markas automašīna ar 3. maršruta autobusu. Šajā ceļu satiksmes negadījumā dzīvību zaudēja divi cilvēki, kuri brauca ar ”Volkswagen” automašīnu. Slimnīcā nogādāja arī vairākus autobusa pasažierus.

Saskaņā ar Valsts policijas sniegto informāciju šogad uz Daugavgrīvas šosejas dzīvību zaudējuši jau trīs iedzīvotāji. Pēdējo piecu gadu laikā no dzīves šeit atvadījušies pieci iedzīvotāji. ”Tās avārijas, kas tur notiek, ir ar sekām. Tās nav tādas vieglas, kad sabuktē mašīnu, bet ir diezgan nopietnas,” raidījumam atklāj Valsts policijas pārstāvis Ansis Pumpurs.

Pie “Bez Tabu” vērsušies Daugavgrīvas un Bolderājas iedzīvotāji, kuriem katru dienu jāmēro ceļš pa iepriekšminēto šoseju. Viņi norūpējušies par savu drošību, jo teju katru dienu, pa to braucot, spiesti noraudzīties uz bīstamām situācijām.

Pēteris Bolderājā dzīvo 30 gadus. Viņš apliecina, ka šo daudzo gadu laikā nekādas būtiskas izmaiņas Daugavgrīvas šosejā nav veiktas.

Pēteris
dzīvo Bolderājā, autovadītājs

Šeit ļoti bieži notiek avārijas. Vismaz reizi mēnesī. Pat ar letālām sekām. Gadus septiņus atpakaļ šeit rises nedaudz tika piefrēzētas. Cerējām, ka tiks uzliets jauns asfalts, taču tas nenotika.

Rīgas dome iedzīvotājiem šobrīd nespēj pateikt, kad Daugavgrīvas šosejai tiks veikti ceļu satiksmes drošības uzlabojumi. Naudas neesot ne tagad, ne tuvākajā laikā. ”Vismaz divus gadus jāveic projektēšana. Pārbūve ir daudzreiz dārgāka par seguma atjaunošanu. Aprēķini liecina, ka tas varētu izmaksāt 30 miljonus eiro. Patlaban pilsētas budžetā šādu līdzekļu nav,” atzīst Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Una Ahuna-Ozola.

Uz Daugavgrīvas šosejas lielākoties maksimālais atļautais ātrums ir 70 kilometri stundā, pa to pārvietojas arī daudzi sabiedriskie transportlīdzekļi, kuru ātrums ir krietni mazāks. Tāpat sabiedriskā transporta pieturvietām nav izveidotas speciālas kabatas, tādējādi, stāvot pieturvietā, tiek veidots sastrēgums.

Šobrīd nav zināms, kad korupcijas skandālos ierautā Rīgas dome atradīs līdzekļus šosejas pārbūvei. Tikmēr Bolderājas un Daugavgrīvas iedzīvotājiem jāturpina riskēt, braucot pa Daugavgrīvas šoseju.

TOP komentāri

  • . ....
    +1 +1 0

    . ....

    Ceļš nav tik slikts. Pie kuras avārijas vainīgs ceļa segums? Pie vainas ir cilvēki kas pārsniedz ātrumu vai izdomā apdzīt pie nepārtrauktās joslas kā arī jāievēro droša braukšana pie sliktiem laikapstākļiem. Standarta šoseja ar vienu joslu katrā virzienā. Neredzu par ko te cepties.
  • Skatītājs
    0 0 0

    Skatītājs

    Špak tavas reportāžas speciāli ir komiskas? Skutelis šo sfēru jau aizņēmis. Cilvēki saka, ka autobusi traucē normālu satiksmes plūsmu un tu vēl gribi gājēju pāreju? Vai gājēju tiltu uzbūvēt? Un vēl tā skriešana pār ceļu kā sākumskolas skolniekam. Normāli var sagaidīt, kad varēs pāriet.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl