Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas ģimeņu tiesībās un cilvēku savstarpējo konfliktu risināšanā.

Komentāri

Kādas desmit minūtes Līva gaidījusi sabiedrisko transportu. Visu laiku jutusi spēcīgu aromātu, kas plūdis no pieturvietā izvietotās veļas mīkstinātāja reklāmas. Tas meitenei izraisījis nopietnas veselības problēmas.

Elpceļu kairinājums no aromāta bijis tik liels, ka tika nogādāta Stradiņa slimnīcā ar bronhiālās astmas paasinājumu. Ir sašutusi, kā pieturvietās drīkst izvietot elpceļus kairinošas reklāmas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Produkta pārstāve gan bilst, ka alerģiju varot izraisīt daudz kas, piemēram, gan putekļi, gan ziedputekšņi. Veļas mīkstinātāja reklāma esot nestandarta, kādu izmanto visur pasaulē, un tai esot nepieciešamais saskaņojums. Ja kādam ir astma vai nosliece uz to, neesot jāstāv tuvu kairinājumu izraisošai vietai jeb smaržas avotam.

Līva apgalvo, ka astmas lēkmes izraisītāja bijusi pārāk spēcīgā veļas mazgāšanas līdzekļa smarža no pieturvietas.

Raidījuma Bez Tabu žurnālisti sazinās ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru. Tā pārstāve atzīst, nav viņu lauciņš, jo kontrolējot reklāmas saturu, piemēram, vai tas nav maldinošs, bet ne aromātu. Iesaka sazināties ar Veselības inspekciju.

Veselības inspekcijas pārstāvis atzīst, ja cilvēks slimo ar astmu, mazgāšanas līdzekļos esošās smaržvielas varot provocēt astmas lēkmes. Parasti smaržvielas ir vairākas ķīmiskas vielas, kas tiek pievienotas produktam, lai radītu smaržu buķeti un varot izraisīt alerģiskas parādības. Šādas vielas tiek norādītas marķējumā un klasificētas kategorijā 1 vai 1a, 1b.

Par konkrēto gadījumu iesaka sazināties ar Rīgas domes pārstāvjiem, jo šāda veida reklāma jāsaskaņo ar pašvaldību.

Rīgas domes pārstāvji atzīst, ka reklāmas izvietošanai pieturvietās ir dota zaļā gaisma, bet neesot informācijas, ka saskaņots arī aromāts. Šis gan esot pirmais gadījums, kad saņem ziņu, ka aromāta dēļ rīdzinieki pat nokļuvuši slimnīcā. To ņemšot vērā, pirms nākotnē izsniegt atļauju līdzīgām reklāmām.

Foto

Lasi vēl