Rīdziniece sašutusi. Bankomāts “norijis” 50 eiro, un nauda neesot ieskaitīta kontā

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

12 komentāri
Rīdziniece sašutusi. Bankomāts “norijis” 50 eiro, un nauda neesot ieskaitīta kontā

Rīdziniece Judīte raidījumam “Bez Tabu” stāsta, ka prot lietot bankomātu un naudu savā kontā iemaksājusi ne pirmo reizi, taču sanācis tā, ka šoreiz esot palikusi bez 50 eiro.

Judīte devusies veikt iemaksu savā bankas kontā. Gan darbības ar karti, gan ar banknoti veikusi kā parasti. Ievietojusi tam paredzētajā vietā 50 eiro banknoti. Pirmo reizi iemaksa neizdevusies, veikusi to otro reizi. Bankomāts naudu “aprijis”, taču neesot bijusi informācija, ka tā ieskaitīta kontā. Pārbaudot kontu, secinājusi, – nav ieskaitīta.

Judīte
Zaudējusi bankomātā 50 eiro

Pirmo reizi, ievietojot bankomātā 50 EUR banknoti, bankomāts to nepaņēma. Otro reizi, ievietojot banknoti, bankomāts naudu paņēma, bet nepiedāvāja iespēju naudu pārskaitīt uz manu kontu. Redzot, ka rodas problēma, es, neizņemot karti no bankomāta, 19 reizes mēģināju sazvanīt banku pa norādīto tālruņa numuru 67444444, bet banka nebija sazvanāma. Operators atbildēja, ka šis numurs sastādīts nepareizi vai netiek izmantots. Lūdzu piezvanīt uz banku tuvumā esošos cilvēkus, bet tika saņemta tā pati operatora atbilde, ka šis numurs sastādīts nepareizi vai netiek izmantots. Devos uz tuvāko “Swedbank” filiāli Dzelzavas ielā, kur man ieteica noformēt pretenziju internetbankā, ko arī turpat filiālē izdarīju. Kā vēlāk noskaidrojās, šajā dienā “Swedbank” bija tehniskas problēmas ne tikai ar telefonu, bet arī ar internetbanku. Tātad ir pilnīgi iespējams, ka arī ar bankomātu darbību. Uzskatu, ja banka būtu sazvanāma tajā brīdī, kad man radās problēmas ar bankomātu, šo situāciju varētu atrisināt, saņemot padomu no bankas darbinieka telefoniski un neatejot no bankomāta.

“Swedbank” pārstāvis skaidro, ka tai dienā bijušas tehniskas problēmas, kuru dēļ īslaicīgi kādas 7 minūtes banka nebija sazvanāma, taču tas neesot ietekmējis bankomātu darbību. Darbinieki esot veikuši darījuma pārbaudi Bankas karšu darījumu sistēmā un Bankomāta inkasācijas datu pārbaudi. Pēc pārbaudes ticis secināts, ka 50 eiro bankomātā neesot bijuši. Bankomāta skaitītāji pēc transakcijas nemainījās, kā arī tika pārbaudītas citas bankomāta atveres, kurās 50 eiro banknote netika atrasta. Banka Judītes pretenziju uzskata par nepamatotu. Bankas pārstāvis arī norāda, – esot varbūtība, ka kliente satraukumā banknoti ievietojusi nepareizajā atverē un nauda neesot iekļuvusi bankomātā. Varbūt kāds negodprātīgs cilvēks to ieraudzījis un paņēmis.  Ja 50 eiro banknote būtu bankomātā (un pat ja citā kasetē), tā būtu atradusies, pārliecināts bankas pārstāvis.

Judīte paliek pie sava, ka naudu ievietojusi pareizajā vietā un bankomāts to “paņēmis”.  Ir sarūgtināta par bankas attieksmi. Uzrakstījusi ziņojumu Finanšu un kapitāla tirgus komisijai, kas pašlaik izskata notikušo.

Pie bankomātiem tiek veikta video novērošana, taču kameras ir vērstas uz personām, kas veic darbības, nevis uz monitoru, lai netiktu filmēti klientu PIN kodi un cita svarīga informācija.