“Reklamē ātru optisko internetu, bet saņēmu…” “Baltcom” pieviļ jauno klientu

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

7 komentāri

Rīdzinieks Kristaps vīlies uzņēmuma ”Baltcom” piedāvātajā interneta pakalpojumā. Lai gan ”Baltcom” reklamē simetrisku optisko internetu ar ātrumu līdz 1000 megabitiem sekundē (Mbit/s) par kārdinošu cenu, Kristapam piekrītot piedāvājumam, pieslēgts daudz lēnāks internets, kurā no optikas un simetrijas (vienlīdz ātras failu lejupielādes un augšupielādes) nav ne miņas. Uzreiz atsakoties no pakalpojuma, ”Baltcom” izraksta rēķinu par 41 interneta lietošanas dienu, kaut realitātē rīdzinieks to lietojis nepilnu dienu.

”Optiskais internets līdz 1000 (Mbit/s)”, ”Vienlīdz ātra failu augšupielāde un lejupielāde”, ”Ātrs internets + dāvanā Wi-Fi rūteris” – šādi savu internetu par vien 7,99 eiro (maksa pirmos sešus mēnešus) mājaslapā reklamē ”Baltcom”. Piedāvājumam piekritis rīdzinieks Kristaps. Laikā, kad ”Baltcom” meistari rosījās Kristapa dzīvoklī, pieslēdzot internetu, pats neatradās mājās, tobrīd tur bija dzīvesbiedre.

Kristaps
vīlies “Baltcom” pakalpojumā

Ja es pats būtu mājās un redzētu, kas notiek, uzreiz būtu atteicies, jo man tas nav vajadzīgs. Atnācu mājās, paskatījos, kāds ir jaunais internets. Skatos, kaut kāds milzīgs resns vads izvilkts. Pirmo reizi redzēju tādu vadu internetam. Drīzāk atgādināja kaut kādu antenu. Optiskais interneta pieslēgums izskatās pilnīgi citādāk.

Solīts makā nekrīt

Kristaps sašutis par tikko izremontētā dzīvokļa sienas sacaurumošanu, ievelkot platu neoptiskā interneta vadu. Tāpat neizpratnē par izlasīto līgumā. Līgumā ierakstītie dati ir tālu no ”Baltcom” mājaslapā reklamētā: lejupielādes ātrums 100 Mbit/s, augšupielādes ātrums 20 Mbit/s, kas nozīmē, ka arī no reklamētās simetrijas nav ne miņas. Jāatzīmē, ka realitātē ātrums bijis vēl mazāks nekā līgumā ierakstītais: Kristapa veiktie mērījumi uzrādījuši nepilnu 70 Mbit/s lejupielādes ātrumu.

Nākamajā rītā Kristaps uzstādītās iekārtas nogādājis klientu apkalpošanas centrā, kur arī atteicies no interneta pieslēguma.

Kristaps
vīlies “Baltcom” pakalpojumā

Izejot no klientu apkalpošanas centra, pēc 10 minūtēm piezvanīja ”Baltcom” pārstāvis un vaicāja, kāpēc vēlos atteikties. Teica, ka nevar piegādāt lielāku interneta ātrumu. Es teicu, ka cerēju uz reklamēto optisko internetu, kā bija solīts. Tomēr solītās optikas nebija. Viņš atvainojās, bija pieklājīga saruna. Arī klientu apkalpošanas centrā iepriekš pieņēma iekārtas, neteica, ka būs jāmaksā soda nauda par līguma laušanu.

”Baltcom” pārstāvis Kristapam atzinis, ka meistari nav pieslēguši optisko internetu, tomēr ceļš līdz līguma laušanai nebija rozēm kaisīts.

Kristaps
vīlies “Baltcom” pakalpojumā

Atsūtīja rēķinu, kurā rakstīts, ka esmu lietojis internetu 41 dienu, kaut pat vienu pilnu dienu nelietoju internetu. Viņi pieprasīja, lai par to maksāju 10,65 eiro. Aizrakstīju, ka neko nemaksāšu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šogad saņemta 21 sūdzība par ”Baltcom”, tāpat 81 reizi PTAC konsultējis ”Baltcom” klientus, informē PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Ja patērētājs var pierādīt, kā reklamēts pakalpojums un kā ir bijis patiesībā, var vērsties PTAC, ziņojot par maldinošu reklāmu. Ja konkrētajā gadījumā izrakstīts rēķins par 41 dienu, bet internets lietots vienu dienu, tam tā, protams, nevajadzētu būt. Rēķinā būtu jāpieprasa samaksa par reālo interneta lietošanas periodu. Ja ir noteikts līgumsods [par līguma laušanu], šāda pozīcija jānorāda rēķinā atsevišķi.

“Baltcom” atvainojas un anulē rēķinu

Kāpēc reklamē pakalpojumu, ko realitātē nevar nodrošināt (konkrētajā gadījumā)? Šo jautājumu ”Bez Tabu” uzdeva uzņēmumam ”Baltcom”.

Konstantīns Borovikovs
“Baltcom” pārdošanas direktors

Klienta norādītajā adresē piedāvājam 100 Mbit/s interneta pieslēgumu, jo līdz šim mājas īpašnieks nav piekritis tīkla modernizācijai, lai nodrošinātu 1000 Mbit/s optisko interneta pieslēgumu. Par pieejamo ātrumu pieslēguma adresē klients tiek informēts, piesakot pakalpojumu mājaslapā, atkārtoti saņemot pasūtījuma apstiprinājumu uz e-pastu, kā arī parakstot līgumu. Šobrīd “Baltcom” piedāvā optiskā interneta pieslēgumu 80% klientu tīkla pārklājumā.

Taujāts, vai pieprasījums maksāt par lielāku periodu, nekā internets reāli lietots, ir traktējams kā soda nauda par līguma laušanu, ”Baltcom” pārdošanas direktors Konstantīns Borovikovs stāsta, ka notikusi kļūme, tāpēc rēķins anulēts.

Konstantīns Borovikovs
“Baltcom” pārdošanas direktors

Tā kā līgums tiek reģistrēts sistēmā ar laika nobīdi pēc tehniskā speciālista vizītes, bet šoreiz ierīces tika nodotas un iesniegums par atteikšanos no pakalpojumiem tika saņemts ātrāk, nekā klienta līgums tika reģistrēts sistēmā, rēķins par pakalpojumu izmantošanu novembrī un decembrī tika izrakstīts. Pēc klienta iesnieguma apstrādes sistēmā kļūdainais rēķins tika anulēts. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām, klientam nav jāapmaksā rēķins.