Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

46 komentāri

Pircējus mulsina elektroveikalu piedāvātās papildu garantijas, kuras pārdevēji cenšas pārdot ļoti uzbāzīgi. Naudas izsviešana vai noderīgs pakalpojums? “Bez Tabu” meklē atbildes uz šiem jautājumiem.

“Bez Tabu” skatītājs Mārtiņš salīdzinoši bieži iepērkas elektropreču veikalā ”RD Electronics”. Viņu mulsina, ka nereti arī pirmssvētku laikā pārdevēji, kā pats to sauc, cenšas ”iesmērēt” pircējiem papildu garantijas pakalpojumu.

Mārtiņš
Neizpratnē par pārdevēju uzbāzību

”Piemēram, ”RD Electronics” esmu novērojis. Es tur vienkārši daudz pērku. Tā ”uzkāpj uz nerva”. Saka, lai ņemu papildu garantiju. Kļūstu nikns. Es saku, ka man nevajag. Ja man divus gadus nokalpos, tad nevajag papildu garantiju. Es prasīju: ”Kas jums kaut kāds plāns jāizpilda? Ko jūs ņematies?” Šie saka, lai padomāju, jo bijis gadījums, kad katls esot izdedzis. Teica, ka, ja kaut kas izdeg ar strāvas maiņām, divu gadu garantijā nemainīs iekārtu. Bet, ja būs papildu garantija, būšot baigais bonuss. Kad prasīju, kur tas rakstīts, atbild, ka tā ir. ”Pūderē” smadzenes, lai “iesmērētu”! Cilvēciņi varbūt ”pavelkas”. Lielākai precei ievērojama summa. Izteica tādu piedāvājumu: ”Tev jau par to nav jāmaksā, mēs pieliksim klāt līzingam!” Galvenais, man nav jāmaksā, bet interesanti kurš to līzingu maksās?”

”RD Electronics” piedāvā pakalpojumu ”Serviss Plus”, kas darbojas paralēli divu gadu pamatgarantijai. Šo papildu garantiju var iegādāties līdz pieciem gadiem kopš preces iegādes brīža (divus gadus tā darbojas paralēli pamatgarantijai).

Sola labumus

Papildu garantijas ”Serviss Plus” cenas svārstās no dažiem desmitiem līdz pat vairākiem simtiem eiro, atkarībā no preces vērtības. “Bez Tabu” komanda uzdodas par potenciāliem televizora un klēpju datora pircējiem. Taujājot, kādus papildu labumus sniegs ”Serviss Plus”, iegādājoties papildu garantiju klēpju datoram, pārdevējs teic, ka ar papildu garantijas sertifikātu par brīvu tikšot laboti defekti, kas nav saistīti ar rūpnīcas brāķi, pamatgarantijā nevarot labot šādus defektus. Pārdevējs precizē, ka tikšot laboti tādi defekti, kuriem cēlonis ir strāvas svārstības iedarbība, tai skaitā, ja tos izraisīja zibens. Tāpat ar ”Serviss Plus” sertifikātu tikšot labots dators, ja to negatīvi ietekmējuši putekļi.

“Bez Tabu” gan neizdodas pārliecināties, vai šādus defektus patiesi labos par papildu garantiju, jo oficiāls dokuments, kurā visi garantijas gadījumi aprakstīti, netiek uzrādīts. ”Serviss Plus” bukletā minēts vien šis: bezmaksas remonts pienākas, ”ja bojājumu cēlonis ir strāvas svārstības iedarbība, t.sk. ja to izraisīja zibens”.

Lai pierunātu iegādāties ”Serviss Plus” pakalpojumu televizoram, cits pārdevējs stāsta, ka par pamatgarantiju nelabojot gandrīz neko. Viņš piemin vienu no populārākajiem mūsdienīgo ekrānu defektiem – pikseļu izdegšanu.

”RD Electronics” pārdevējs

”Mums ir labākais un lielākais serviss. Piemēram, mainām pikseļus. Neviens tos par pamatgarantiju neremontē. Aizmirstiet. Ja izdeg pikselis, tajos divos gados, neremontē. ”Phillips” atsakās, ”LG” atsakās, ”Samsung” atsakās. Neviens negrib. Tāpēc mēs piedāvājam to papildgarantiju. Ja gribat līzingu, savienosim cenas, piešķirsim jums bezprocentu kredītu.[Garantiju] piedāvājam līdz pat pieciem gadiem. Cilvēks var mierīgi gulēt.”

Pārdevēji melo, lai “iesmērētu”?

Lai pārliecinātos, vai patiesi divu gadu pamatgarantijā nelabo pikseļu izdegšanu ekrānos, “Bez Tabu” sazinās ar vienu no populārākajiem garantijas servisiem SIA ”Elektronika-serviss””. Tā pārstāve noraida apgalvojumu, ka viennozīmīgi tiek atteikta pikseļu labošana pamatgarantijas ietvaros. Tas esot garantijas labošanas gadījums. Ne vienmēr gan piekrītot labot šādu defektu garantijas ietvaros, bet lēmums tiek pieņemts, konsultējoties ar ražotāju.

Par ”RD Electronics” papildgarantiju ”Serviss Plus” internetā atrodamas dažas sūdzības.

”Laika gaitā novēroju, ka dators neslēdzas iekšā, darbība ir salīdzinoši lēna jaunam datoram, bet, nosūtot datoru uz preces servisa centru, man tika piemērota maksa par datora remontu, kaut gan iegādātā papildu garantija sedz bezmaksas diagnostiku un remontu. Vērsos atkārtoti veikalā ar sūdzību, bet veikala pārdevējs piedāvāja saņemt bojāto preci un papildu garantijas summu, tādējādi noņemot veikalu no atbildības par garantiju un iegādāto preci,” tā raksta kāds pircējs.

Cits raksta šādi: ”Mana draudzene kādreiz strādāja RD veikalā un teica, ka ļoti labi prot pārdot tās papildu garantijas. Veikala pārdevējiem par papildu garantiju pārdošanu ”iet” bonusi – maksā par to, bet īsti tās garantijas nemaz nav vajadzīgas. Tas ir vienkārši izdomāts, lai no cilvēkiem ņemtu naudu.”

Jāatzīmē, ka ”Serviss Plus” nav “gaisa spilvens” gadījumos, kad bojājums radies, ierīcei nokrītot. Šādiem gadījumiem ”RD Electronics” piedāvā vēl citu pakalpojumu – apdrošināšanu, kas iegādājama atsevišķi vien uz gadu.

Veikalnieki atsakās komentēt

No komentāra par papildu garantiju ”RD Electronics” atsakās: ”Diemžēl šajā mums tik saspringtajā tirdzniecības laikā nevarēsim to izdarīt.”

Arī citi elektropreču tirgotāji piedāvā papildu garantijas pakalpojumu, tomēr vairums nepiedāvā pakalpojumu, kas darbojas paralēli pamatgarantijai. Tiek piedāvāts pagarināt pamatgarantijas nosacījumus par vairākiem gadiem pēc divu gadu termiņa.

Kā saprast, vai papildu garantijas pakalpojums nepieciešams, par to sižetā (skatīt zemāk) stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve.

TOP komentāri

  • Madara Gradkovska
    +13 +10 -3

    Madara Gradkovska

    Ar nesen RD veikalā tika ņemta preca, un arī ar lielu uzbāzīgumu centās lai paņemu papildus garantiju, uz ko teicu, ka ar tiem pašiem 2gadiem pilnīgi pietiks, bet nē, pat neapstājās un centās pielauzt un neatkāpās, beigās darbinieks saprata un apstājās,jo ne cik nemainīju savu viedokli uz "nē" vārda. Tas ir kā klientam ļoti nepatīkami, ja ar lielu uzbāzīgu veidu cenšas uzspiest, to ko klients saprot, ka nevajag! Kārtējā naudas sūkšana!😒
  • VO Sandris
    +9 +9 0

    VO Sandris

    Ilona Ilona Ilona viss, kas RD ir otrās sķiru preces, ko sūta uz Latvīju mazām cenām, kuri uzliek lilakas cenas Latvijā! Tādēļ ilgus gadus nepērku no viņie! Brāķi ievesti!!!
  • Normunds Rjabinovs
    +9 +7 -2

    Normunds Rjabinovs

    Mums bija papildus garantija Tv, 3 g vairaak un izdega kkas tv un nesledzaas iekshaa... Aizvedu uz RD elektroniku un tur auzsutija uz parbaudi - nolema ka sataisiit nevar un iedeva vietaa daudz jaunaaku modeli... Nevaru sudzeties...

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl