Pircējiem jābūt gataviem – ja saplīst apavi un vēlas atgūt naudu, pašiem jāmaksā par ekspertīzi!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

58 komentāri

Firmas apavi, kas maksājuši 70 eiro, saplīst pēc četru mēnešu valkāšanas. Veikals atteicis maiņu vai naudas apmaksu, jo bojājums neesot ražošanas brāķis. Jaunā likumdošana paredz, ka abas puses par savu naudu var veikt ekspertīzes. Cik godīgi tas ir pret patērētāju?

Aprīļa beigās Rihards iegādājies apavus, tos esot valkājis godprātīgi – mainījis pret citiem un nav mazgājis veļas mašīnā. Pēc nepilniem četriem mēnešiem tie saplīsuši, tāpēc devies uz veikalu. Veikalā viņam atbildēts, ka tā ir paša vaina, nevis ražošanas brāķis.

Par šādu veikala atbildi bijis pārsteigts, īpaši tāpēc, ka apavi ir zināmas firmas un nebija tie lētākie – 70 eiro. Vīrietis akcentē, – acīmredzami zole pielīmēta ar līmi, un nav pat apšūta.

“Man ir bijuši apavi, kuri ir maksājuši mazāk un kuriem ir vulkanizēta zole, šeit tā vienkārši ir pielīmēta,” sašutumu pauž Rihards.

Veikals “Gatvepro” apavu novērtēšanu uzticējis izplatītājam, kurš parasti arī lemj, vai tos mainīt pret jauniem vai ne. Šajā gadījumā apavi esot bijuši novalkāti, un tas nav ražošanas brāķis, turklāt defekts nav tikko pamanīts.

Taču apavu ekspertīzi nav veicis ne veikals, ne pircējs. Šāda situācija, visticamāk, izveidojusies, jo mainījies likums – iepriekš pretenziju gadījumā apavi tika nodoti neatkarīgam ekspertam.

Kopš pagājušā gada tādas prasības vairs nav. Agrāk Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzturēja neatkarīgo ekspertu datubāzi, arī tās vairs nav. Šobrīd abām pusēm ir tiesības izvēlēties savu ekspertu, un pretēju slēdzienu gadījumā jāvēršas patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Pieredzējis apavu eksperts jauno likumu dēvē par veikalu lobēšanas likumu, jo tagad ekspertīzi teorētiski var veikt jebkurš. Tagad likums esot tāds, ka “slīkoņa glābšana ir viņa paša rokās”.

Santa Zarāne
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Tā ir patērētāju izvēle – uzticēties vai nē, viņš var pieprasīt visus dokumentus un pats izlemt, vai piekrist. Ja patērētājs nepiekrīt, viņam ir tiesības veikt savu ekspertīzi.

Ja ekspertīze maksā 60 eiro, un apavi 70, patērētājs ļoti riskē, cīnoties par savu taisnību, jo var izrādīties, ka zaudējums būs divtik liels. Protams, var saprast arī veikalus, jo ne visi patērētāji apavus valkā godprātīgi, un nereti divu gadu garantiju uzskata par iespēju regulāri tikt pie jaunām kurpēm.