Pircēja brīdina: populārs internetveikals ilgstoši neatdod naudu par nepiegādātām precēm!

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

1 komentārs
Pircēja brīdina: populārs internetveikals ilgstoši neatdod naudu par nepiegādātām precēm!

Līga no Salacgrīvas ne reizi vien iepirkusies attālināti. Pieredze bijusi laba, taču, iepērkoties pēdējo reizi, ne saņēmusi preci, ne atguvusi naudu. Vēlas brīdināt citus par pašmāju internetveikalu.

Septembra sākumā internetveikalā  mercato.lv Līga pasūtījusi gultu. Solīts, ka prece tiks piegādāta 3 līdz 5 darba dienu laikā, taču gultas kā nebijis, tā nebijis. Vairākkārt  zvanījusi uz internetveikalu un allaž saņēmusi atrunas. Aizbildināšanās, kāpēc preci nepiegādā, bijusi visdažādākā. Septembra beigās piedāvāts atdot naudu par preci.  To pircēja gaida joprojām.

Par internetveikalu, kurš nav piegādājis preci solītajā laikā un neatdod naudu, Līga izvietojusi informāciju “Facebook”. Atsaukušies arī citi bēdu brāļi un māsas.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs no neapmierinātajiem pircējiem, kuri mercato.lv pasūtījuši preces, bet tās nav saņēmuši un nav atguvuši samaksāto naudu, šogad vien saņēmis vairāk nekā 50 rakstveida iesniegumu, sniedzis 60 konsultācijas. 7 patērētāji vērsušies patērētāju strīdu risināšanas komisijā. Tā vēl izskata daļu sūdzību.

Internetveikala vadītāja sarunā ar “Bez Tabu” ir atturīga.

Mercato.lv vadītāja

Es nevaru sniegt jums komentārus, kamēr informācija nav pārbaudīta. Kad informācija būs pārbaudīta, es noteikti sniegšu atbildi e-pastā, tā kā to daru ar visiem PTAC klientiem. Paldies, tālāk es atteikšos no sarunas.

PTAC par komersantu sniedzis informāciju policijai. Valsts policijas Brasas iecirknī  ir uzsākti 13 kriminālprocesi. Notiek izmeklēšana. Iesaka iepazīties ar atsauksmēm par pārdevēju pirms veikt pirkumu. Grūtības atgūt naudu pašmājās rodas ne tik bieži, kā iepērkoties ārvalstu internetveikalos. Ja norēķins veikts ar maksājuma karti  un konstatēts krāpniecības fakts, tad bankas palīdz atgūt naudu. Ja maksājums veikts internetbankā, tad atgūt naudu ir daudz sarežģītāk, pat ja notikusi krāpniecība. “Swedbank” pārstāvis Jānis Krops akcentē, – pirkumiem internetā vislabāk ieviest atsevišķu maksājumu karti, kas nav piesaistīta algas vai uzkrājuma kontam, vai arī atvērt kontu, kas netiek izmantots uzkrājumiem.

Iepērkoties internetā, PTAC aicina pievērst uzmanību melnajam sarakstam, kurā uzskaitīti komersanti, kas labprātīgi nav izpildījuši Patērētāju strīdu risināšanas komisijas uzliktos lēmumus, kā arī aizdomīgo vietņu sarakstam.