Pensionāru pāris Tukumā iztērē ap 10 000 eiro, lai iegādātos, viņuprāt, nekvalitatīvas preces

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

11 komentāri

Kopš 2016. gada bijušais Augstākās Padomes deputāts un ilggadējais Tukuma rajona padomes izpilddirektors Agris Jaunkļaviņš regulāri veic preču pasūtījumus no ”Grand Prix” atsūtītajiem katalogiem.

Agris un viņa sieva Vija stāsta, ka ir bagāti un viņu lielākais dārgums esot pāra atvases. Kā norāda Vijas kundze, viņas vīrs, kuru mazbērni mīļi sauc par otēti, ir kā apsēsts ar vēlmi saviem tuviniekiem pasniegt dāvanas.

Bijušais politiķis pasūtījumus veic no ”Grand Prix” jeb SIA ”RD Baltic”, kas iedzīvotājus aicina piedalīties loterijā, pasūtot dažādas preces. Kopš 2016. gada Agra kungs regulāri tuviniekiem un draugiem pasūtījis dāvanas no ”Grand Prix” kataloga. Preču klāsts ir ļoti plašs, sākot ar grāmatām un beidzot ar apzeltītiem pulksteņiem un dažādu sadzīves tehniku.

Agra sieva Vija stāsta, ka par 230 eiro iegādāta sulu spiede, kas izmantota tikai vienu reizi. Komplektācijā neesot bijis kāds nepieciešamais sietiņš, lai sulu kvalitatīvi varētu izspiest. Arī par vairāk nekā 200 eiro iegādātais putekļu sūcējs savu funkciju nepilda. Ādas soma par 160 eiro esot izturējusi vien mēnesi, tad tā saplīsusi. Kā norāda Vija, par spīti zemajai kvalitātei, vīrs turpināja preces no ”Grand Prix” sūtīt.

Kad žurnālisti pensionāriem vaicā par iztērēto summu, sākumā viņiem ir grūti uz šo jautājumu atbildēt, taču pa abiem kopā izdodas tikt pie kopsaucēja.

Agris: Kādi 2 000-3 000 eiro apmēram varētu būt.

Vija: Cik tu saki? Vairāk. Mazmeitai uz izlaidumu ekskluzīvs pulkstenis 360 eiro, meitai pulkstenis, kaklarota skaista.

Agris: Pareizi. Trīs pulksteņi pa 400 eiro katrs.

Vija: 10 000 eiro tas ir minimums.

Agris: Viņi, izdarot tādu muļķību, zaudēja sev reti izdevīgu klientu.

Kad Agris saņēma paziņojumu no parādu piedzinējiem par it kā laikā neveiktu maksājumu, viņa pacietības mērs bija pilns. Pāris ”Grand Prix” esot paziņojuši, ka vairs nevēlas saņemt no uzņēmuma katalogus, jo uzskata, ka nepamatoti viņiem tiek pieprasīts veikt maksājumus parādu piedzinējiem. Miera labad, vīrietis samaksājis arī piedzinēju prasītos vairāk nekā četrdesmit eiro, taču nu savas attiecības ar uzņēmumu ir pārtraucis un jaunas preces vairs nepasūtīšot.

”Grand Prix” biroja atrašanās vieta norādīta kādā biroju ēkā Vienības gatvē. Tur ar grūtībām izdodas atrast preču tirgotāju telpas, ēkas ārpusē nav neviena uzraksta, kur uzņēmumu meklēt. Sestajā stāvā esošajā birojā mūs sagaida sekretāre, kura paziņo, ka komentārus nevar sniegt. ”Atbildīgās personas ir komandējumā. Atpakaļ, iespējams, būs rīt, iespējams parīt,” norāda darbiniece.

Kaut tiek solīts ar “Bez Tabu” sazināties telefoniski, tas netiek darīts. Vēlāk gan saņemam informāciju e-pastā, kurā uzņēmums skaidro, ka sūdzības par preču kvalitāti no Agra Jaunkļaviņa šo gadu laikā neesot saņemtas. ”Diemžēl par konkrēto gadījumu, ievērojot Vispārīgās datu aizsardzības regulas noteikumus, sīkākus komentārus sniegt nevarēsim, jo persona nav mums atļāvusi izpaust ziņas par tās pasūtītajām precēm un veiktajiem maksājumiem,” norādīts atsūtītajā e-pastā vēstulē.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā pusotra gada laikā veiktas 8 konsultācijas par minēto uzņēmumu. Sūdzības par preču kvalitāti neesot saņemtas. Saņemot preci neapmierinošā kvalitātē, patērētājiem nekavējoties jāvēršas pie tirgotāja.