Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

3 komentāri

Sieviete iegādājas zelta kaklarotu veikalā “Gemmi” Rīgā. Kad tā gūst defektu, nogādā garantijas remontā. Pēc remonta ierodoties pakaļ rotai, izsniedz citu, mazvērtīgāku ķēdīti. Sieviete vairākas dienas nesekmīgi “karo” ar veikalniekiem, bet viņu sirdsapziņa pamostas vien pēc Bez Tabu iesaistīšanās.

Kristīne vasarā izmantoja juvelierizstrādājumu veikala “Gemmi” atlaižu piedāvājumu – iegādājās 4,6 gramus smagu zelta kaklarotu par 215 eiro. Rudenī ķēdīte guva niecīgu defektu, sieviete rotu nogādāja garantijas remontā tajā pašā veikalā. Tur vērtslietu pieņēma, pretī izsniedzot kvīti, kas jāuzrāda, saņemot rotu no remonta.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Jau otrajā dienā ķēdīte bija salabota. Man piezvanīja, atnācu tai pakaļ. It kā viss kārtībā. Tomēr uzreiz pamanīju, ka izsniegtā ķēdīte nemaz nelīdzinās manai.

Kad viņiem to pateicu, darbinieki man atbildēja, ka grami kvītī atbilst. Atradu arī fotogrāfijas ar savu ķēdīti, to biju iepriekš iemūžinājusi. Bija acīm redzams, ka tā, ko izsniedz man, nav īstā,” stāsta Kristīne.

Ignorē klientes lūgumus

Ķēdīšu atšķirības redzamas ar neapbruņotu aci. Tomēr to veikalnieki nav ņēmuši vērā, ignorējuši lūgumu salīdzināt fotoattēlā redzamo kaklarotu ar izsniegto ķēdīti. Darbinieki pauduši, ka Kristīne varējusi iemūžināt jebkādu citu rotu.

Tikai pēc tam, kad saņēma svešo rotu, Kristīne pamanīja, ka kvītī, ko izsniedza, pieņemot rotu remontā, ierakstīts cits svars – 3,1 grams (par 1,5 gramiem mazāks nekā iemīļotajai ķēdītei). Sieviete atzīst, ka uzreiz pēc kvīts izsniegšanas nav ieskatījusies tajā.

“To, ka tur rakstīti grami, es pat sākumā nezināju, es nemaz neskatījos tajā kvītī.

Bet man ir čeks, kurš ir galvenais mana pirkuma apliecinošs dokuments, bet ar to es nevaru pierādīt neko.

Kā es varu pierādīt savu taisnību? Es viņiem vaicāju, kā es, būdams klients, varu pierādīt, ko esmu nogādājusi remontā. Pat ja svars sakristu, bet raksts, pinums, viss ir citādāks. Viņi tā arī atbildēja, ka nekā,” sašutusi ir Kristīne, kura uzrāda arī pirkuma čeku, kurā nav informācijas par pirkuma unikalitāti.

Iesaistās Bez Tabu un risinājums neizpaliek; izrādās, – veikalnieki meloja

Bez Tabu sazinās ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, kura speciālisti šādā situācijā ir bezspēcīgi, iesaka sievietei vērsties tiesā. Tomēr veikala “Gemmi” darbinieku attieksme mainās līdz ar Bez Tabu iesaistīšanos. Veikala darbiniece atklāj, ka cilvēciskais faktors veicinājis kļūdīšanos.

Stāsta darbinieki:

Es jums godīgi pateikšu. Tajā dienā pārdevējs bija viens. Un tajā momentā ienāca divas meitenes ar ķēdēm, kas tika iedotas vienam juvelierim.

Nosvēra vienu un otru, automātiski ierakstīja (sajauca svaru). Un klientes [Kristīnes] ķēdīte tika izsniegta citai meitenei. Visi var kļūdīties. Mēs neviens neesam Dievs.

Kristīni izbrīna šāda veikalnieku atzīšanās, kas panākta vien ar Bez Tabu piesaistīšanu, jo viņai “Gemmi” darbinieki iepriekš neteica ne pušplēsta vārda par šo kļūmi. Izraudātas asaras, sabojāti nervi, pat uzrakstīts iesniegums policijā.

Vēl jo pārsteidzošāk, ka veikalnieki nebija klienti informējuši par to, ka jau no paša sākuma zinājuši personu, pie kuras ķēdīte atrodas. Viņa neliekoties ne zinis.

“Vakar mums viņu izdevās sazvanīt. Šodien viņa neceļ telefonu. Kad izdevās sazvanīt, teica, ka varbūt pie viņas ir ķēdīte. Sarunājām, ka atbrauks, bet viņa neatbrauca,” stāsta “Gemmi” darbinieks.

Līdz ar Bez Tabu iesaistīšanos veikalnieki atdod Kristīnei, kurai nav jācieš veikalnieku kļūdas dēļ, 215 eiro par nozaudēto ķēdīti. Sieviete ir ar mieru rotu atkal iegādāties, kad to atdos negodprātīgā persona. “Gemmi” darbinieki stāsta, ka šāds gadījums piedzīvots pirmoreiz.

“Ar Bez Tabu iesaistīšanos ir panākts vismaz kaut kāds izlīgums. Vismaz esmu dabūjusi atpakaļ naudiņu. Tomēr nav normāli, ka veikalnieki rīkojas vien pēc žurnālistu iesaistīšanās. Es taču vairākkārt nācu šurp, mēģināju ar viņiem runāt gan mierīgā ceļā, gan biju uzvilkusies. Nekas netika risināts. Neko neteica pat par aizdomām, ka mana ķēdīte ir pie cita. Man apgalvoja, ka svešā ķēdīte ir mana ķēdīte! Nepatīkami,” ar nu jau divējādām izjūtām dalās Kristīne.

Ja grib, tad var…

Bez Tabu sazinās ar citiem juvelierizstrādājumu tirgotājiem, kuri piedāvā arī remonta pakalpojumu. Viņi atsakās par savām darba metodēm stāstīt kameras priekšā, tomēr stāsta, ka šādu kļūdu iespējamību ir iespējams samazināt teju līdz minimumam, kaut vai izsniedzot klientam dokumentāciju par pirkuma unikalitāti rotu iegādes brīdī.

Juvelierizstrādājumu eksperts, VSIA “Latvijas proves birojs” valdes priekšsēdētājs Pēters Brangulis norāda, ka uzņēmumam pēc kļūdīšanās vajadzētu izdarīt secinājumus, ieviest kontroles sistēmu, nevis likt zaudējumus segt darbiniekiem.

Pēters Brangulis
VSIA “Latvijas proves birojs” valdes priekšsēdētājs

Visdrīzāk šajā uzņēmumā par šādām kļūdām darbiniekiem atvelk no algas. Viņam šāda naudas summa ir tikpat nozīmīga kā pircējam. Tāpēc rīcība [neatzīt kļūdu līdz pēdējam] psiholoģiski ir izskaidrojama. Tomēr lielākā atbildība būtu jāuzņemas pašam uzņēmumam.

Kuram jābūt ieinteresētam izveidot pienācīgu kontroles sistēmu, kas samazinās kļūdu iespēju. Šajā gadījumā ķēdīte maksā dažus simtus eiro, bet ir vērtslietas par vairākiem desmitiem tūkstošiem eiro. Ja tādas tiks nozaudētas, draud pat kriminālatbildība.

P. Brangulis rotu pircējiem iesaka saglabāt marķējuma zīmes, kas tiek vienotas klāt katram pirkumam.

TOP komentāri

  • Māris Siliņš
    +1 +1 0

    Māris Siliņš

    Mums valstī zūd valsts svarīga dokumentācija, un viss ir normāli. Bet te jezga ap kaut kādu kaklarotu....
  • Valentīna Vizule
    0 0 0

    Valentīna Vizule

    vai šādā veikalā nav video ieraksti?pie nodošanas klientam telefonā jābildē prece ar kvīti-vismaz ir kāds pierādījums
  • Janis Rieksting
    0 0 0

    Janis Rieksting

    Gan jau gribēja ieraut nāsīs 1,5 grami zelta! Ja nē tad lai publisko video kur redzams viens pārdevējs un divas klientek konkrētajā laikā! Bet neticu!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl