“Pasta darbinieks ir robots?” Klientei neizsniedz sūtījumu, jo internetveikals nav norādījis uzvārdu!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

40 komentāri

Pirms došanās pēc saules un siltuma uz Kanāriju salām, Iluta interneta veikalā iegādājusies atmiņas kartes, lai no ceļojuma atvestu ne tikai pozitīvas emocijas, bet arī skaistas fotogrāfijas. “23. februārī saņēmu ziņu no pasta, ka varu doties pēc sūtījuma,” stāstu iesāk Iluta.

Dienu pirms ceļojuma, bruņojusies ar pasi, saņemto aicinājumu un interneta veikala apstiprinājumu par pasūtījumu, devusies uz pasta nodaļu. Taču uz sīkpakas norādīts vien Ilutas vārds. “Neskatoties uz to, ka izsekošanas numuri sakrīt, un man līdzi ir pase, es sūtījumu saņemt nevarēju,” stāsta Iluta.

Pasta darbiniece norādījusi, ka sūtījuma apstiprinājums nepieciešams drukātā veidā. Iluta jautājusi, vai to nav iespējams izdarīt uz vietas, ir taču 21. gadsimts. Ilutai uz lapiņas uzrakstīta e-pasta adrese.

Atgriezusies no ceļojuma, Iluta atkārtoti devusies uz pasta nodaļu. Izrādās, ka e-pastu neviens nav saņēmis. Nepieciešamos dokumentus nokārtojusi uz vietas, samaksājusi 2,20 eiro, taču sūtījumu saņemšot vien pēc pāris dienām.

“Vai apkalpojošais personāls nevar uz vietas apstiprināt manu identitāti, redzot mani klātienē? Esmu pateicīga, ka nebija jāatnes izziņa par deklarēto dzīvesvietu. Vai tiešām šo sistēmu nav iespējams vienkāršot, jo uzskatu, ka šādas procedūras ir pilnīgi liekas? Skumjākais ir tas, ka no tā paša interneta veikala gaidu vēl divus sūtījumus ar identiskas kļūdas iespējamību.”

VAS “Latvijas Pasts” Rīgas reģiona direktora vietniece Antra Luksteniece uzskata, ka šajā situācijā notikusi komunikācijas kļūme, jo klientei nācās pasta nodaļā vērsties atkārtoti. Pasta darbinieki nedrīkst izsniegt sūtījumu, ja uz tā norādīti neprecīzi dati. Turklāt tikai un vienīgi sūtītājam ir tiesības precizēt datus, ar saņēmēja pierādījumiem nepietiek.

Antra Luksteniece
VAS “Latvijas Pasts” Rīgas reģiona direktora vietniece

Mūsu pienākums ir piegādāt un izsniegt sūtījumus konkrētai personai. Gadījumos, ja sūtījums tiek izsniegts trešajai personai, “Latvijas Pastam” rodas zaudējumi, ja nosūtītājs vēršas ar pretenziju.

Klientiem ir iespēja iesniegumu datu precizēšanai nosūtīt arī elektroniski, pievienojot visus pamatojošos dokumentus un apmaksājot pakalpojumu interneta bankā. Tādā veidā izpaliek došanās uz pasta nodaļu.

Starp citu, datu precizēšanu jāveic arī sabiedrībā un, visticamāk, pasta nodaļās zināmām personām. Piemēram, dziedātājai Madonnai savu identitāti nācās pierādīt kompānijai FedEx. Arī basketbolists Kristaps Porziņģis netika pie sava sūtījuma drukas kļūdas dēļ.

Foto

40 komentāri