”Par vecāku mašīnu jāmaksā mazāks nodoklis nekā par jaunāku!” Autovadītājs neizpratnē par jauno nodokļu politiku

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

19 komentāri

Ar šā gada 1. janvāri spēkā stājušies jaunā automašīnu ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas metodika. Paredzēts, ka valsts budžets šādā veidā tiks papildināts pat par 19 miljoniem eiro.

Raidījuma ”Bez Tabu” skatītājs Edgars pirms gada iegādājās 2010. gada ”SAAB” markas automašīnu. Šogad spēkā stājušās nodokļu izmaiņas autovadītāju pamatīgi pārsteigušas.

Līdz cūkas gada sākumam ekspluatācijas nodoklis par Edgara automašīnu bija 130 eiro, turpretī, sākot ar šā gada 1. janvāri, nu gadā jāmaksā 168 eiro. Autobraucēja īpašumā ir arī 1998. gada ”Volvo” markas spēkrats un arī tam ar šī gada sākumu nav vērojams nodokļu pieaugums, kā tas ir viņa 2010. gada automašīnai.

Edgars
Neizpratnē par jauno nodokļu likmi

Kā tas var būt, ka par tieši tādu pašu mašīnu, tikai divus gadus vecāku, ir jāmaksā par 36 eiro mazāks ekspluatācijas nodoklis? Kā šādā veidā tiek stimulēts nomainīt veco autoparku, ja par vecajām mašīnām jāmaksā mazāks nodoklis?

Ekspluatācijas nodokļa izmaiņas izstrādātas 2016. gadā, kad nolemts šādā veidā cīnīties ar dabai nedraudzīgākiem spēkratiem. Toreiz Satiksmes ministrijā aprēķināts, ka Valsts budžets tiks papildināts pat par 19 miljoniem eiro. ”Mēs mainījām metodiku, kā aprēķina ekspluatācijas nodokli automašīnām. Negribētu teikt, ka parādās izdevīgums tieši veciem auto. Ja jums ir mazlitrāžas mazs auto, tad likme ir simboliska,” stāsta ministrijas autotransporta nodaļas vecākais referents Jānis Kalniņš.

Ar jauno nodokļa likmi ikviens bezmaksas var iepazīties CSDD mājaslapā.