“Cik ilgi var labot?!” Kliente pikta par “robotsūcēja” atkārtotu garantijas remontu

22 komentāri

Agnese ar vīru vēl 2019. gada novembrī veikalā “RD Electronics” iegādājas bezvadu putekļu sūcēju robotu. Pēc uzticīga dienesta 15 mēnešu garumā robotizētais mājas palīgs pārstāj darboties.

Agneses vairāk nekā 400 eiro vērtajam robotam putekļu sūcējam tirgotājs deva divu gadu garantiju. Pēc iekārtas ķibeles veikals arī veic bezmaksas garantijas remontu, taču rezultāts Agnesi pamatīgi pārsteidza.

Agnese

Pēc mēneša, kad mēs viņiem zvanījām, viņi teica, ka nav vēl gatavs, bet nākamajā dienā piezvanīja, ka varam savākt. Paņēmām, mājās ieslēdzām un… putekļu sūcējs nav remontēts. Zvanījām atkal veikalam.

Agnese ar vīru atkal mēro ceļu uz veikalu, nododot robotu tirgotājam un pieprasot preces maiņu. “RD Electronics” norādījis, ka iesniegumu izskatīšot 15 darbdienu laikā.

Agnese

Tad viņi zvanīja un atsūtīja e-pastu, ka atsaka iesniegumu par preču maiņu, jo veiks atkārtotu remontu. Jautājām, cik ilgi tas aizņems, bet nevarēja atbildēt.

Agnese ir neizpratnē, kāpēc klientam, kas uzticas veikala darbiniekiem, ir pašam jāskaidro, kas notiek ar preci. Saziņa no veikala puses esot bijusi ļoti vārga, bet robots tā arī vēl nav atgūts.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane uzsver, ka šādos gadījumos tirgotājam vai pakalpojuma sniedzējam ir regulāri jāinformē klients.

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Pirmkārt, ir ļoti svarīga šī te komunikācija no tirgotāja puses – regulāra komunikācija, informēšana. Ja remonts kavējas, kādēļ tas kavējas. Lai klientam nevajadzētu visu laiku skubināt šo komersantu.

Ja tirgotājs ir apņēmies novērst trūkumus, tas esot jāizdara saprātīgā termiņā – 30 dienu laikā.

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Ja tas kaut kādu iemeslu dēļ nav iespējams, kavējas rezerves detaļu piegādes vai dažkārt prece ir pat jāsūta uz citu valsti, lai to remontētu, tad, pirmkārt, ir jāinformē patērētājs, ka remonts var kavēties. Otrkārt, patērētājs var pieprasīt vai vienoties, kāds būs gala termiņš.

Ir vēl divi varianti – preces maiņa vai naudas atmaksāšana. Tiesa gan, tādā gadījumā ir jāņem vērā preces nolietojums.

Arī “Bez Tabu” sazinās ar “RD Electronics”. Atbildi saņemam no uzņēmuma jurista izvērstā vēstulē.

Tieši atbilžu saņemšanas dienā Agneses vīram tika nosūtīta vēsts, ka preces remonts ir pabeigts un prece ir ceļā uz “RD Electronics” veikalu. Un jau pavisam drīz klients varēs saņemt preci atpakaļ.
“RD Electronics”

Jūs norādāt, ka pie Jums ir vērsusies skatītāja, taču jānorāda, ka putekļu sūcēja pircējs (klients) ir nevis sieviete, bet vīrietis. Norādītais klients preci ir iegādājies 17.11.2019. Klients preci “RD Electronics” veikalā nodeva 01.04.2021., norādot, ka vēlas preces maiņu.

Prece tika nosūtīta uz ražotāja servisa centru diagnostikas veikšanai. Ņemot vērā pandēmijas (COVID-19) apgrūtinošos apstākļus, kuri apgrūtina visu komersantu ikdienas darbību (tajā skaitā apgrūtina, ne tikai pašus darba un klientu apkalpošanas procesus, bet arī apgrūtina loģistikas procesus, preču/detaļu piegādes procesus, u.c. procesus), preces apskate (diagnostika) servisa centrā nedaudz ieilga. RD Electronics informēja klientu par servisa darbību un preces diagnostikas veikšanas procesiem. Klientam tika sazvanīts 23.04.2021., un tika izskaidrota situācija, klients neizvirzīja nekāda veida pretenzijas un piekrita gaidīt preces diagnostikas rezultātus līdz 30.04.2021.

30.04.2021. klients tika sazvanīts. Klientam tika izskaidrota situācija, ka preces ražotājs ir atteicis preces maiņu ar norādi, ka ir iespējams preces bezmaksas remonts. Klients tika informēts, ka preces bezmaksas remontam nepieciešamā detaļa uz servisa centru tiks piegādāta, aptuveni, tuvāko divu nedēļu laikā. Klients norādīja RD Electronics, ka piekrīt preces remontam un preces remonta termiņam. Klientam tika sniegta arī oficiāla atbilde.

10.05.2021. klientam ir nosūtīta informācija, ka preces remonts ir pabeigts un prece ir ceļā uz “RD Electronics” veikalu. Jau rīt (11.05.2021.) klients varēs preci saņemt RD Electronics veikalā. Klientam rīt (11.05.2021.) tiks nosūtīts aicinājums (SMS veidā) ierasties veikalā un saņemt atpakaļ savu preci. Klienta prece ir darba kārtībā.

Jānorāda, ka prece tika iegādāta jau vairāk nekā pirms pusotra gada, prece nav jauna un ir ilgi lietota. Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 28. panta nosacījumiem nebija (šajā gadījumā) iespējams un nebija arī samērīgi veikt preces maiņu, bet bija samērīgi veikt preces remontu. Šī situācija klientam tika izskaidrota un klients tam piekrita. PTAL 28. pants nosaka, ka: ”Vispirms patērētājs ir tiesīgs prasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.”, kā arī PTAL nosaka, ka: ”Prece apmaināma vai tās neatbilstība līguma noteikumiem novēršama bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā, neradot neērtības patērētājam un ņemot vērā preces raksturu, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūku.”. Jānorāda, ka preces remonts ir veikts saprātīgā termiņā, viena mēneša laikā, kas, ņemot vērā apgrūtinošos pandēmijas (COVID-19) apstākļus, ir saprātīgs termiņš remonta veikšanai, kurš, gan jānorāda, nav divi vai pat trīs mēneši. Papildus ir jāatzīmē, ka klients nav vērsies pie RD Electronics ar jebkāda veida pretenzijām. Ar klientu notika saziņa, notika situācijas skaidrošana un izklāsts, klients piekrita visām (ar preci saistītajām) darbībām.

Jānorāda, ka preces ražotāja servisa centrs apkalpo daudzus tirgotājus, un visi servisa centra remonta darbi tiek veikti rindas kārtībā. Esam klientam izskaidrojuši situāciju. Esam klientam atvainojušies par sagādātajām neērtībām un atvainojamies klientam par sagādātajām neērtībām atkārtoti.

“RD Electronics” ir svarīgs katrs klients, līdz ar to “RD Electronics” darbinieki veic visas nepieciešamās darbības, lai “RD Electronics” klientiem sniegtu labāko un augsto pārdošanas un apkalpošanas kvalitātes servisu.

22 komentāri