“Nopirku dīvānu, bet guļu uz grīdas!” Populārs internetveikals sanikno klienti

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

10 komentāri

Neilgi pēc dīvāna iegādes internetveikalā ”220.lv” daugavpilietes Evijas ģimene piedzīvo vilšanos: mīkstā mēbele īsā laikā gūst vairākus defektus, kā rezultātā vairs nav lietojama. Internetveikala kliente vaino tirgotāju laika vilcināšanā un samaksātās naudas neatdošanā.

Dīvānu, kas pārveidojams par gultu, Evijas ģimene par 250 eiro internetveikalā ”220.lv” iegādājās jūlija vidū.

Evija
vairs neiegādāsies mēbeles internetā

Uzstādot dīvānu, secinājām, ka veidots no materiāliem, kas domāti izstādēm un katalogam, lai izliktu un parādītu, nevis lietošanai. Uz tā pat sēdēt normāli nevar. Trausls materiāls. Tik zemas kvalitātes materiālu es vēl neesmu redzējusi. Kauns!

Vēloties izvilkt dīvānu, pārveidojot par gultu, Evijas vīrs pret dīvānu atbalstījies ar celi, kā rezultātā dīvāna materiāls saplīsa, iebruka.

Evija
vairs neiegādāsies mēbeles internetā

Paskatījāmies, no kāda materiāla ir tā pamatne, uz kuras guļ. Reāli kartons. Ielūzis jau vairākās vietās. Kad klājām otrreiz, ielūza. Teicu vīram: ”Labāk neaiztiekam un ziņojam veikalam.

Sazinoties ar ”220.lv”, Evija pieprasīja samaksāto naudu apmaiņā pret dīvānu, tomēr tirgotājs sākotnēji atbildēja, ka, ”ja lietošanas rezultātā precei radīts mehānisks bojājums, tad tas nebūs garantijas gadījums”.

Evija
vairs neiegādāsies mēbeles internetā

Šobrīd es vispār guļu uz grīdas, uz virsmatrača. Šo dīvānu es vairs neizmantoju.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) informē, ka, ja ir aizdomas par nekvalitatīviem, preces materiāliem vai prece ir brāķēta, patērētājs tiesīgs vērsties pie patērētāja.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Nav būtiski ir vai nav garantija. Garantija ir atsevišķa lieta, ko uzņēmumi sniedz savām precēm kā bonusu. Likums paredz, ka divu gadu laikā varam vērsties pie preces pārdevēja ar sūdzībām par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.

PTAC gada laikā par ”220.lv” saņēmis 24 iesniegumus un sniedzis 148 konsultācijas.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Lielākā daļa ir par atteikuma tiesībām, kas nav skaidras. Bieži ir tā, ka patērētāji nezina, kā izmantot savas tiesības.

Kā iesaka PTAC, Evija turpina saziņu ar ”220.lv”

Evija
vairs neiegādāsies mēbeles internetā

Aizrakstīju sūdzību, pagāja vairākas dienas, bet nekādas atbildes. Zvanīju viņiem vēlreiz. Viņi man atbildēja, ka nosūtīja informāciju atbildīgajiem speciālistiem. Teica, ka ar mani sazināsies, bet atkal ir klusums, neviens ar mani nesazinās. Vēl vairākas reizes piezvanīju, viņi teica, ka informācija par dīvānu nodota ražotājam. Teica, lai gaidu. Tā mēs gaidām, un es joprojām guļu uz grīdas.

”220.lv” klientu apkalpošanas struktūrvienības vadītājs Sandis Romanovskis stāsta, ka esot pārdoti vairāki desmiti šādu dīvānu, līdz šim problēmu neesot bijis. Tomēr preces brāķis ir iespējams, piebilst Romanovskis.

Pēc ”Bez Tabu” iesaistīšanās ”220.lv” sazinājies ar Eviju, izskaidrojot sīki un smalki, kā jārīkojas. Taujāts, vai iepriekš informācija klientei sniegta, Romanovskis atbild apstiprinoši, piebilstot, ka tagad informācija pasniegta skaidrāk.

Sandis Romanovskis
“220.lv” Klientu apkalpošanas struktūrvienības vadītājs

Klientei prasījuma pieteikuma formā jānorāda detalizēta informācija, norādot arī uz defektu. Tas mums dod iespēju tālāk risināt situāciju. Mums ir arī jāievēro likumā noteiktais termiņš, kurā jāatbild uz prasījuma pieteikumu. Mēs potenciāli varam no klienta paņemt dīvānu ekspertīzei. Šobrīd klientam ir nosūtīta informācija par prasības pieteikumu. Sniegta instruktāža, kā to sagatavot.