“Negodīgs pasākums!” “Tallink” klientam aizdomas par negodprātību – viņam atsaka rezervāciju, jo biļetes nav pirktas, bet laimētas

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

10 komentāri

Salaspilietis vēlējies rezervēt vietu nedēļas nogalē braucienam ar prāmi uz Stokholmu, taču saņēmis atteikumu. Viņam ir pamatotas aizdomas, ka tas noticis, jo biļetes ir laimētas un brauciens bez maksas!

Biļetes vīrietis ieguvis loterijas laikā, kura notikusi uz prāmja. Par loteriju samaksājis naudu, un laimīgā loze kritusi viņam – ieguvis vēl četras biļetes. Noteikumos teikts, ka rezervācija jāveic laikus. To arī darījis, un mēnesi iepriekš zvanījis, lai pieteiktu braucienu. Vēlējies ceļojumā doties nedēļas nogalē, taču pārstāve teikusi, ka visas nedēļas nogales ir aizņemtas. Piedāvāti citi varianti un zemākas klases kajīte, to salaspilietis nevēlējies.

Situācija šķitusi dīvaina, nepametusi sajūta, ka kaut kas šajā lietā nav tīrs. Tāpēc vīrieša sieva zvanījusi atkārtoti, kompānijai fiktīvi vēloties pieteikties braucienam, taču par maksu. Tavu brīnumu – pārstāve piedāvājusi visus interesējošo datumus, kuros vīrietis bija vēlējies ceļot.

“Pieļauju, ka viņiem ir izdevīgāk pārdot biļetes uz nedēļas nogali. Dāvanu karte jau ir tāds “haļavčiks”.”

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane skaidro, ka par jebkuru pakalpojumu vai preci būtu jāsniedz pilnīga un patiesa informācija.

Informācija arī sniegta – dāvanu kartei pievienoti lietošanas noteikumi, taču tajos nav neviena vārda par dienām, kurās ceļojumu varēs izmantot. Arī izložu un azartspēļu institūcija pasākumu neuzrauga, jo tas nenotiek Latvijas ūdeņos.

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Visā Eiropas Savienībā pamatu pamats ir vienāds – pret patērētāju jāizturas godīgi.

“Tallink” pārstāve Baiba Muceniece skaidro, ka vietu skaits, kam tiek piemēroti īpaši ceļojuma un/vai atlaižu kartes noteikumi, tostarp īpaša cena par izvēlēto pakalpojumu, uz katru reisu varot būt ierobežots.

Ja reiz vietu skaits ir ierobežots, vai nebūtu prātīgi to izskaidrot arī ceļotājiem tā, lai situācija taptu skaidra? Atbilde meklējama vien kafijas biezumos.

Foto