“Negodība un klientu apkrāpšana!” Internetveikals nomaina SIA, atraida klientu un “rullē tālāk”!

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

4 komentāri

Internetveikala klients pēc preces iegādāšanās vēlas izmantot savas garantijas tiesības, tomēr paliek pie sasistas siles: tirgotājs nomainījis SIA nosaukumu un atraida klientu.

Pagājušogad Edgars par 180 eiro iegādājās datora procesoru internetveikalā ”iFix”. Šovasar procesors salūza, Edgars vēlējās īstenot garantijas tiesības. Nogādāja preci internetveikala birojā, kur tika atraidīts. Veikala pārstāvis informējis, ka ”iFix” vairs nedarbojas SIA ”iFix Solutions” paspārnē, no kā Edgars iegādājās preci, nu ir SIA ”Datori un Co” paspārnē. Edgars uzskata, ka faktiski tas ir tas pats tirgotājs, jo birojs atrodas tajā pašā vietā, iekārtojums arī tas pats, internetveikala mājaslapas izskats arī nav mainījies, arī pārdevējs birojā tas pats, pat kontakttālrunis mājaslapā ir vecais.

Edgars
brīdina par komersanta negodprātību

Preci atpakaļ neņēma. Tā ir negodība un cilvēku apkrāpšana. Firma tiek likvidēta, pazūd bez pēdām un nekas to vairs neinteresē!

SIA ”iFix Solutions”, no kā Edgars iegādājās preci, šā gada pavasarī izslēgts no PVN maksātāju reģistra. Kā liecina publiskā informācija, ar nodokļu nomaksu tai veicies gaužām slikti. Edgars uzskata, ka komersants piekopis veco labo shēmu: dibinājis jaunu firmu, kuras paspārnē bez rūpēm turpināt biznesu.

”Bez Tabu” komanda viesojas ”iFix” internetveikala birojā Rīgā, Avotu ielā, kur sastop to pašu pārstāvi, kurš tur atradās arī ”iFix Solutions” laikā. Tāpat kā Edgaram, arī žurnālistiem viņš stāsta, ka ”iFix Solutions” saistības jaunajai SIA ”Datori un Co” nav jāuzņemas.

”Kāpēc mūsu klients? Tie neesam mēs. Vēlreiz skaidroju: mēs neesam ”iFix Solutions”. Es tur [”iFix Solutions”] biju kā algots darbinieks. Jums jāvēršas pie ”iFix Solutions”.”

Kad žurnālists norāda, ka visas pazīmes liecina par shēmu un ka ar ”iFix Solutions” nav iespējams sazināties (kontakttālrunis mājaslapā ir tas pats, kas tagad ir ”Datori un CO”), veikala pārstāvis atbild: ”Mēs esam cita kompānija. Shēmas varat meklēt lielās kompānijās. Šeit to nav.”

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne iesaka vērsties komersanta, no kura iegādājās preci, juridiskajā adresē.

Santa Zarāne
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Ja 15 darba dienu laikā atbilde netiek sniegta, patērētājs var vērsties PTAC, pēc tam mēs vēršamies. Ja atbilde neseko, vēršamies Uzņēmumu reģistrā, jo juridiskajām personām jānodrošina saziņa juridiskajā adresē.

Par ”iFix Solutions” internetā atrodamas vairākas sūdzības, PTAC no pagājušā gada līdz šim brīdim par uzņēmumu sniegtas piecas konsultācijas, iesniegti trīs iesniegumi PTAC un divi iesniegumi patērētāju strīdu risināšanas komisijā.