“Neatceros, kad pēdējo reizi būtu gulējusi!” Viestura prospekta iedzīvotāji Rīgā ilgstoši dzīvo būvlaukuma troksnī

Diāna Urbāne

Autors: Diāna Urbāne

62 komentāri

Viestura prospekta 97 iedzīvotāji spiesti vairāk nekā gadu dzīvot būvlaukumā. Vienā pusē notiek Rīgas-Skultes pārvada izbūve, taču otrā pusē veic dzelzceļa tuneļa izbūves darbus.

Pēdējās divas nedēļas bijušas teju neizturamas, iedzīvotāji naktīs ne acu nav aizvēruši. Pretī ēkai tieši no pusdivpadsmitiem naktī līdz pieciem rītā notiek darbi pie dzelzceļa sliedēm, kuri rada lielu troksni. Iedzīvotāji jau vairs neatceras, kad pēdējo reizi būtu gulējuši.

Aiva
nogurusi no trokšņa

Saprotam, ka tas ir pilsētas attīstībai, bet pēdējās nedēļās mums to ir ļoti grūti izturēt. Troksnis ir ne tikai pa dienu, bet arī nakts stundās. Tā kā šogad arī lielākoties ir jāstrādā mājās, tad tas traucē arī ikdienas darbu.

Mājas vecākais Guntars ir vērsies jau daudzās iestādēs, taču neviens viņu neņemot vērā. Vairāki iedzīvotāji pat aizbraukuši padzīvot citur, lai paglābtos no trokšņa, taču lielākā daļa spiesti dzīvot būvlaukumā. Guntars ir novērojis, ka ēkā tagad parādījušās arī plaisas.

Guntars
mājas vecākais

Cilvēki, kuri strādā, aiziet uz darbu neizgulējušies. Mūsu mājā dzīvo daudz pensionāru, kuri pārsvarā visu laiku ir savā dzīvoklī. Naktī viņi nevar gulēt, jo uz dzelzceļa ir troksnis, savukārt dienā dzen pāļus. Esam vērsušies Veselības inspekcijā, policijā, pie pilsētas mēra, deputātiem, vēl zvanījām “Latvijas dzelzceļam”, Satiksmes ministrijai un Rīgas domes Satiksmes departamentam, taču nekā!

Rīgas domes Satiksmes departaments paziņo, ka visi būvniecības darbi ir saskaņoti. Darbi organizēti nakts stundās, jo dienas laikā tos nevarot veikt dzelzceļa satiksmes noslogotības dēļ.

“Latvijas dzelzceļš” apstiprina, ka diemžēl būvdarbus nevar veikt citā laikā, jo jānodrošina nepārtraukta vilcienu kustība.

Ieva Kārkliņa
VAS “Latvijas dzelzceļš” ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja

VAS ”Latvijas dzelzceļš” atvainojas iedzīvotājiem par pārdzīvojumiem remontdarbu laikā, taču šī dzelzceļa sliežu līnija ir ar intensīvu pasažieru vilcienu satiksmi, tādēļ būvdarbus, kuru izpildei nepieciešams uz vairākām stundām pārtraukt vilcienu kustību, ir atļauts veikt tikai naktīs. Būvdarbu laikā darbu izpildītājam – PS ”Personu apvienība OTC” – jānodrošina, lai netiktu pārkāpts pieļaujamais trokšņu un vibrācijas līmenis.

Arī Veselības inspekcija norāda, ka iedzīvotājiem jābūt saprotošiem.

Elīna Ermansone
Veselības inspekcijas pārstāve

Šajā situācijā ir jāņem vērā, ka remontdarbu veikšana nakts laikā nav uzskatāma par bezkaunīgu rīcību, apzināti ignorējot iedzīvotāju tiesības uz naktsmieru, bet vienīgais risinājums un iespēja būvdarbus veikt, kad nenotiek satiksme pa dzelzceļa līniju, līdz ar to, Inspekcijas ieskatā, risinot esošo situāciju, sapratnei būtu jābūt gan no iedzīvotājiem, ņemot vērā, ka būvniecības darbu realizācija ir saistīta ar sabiedrībai nozīmīga labuma īstenošanu, kā arī to, ka būvdarbu veikšana nav saistīta ar ilgstošu troksni, gan sapratnei jābūt no būvuzņēmēja puses, nosakot trokšņa avota režīma regulāciju.

Būvprojekts paredz  veikt virkni uzlabojošo pasākumu blakus stāvošajām ēkām, piemēram, esošo logu nomaiņu uz skaņu absorbējošiem logiem atbilstoši būvprojekta noteiktajam, apgaismota gājēju un velosipēdistu ceļa izbūvi, skaņu absorbējošu barjeru izbūvi satiksmes pārvada konstrukcijām māju tuvumā, jaunu inženierkomunikāciju izbūvi, gājēju un velosipēdistu tuneļa izbūvi zem dzelzceļa sliežu ceļiem, drošai to šķērsošanai, kā arī teritorijas labiekārtošanu atbilstoši būvprojekta risinājumiem.

Satiksmes departaments ir publiskojis grafiku, kurās dienās un laikos tiks veikti būvdarbi, pagaidām iedzīvotājiem nāksies izlīdzēties ar ausu aizbāžņiem un gaidīt līdz 7. maijam, kad atkal naktīs varēs mierīgi gulēt. Šeit var iepazīties ar plānoto darbu grafiku.