“Ne naudas, ne datora!” Alūksnietis pārliecināts, ka internetveikalā iegādātais dators teju 800 eiro vērtībā ir brāķis

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

12 komentāri

Alūksnietis Imants dāvanā no dēla saņēmis “Acer” portatīvo datoru. Tas iegādāts pirms gandrīz diviem gadiem interneta veikalā “1a.lv” par teju 800 eiro. Divas reizes nodots garantijas remontā, un trešajā reizē Imants datoru tur arī atstājis, vēloties saņemt atpakaļ par preci samaksāto naudu. Nu alūksnietim nav ne naudas, ne datora.

Sākotnēji Imants konstatējis, ka portatīvā datora eņģes nestrādā kā nākas. Internetveikala “1a.lv” pārstāvji aicinājuši vest datoru uz Rīgu, lai to labotu. “Jūs paši saprotat, ka Alūksne–Rīga ir krietns gabals, kur tad es vecs onkulis tur nēsāšos,” norāda Imants. Defektu piecietis līdz brīdim, kad uzradušās jau nopietnākas problēmas.

“Dators pievienots pie strāvas, baterija ir uzlādēta, viss ir kārtībā, bet dators sāk “sēsties”, vienkārši zūd jauda. Es spēlēju kādu spēli, bet dators netur slodzi,” atminas Imants. Tad nu gan kāpis automašīnā un vedis datoru uz Rīgu, lai nodotu remontā. Pēc divām nedēļām braucis tam pakaļ, bet mājās konstatē to pašu veco vainu.

Imants
vēlas atgūt naudu par datoru

 Atkal dators tiek remontēts, atkal atdod atpakaļ. Trešajā reizē mēs aizvedām un atdevām veikalā to datoru. Pateicu, ka es atsakos no datora, lai atgriež man naudu. Tad man iedeva atzinumu poļu valodā.

Imants nolīgst tulkotāju, taču uzskata, ka no atzinuma nav nekādas jēgas, vien uzzinājis, ka iepakojums neatbilst drošības standartiem. Sūdzība Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kur tiek aicināts vērsties Patērētāju strīdu risināšanas komisijā. Atbildi Imants saņem tieši dienā, kad tiekas ar “Bez Tabu”.

Imants
vēlas atgūt naudu par datoru

Izvērtējot lietas materiālus, komisija secina, ka trūkst pierādījumu par preces neatbilstību līguma noteikumiem. Tas ir viņu atzinums, ka nav pietiekama jauda, lai spēlētu spēles. Lai gan tieši tāpēc dators tika pirkts, lai tiešsaistē varētu spēlēt futbolu, hokeju, kārtis, bet tas dators neiet.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir atsevišķa struktūra, kurā darbojas attiecīgo jomu eksperti, pensionēti tiesneši, patērētāju biedrības un komersantu pārstāvji. “Patērētājam, vēršoties komisijā, ir jāiesniedz arī savi pierādījumi, kas varētu pierādīt, ka viņam ir taisnība šajā strīdā, šajā gadījumā to pierādījumu nebija,” norāda PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Bija pierādījumi no uzņēmuma puses, kas parāda, ka dators ir pārbaudīts un defekti nav konstatēti, tāpēc arī lēmums bija patērētājam nelabvēlīgs. Vēl var vērsties pie cita eksperta un lūgt atzinumu. Ja eksperts pasaka, ka datoram ir kaut kāds defekts, kas ir saistīts ar ražotāju, tad patērētājs var vērsties vēlreiz pie uzņēmuma vai tiesā pret uzņēmumu.

Viedveikala “1a.lv” pārstāve Kristina Frejslere skaidro, ka dators nosūtīts pie ražotāja uz Poliju, taču saņemts slēdziens, ka precei nav defekta. Ja ražotājs būtu secinājis, ka prece ir brāķis, klients varētu to mainīt vai atgūt samaksāto naudu.

“Precei Polijā tika veikta diagnostika, slodzes testi un viss nepieciešamais, ko ražotājs šādos gadījumos parasti dara. Mēs sazinājāmies ar klientu, klients arī latviski saņēma informāciju par to, ka defekts netika konstatēts, gan arī pievienojām visus pavaddokumentus,” norāda “1a.lv” pārstāve Kristina Frejslere.