“Muļķo cilvēkus!” Internetveikals “uzmetējs” rekordists, nepiegādājot preces un neatdodot naudu, sadusmojis daudzus

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

5 komentāri

Internetveikals “Proffit.lv” ilgstoši nepiegādā preces daudziem klientiem, arī daudzu pieprasījumi atdot samaksāto naudu tiek ignorēti. Dusmīgi par šādu komercpraksi ir uzraugošās iestādes – Patērētājtiesību aizsardzības centra (PTAC) – pārstāvji, kuri īsā laikā par internetveikalu saņēmuši rekordlielu daudzumu sūdzību. Kamēr internetveikala pārstāvji taisnojas un nebeidz bārstīties ar solījumiem, patērētāju tiesību aizstāvji apsver domu vērsties policijā.

Viens no “Proffit.lv” klientiem ir Iļja no Viļāniem. Viņš jau jūlijā pasūtīja dārgas detaļas stacionārajam datoram, par tām samaksājot ap 700 eiro. Lai gan “Proffit.lv” mājaslapā lasāmas “slavas dziesmas” par tiešsaistes tirgotavu, proti, par internetveikala servisa kvalitāti un kvalitatīvo, ātro piegādi, realitāte ir gaužām bēdīga. Iļja aizvien nav saņēmis pasūtījumus. Mazāk nekā pusi no samaksātajiem 700 eiro (par vienu pasūtījumu) atguva vien 9. septembrī, kad draudēja ar sūdzēšanos PTAC un policijā. Naudas atmaksu par otru nepiegādāto sūtījumu Iļja gaida aizvien.

PTAC informē, ka par “Proffit.lv”, kas ir SIA “Kasija” paspārnē, īsā laikā sūdzējušies ļoti daudz neapmierināto klientu. PTAC apsver domu vērsties policijā un iekļaut internetveikalu “melnajā sarakstā”. Tāpat cenu salīdzināšanas vietnēm lūgts vairs neiekļaut “Proffit.lv” to tirgotavu lokā, no kuriem iespējams iegādāties preces. PTAC pārstāve Sanita Gertmane ar nožēlu teic, ka aizvien ir daudz to, kuri, noticot krietni lētākas cenas “āķim”, uz tā uzķeras un nereti paliek bešā. Lētākās cenas piedāvājumam noticēja arī Iļja.

Sanita Gertmane
PTAC pārstāve

Sūdzību un rūpju ir ļoti daudz. Uz šo brīdi saņemtas 125 rakstveida sūdzības. Tās saņemtas pēdējo mēnešu laikā. Mēs grasāmies vērsties tiesībsargājošajās iestādēs.

“Bez Tabu” viesojās biroju ēkā Rīgā, Ganību dambī 26 A, kas kā ofisa atrašanās vieta norādīta “Proffit.lv” interneta vietnē. Tur gan neizdevās sastapt nevienu internetveikala pārstāvi. Ēkas apsargs atklāja, ka ļoti daudzi neapmierinātie klienti meklējot uzņēmuma pārstāvjus konkrētajā adresē.

biroju ēkas apsargs

Viņi [internetveikala pārstāvji] muļķo cilvēkus. Klienti šurp nāk un meklē viņus. Ļoti daudzi meklē. Katru dienu. Dienā trīs līdz pieci cilvēki. Firmas pārstāvjus nekad šeit neesmu redzējis. Viņi pat nesavāc sūtījumus. Šī ir vien pastkastītes adrese.

“Bez Tabu” sazvanīja “Proffit.lv” dispečeri, kura neieslīga garā sarunā, vien norādot, ka ar internetveikala vadību iespējams sazināties vien rakstveidā.

“Proffit.lv” uzkrājis prāvu – vairāk nekā 6000 eiro – nodokļu parādu, SIA “Kasija” jau izslēgta no nodokļu maksātāju reģistra, tomēr internetveikals aizvien turpina pieņemt pasūtījumus.

Vēlāk “Proffit.lv” savu komercpraksi skaidroja rakstveidā.

“Proffit.lv” (SIA “Kasija”) skaidrojums

Viss sākās ar to, ka 2020. gada vasarā no SIA ”Kasija” neatkarīgo iemeslu dēļ ir radušas īslaicīgas problēmas ar pasūtīto preču piegādi, jo šo preču piegādes termiņus pēkšņi un vairākkārt ir mainījuši uzņēmuma pastāvīgie piegādātāji. Rezultātā neapmierinātie klienti sāka rakstīt sūdzības dažādos portālos (tai skaitā, salidzini.lv un sudzibas.lv) par internetveikala Proffit.lv sniegtā pakalpojuma kvalitāti un atteikties no saviem pasūtījumiem. Neskatoties uz minēto, kompānija ir pilnībā kontrolējusi procesu un turpināja veiksmīgi nodarboties ar savu saimniecisko darbību. Tomēr situāciju savos ļaunos nolūkos ir izmantojuši konkurenti, veicot aktīvas pretdarbības uzņēmuma virzienā, proti, turpinot ģenerēt lielu skaitu negatīvo atsauksmju internetā, izdomājot nepatiesus apmelnojošus stāstus un radot ap internetveikalu negatīvo fonu. Tas noveda līdz tam, ka vairāki satrauktie klienti vienlaicīgi sāka atteikties (un atprasīt par preci samaksāto naudu) arī no tiem pasūtījumiem, kurus mēs jau bijām gatavi pabeigt, jo preces jau ir nonākušas no piegādātājiem mūsu noliktavā. Rezultātā noliktavā ir sakrājies pamatīgs jau piegādāto preču skaits, kas nevienam vairs nebija vajadzīgs, un uzņēmums nevarēja ātri reaģēt uz patērētāju iesniegumiem par naudas atmaksu, jo nauda jau tika samaksāta piegādātājiem. Savukārt, lai realizētu visas noliktavā esošās preces, no kurām panikas ietekmē ir atteikušies sākotnēji pircēji, ir nepieciešams pietiekami daudz laika. Neskatoties uz visām problēmām, SIA ”Kasija” darīja visu iespējamo, lai preču realizēšanas termiņi minimāli ietekmētu naudas atmaksas laiku un pārsvarā atgrieza samaksāto pirkuma maksu vispār bez kavēšanas. Bet nu, protams, ir bijuši izņēmumi, kas pamatoti ar objektīviem apstākļiem. Jebkurā gadījumā mēs turpinām izpildīt savas pret klientiem uzņemtās saistības un varam apliecināt, ka tie tiks izpildīti pret katru. Tajā pašā laikā, prasām pacietību un atbalstu mūsu darbībām, jo pretējā gadījumā ir daudz grūtāk kontrolēt situāciju, un tas viss var aizņemt vairāk laika nekā parastos un mierīgos apstākļos.