Likvidēto mēnešbiļešu dēļ jelgavnieki spiesti maksāt līdz pat 80 eiro nedēļā par sabiedrisko transportu

Alise Kubiloviča

Autors: Alise Kubiloviča

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ar lielu rūpību un uzmanību iesaistās sadzīvisku konfliktu un nebūšanu risināšanā.

3 komentāri

2016. gadā ierasto mēnešbiļešu vietā jelgavniekiem piešķirtas plastikāta e-kartes. Sistēma līdzinās galvaspilsētā esošajai – pasažieris iegādājas vēlamo braucienu skaitu un, iekāpjot sabiedriskajā transportā, karti nopīkstina pie vadītāja. Jelgavniece Baiba nav apmierināta ar jauno sistēmu, jo nākas krietni pārmaksāt.

Mēnešbiļete neierobežotam skaitam braucienu maksājusi 34 eiro. Šobrīd viens brauciens maksā 85 centus. Baiba bieži mēro ceļu uz savu dārzu, kas atrodas otrajā pilsētas galā. Lai no mājām nokļūtu galamērķī, nākas izmantot divus transportus un pirkt divas biļetes. Lai pēc tam atbrauktu mājās, kopā jābrauc ar četriem transportiem un jāpērk četras biļetes, kas kopsummā maksā 3,40 eiro. Ja uz dārziņu vēlas aizbraukt katru dienu, mēnesī jāatvadās no vairāk nekā 100 eiro.

“Lai ietaupītu naudu, līdz otrajam autobusam es eju ar kājām, tas aizņem aptuveni 40 minūtes. Ja no dārza mājās nesu ražu, atpakaļgājiens no pieturas līdz mājām aizņem vismaz stundu,” stāsta jelgavniece Baiba.

Tāpat sieviete uzsver, ka runā tikai par ikdienas darbiem un dārza iekopšanu. Arī brīvdienās gribas izrauties no pilsētas un aizbraukt pastaigāties, taču tas maksā vēl papildu naudu. Novērojusi, ka svētku dienās, kad Jelgavas sabiedriskais transports ir bez maksas, to izmanto ļoti daudz cilvēku, taču ikdienā autobusi esot tukši. Viņa uzskata, ka tas ir augsto biļešu cenu dēļ.

Satiktie jelgavnieki ir vienisprātis, – mēnešbiļetes ir nepieciešamas. Dmitrijs stāsta, ka nedēļā par biļetēm sabiedriskajā transportā maksā ap 80 eiro, kas viņam šķiet ļoti daudz.

Jelgavas autobusa parka vadītājs Gints Burks atgādina, ka pilsētā deklarētājiem pensionāriem pienākas 50% atlaide sabiedriskajā transportā. Tāpat pasažieriem pieejamas četras cenu kategorijas, jo vairāk braucieni nopirkti, jo lētāk izmaksājot viens brauciens.

Gints Burks
Jelgavas autobusu parka vadītājs

“Ir iespēja iegādāties 10, 20, 40 vai 60 braucienus. 60 braucieni maksā 42 eiro – tad viens brauciens pasažierim izmaksā 0,75 eiro. Katrs pasažieris var analizēt savu braucienu paradumus un izvēlēties braucienus, kuri maksā 0,75 eiro.”

Tāpat Gints Burks uzsver, ka mēnešbiļete 34 eiro maksājusi pirms diviem gadiem. Šobrīd, ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, tā maksātu dārgāk. Mēnešbiļešu ērā pieķerti vairāki negodīgi braucēji, kuri kartes viltojuši. Tas bijis vēl viens papildu iemesls, lai sāktu iet laikam līdzi un izvēlētos pilsētā ieviest plastikāta e-kartes.

Jelgavniece Baiba dzirdējusi par negodīgajiem pasažieriem, kuri biļetes viltojuši, tomēr nesaprot, kāpēc plastikāta kartes nevarētu pārveidot par mēnešbiļetēm. Viņa uzskata, ka tāda materiāla biļeti nevarētu tik viegli noviltot.

Šobrīd Jelgavas autobusa parka vadītājs neplāno apsvērt ideju atgriezties pie mēnešbiļešu sistēmas, taču sola attīstīt un modernizēt šā brīža e-kartes.

Plānots apsvērt ideju par dienas biļeti, kas sniegtu iespēju diennakti sabiedrisko transportu izmantot neierobežotu skaitu reižu.

Foto

3 komentāri